Air Bag problem - wymiana taśmy nie pomogła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

odkuszacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sie 19, 2009 14:25
Lokalizacja: Wrocław

Air Bag problem - wymiana taśmy nie pomogła

Post autor: odkuszacz » sob wrz 12, 2009 18:28

Zapaliła mi się kontrolka Air Bag z powodu błędu:
588-zapłonnik poduszki powietrznej od strony kierowcy N-95 zbyt duża oporność.

Wymieniłem taśmę (zwijacz) na nowy identyczny, przy montażu ustawiony w pozycji środkowej, błąd się wykasował i wszystko było ok przez 2 dni. Kontrolka znów świeci z tego samego powodu. Wygląda na to, że problem nie leżał po stronie taśmy.

Kolejną rzeczą, którą chcę sprawdzić jest wiązka łączące taśmę z poduszką (foto poniżej).

Obrazek

Sprawdziłem omomierzem przewody i oporność cewki we wtyczce przyłączeniowej do poduszki - wygląda, że jest OK, ale nie mam pewności czy jest tak cały czas i nie mam pewności czy sama poduszka jest OK, bo błąd wskazuje na zapłonnik poduszki, który jest chyba w jej wnętrzu.

Dlatego też chcę odłączyć poduszkę i tymczasowo, dla testu wstawić opornik, aby się upewnić w czym tkwi problem.

W związku z powyższym mam dwa pytanka:
1. Jaki opornik powinienem zastosować w celu zasymulowania poduszki?
2. Czy ten opornik trzeba wpiąć w miejsce oznaczone na czerwono na powyższym zdjęciu czy gdzieś indziej?
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 18:32 przez odkuszacz, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz wrz 13, 2009 01:47

1. 2,7-3 omy
2. tak



MKool
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt mar 27, 2007 21:22
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: MKool » ndz wrz 13, 2009 10:46

GMS pisze:1. 2,7-3 omy
A mi zawsze wydawało się, że to musi być 2.2 Ω (ohma)



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz wrz 13, 2009 11:17

jesteś pewien ,że dobrze ustawiłeś taśmę przy montażu,ile obrotów ?,moim zdaniem źle ustawiona była taśma i się uszkodziła,nawet jestem pewien ,nie spotkałem się ,żeby zapłonnik poduszki stracił przejście.Zajrzyj jescze raz do taśmy.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz wrz 13, 2009 14:53

na 100% 2,7-3 omy zapakowałem bardzo wiele tych oporników zamiast poduszek napinaczów nie tylko do vw ale mercedesów toyot i innych i wszystko było git co do uszkodzeń poduszek to też spotkałem się z takimi ale bardzo rzadko. Wsadź opornik i zobacz czy się zapali ponownie



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » ndz wrz 13, 2009 18:52

mam nadzieje, ze informujecie kupujacych o obecnosci opornikow zamiast poduszek.....



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz wrz 13, 2009 19:59

adpap pisze:mam nadzieje, ze informujecie kupujacych o obecnosci opornikow zamiast poduszek.....
nie jeden zrobił karpika jak mu powiedziałem przy naprawie elektryki w autku że ma oporniki zamiast poduszek,tak wygląda informacja sprzedającego autko


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » ndz wrz 13, 2009 20:03

adpap pisze:mam nadzieje, ze informujecie kupujacych o obecnosci opornikow zamiast poduszek.....
mi sie wydaje ze pozostaje ci tylko nadzieja :bigok:



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz wrz 13, 2009 23:16

słuchaj ja to montuje na zlecenie sprzedającego dalej mnie nie interesuje jak byś chciał zrobić tak jak ma być to nie dało by się nić zarobić wiem że to jest ##ujnia ale co ja mogę na to poradzić można pretensję mieć do tego kto sprzedaje auto... większość tych aut to jest z usa różne są po powodzi po kradzieżowe po wypadkowe i takie co nie mają kół, zlepione mogę tylko przestrzec tych co takie auto chcą kupić z Lublina...
Ostatnio zmieniony ndz wrz 13, 2009 23:28 przez GMS, łącznie zmieniany 2 razy.



odkuszacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sie 19, 2009 14:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: odkuszacz » pn wrz 14, 2009 13:20

edzio pisze:jesteś pewien ,że dobrze ustawiłeś taśmę przy montażu,ile obrotów ?,moim zdaniem źle ustawiona była taśma i się uszkodziła,nawet jestem pewien ,nie spotkałem się ,żeby zapłonnik poduszki stracił przejście.Zajrzyj jescze raz do taśmy.
Ustawiłem 2.75 obrotu tasmy w lewo i 2.75 obrotu w prawo (jeszcze nie było oporu na każdej ze stron).
Przy taśmie którą demontowałem i przy tej którą montowałem jako zamienną jest "takie okienko" i tylko w tej pozycji (wydaje się być w środkowej) jest widać w nim żółty docisk taśmy.

Jeszcze przed wymianą taśmy udało mi się skasować wcześniej wspominany błąd. Pojawiał się ponownie po max. 150 km w czasie jazdy lub przy uruchamianiu silnika.
Błąd udawało się skasować pod warunkiem, że akumulator odłączyłem na min. 1 godzinę.

Spróbuję tymczasowo włączyć rezystor i to da mi informację czy to poduszka czy też coś poniżej.

Odnośnie rezystorów to muszą być na określoną moc czy zwyczajne z zakresu 2.7 - 3 Ohm?



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pn wrz 14, 2009 22:45

zwyczajne zakres taki jak napisałeś co do ustawienia taśmy to jak było widać żółtą rolkę to było ustawione dobrze, dziwna sprawa z tym kasowaniem błędu powinno się dać skasować od razu...



odkuszacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr sie 19, 2009 14:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: odkuszacz » wt wrz 15, 2009 11:24

Skasowanie odrazu było niemożliwe, dopiero po odłączeniu aku i odczekaniu ok. 1h.
Pierwsza próba kasowania podjęta była w przysalonowym autoryzowanym serwisie VW - też odrazu wykasować się nie dało.
Zrezygnowałem z pełnej usługi naprawy ze względu na oszacowane koszty :/

[ Dodano: 22 Wrz 2009 09:45 ]
edzio pisze:...nie spotkałem się ,żeby zapłonnik poduszki stracił przejście.Zajrzyj jescze raz do taśmy.
edzio :pub: to była jednak wina taśmy.
Poprzednia zamontowana okazała się naprawiana - taką kupiłem na allegro.
Kolejny zakup, to zakup sprawnej taśmy i... po problemie.
Ostatnio zmieniony wt wrz 15, 2009 11:27 przez odkuszacz, łącznie zmieniany 4 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości