AAM, RP , ABS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
AAM, RP , ABS
Czy ktoś mógł by mi wytłumaczyc jaka jest różnica po miedzy silnikami o oznaczeniu aam a rp? Wiadomo że oba silniki mają stopień spreżania 9.0 i różne wałki rozrządu rp identyczny co abs(przynajmniej mój rp-ek tak ma)wiec skąd w rp 90 km skoro po włożeniu do aam wałka o oznaczeniu "q" nawet pewnie 85km nie bedzie? czym te trzy silniki sie różnią, nie chodzi mi o osprzet tylko o rzeczy które mają bezpośredni wpływ na moc?
A jednak według instrukcji się różnią:
różnica w stopniu sprężania:
RP 9,0
AAM 9,0
ABS 10,0
Różnica w fazach rozrządu:
OZD (po GMP) AAM - 4 st. ------- ABS - 5 st.
ZZD (po DMP) AAM - 26 st. ------- ABS - 41 st.
OZW (po DMP) AAM - 24 st. ------- ABS - 37 st.
ZZW (po GMP) AAM - 2 st. ------- ABS - 1 st.
i różnica jest w wybraniu w tłoku:
AAM- średnica 56,8
AAM- głębokość 8,1
ABS- średnica 56
ABS- głębokość 4,4
ale najlepiej byłoby miec wszystkie 3 silniki na stole i po sprawie (ja mam tylko wgląd do rp)
różnica w stopniu sprężania:
RP 9,0
AAM 9,0
ABS 10,0
Różnica w fazach rozrządu:
OZD (po GMP) AAM - 4 st. ------- ABS - 5 st.
ZZD (po DMP) AAM - 26 st. ------- ABS - 41 st.
OZW (po DMP) AAM - 24 st. ------- ABS - 37 st.
ZZW (po GMP) AAM - 2 st. ------- ABS - 1 st.
i różnica jest w wybraniu w tłoku:
AAM- średnica 56,8
AAM- głębokość 8,1
ABS- średnica 56
ABS- głębokość 4,4
ale najlepiej byłoby miec wszystkie 3 silniki na stole i po sprawie (ja mam tylko wgląd do rp)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
panowie a ja zrobiłem takie cuś,mam silnik 1.8 adz silnik bardzo zdrowy po 14 atmosfer,stopień spręzania 10,wywaliłem monowtrysk,i wsadziłem kolektor z gti pf,całość spięta z blosem na końcu stożek(auto wczesniej jezdziło tylko na benzynie),do tego wałek rozrządu z pfa,no i cały wydech też,fakt faktem ze auta ma tylko lpg,ale za to niezle je odetkało ,wczoraj stanołem z kolegą on mk4 110 i dostał lanie,motur jest w budzie mk2,moge na jutro foty porobić jak to wygląda ,a mówią ze monowtryski są nierozwojowe
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
zapodam fotki jak wruce z pracy,kolego gaz jest tak tani ze moge mu w nagrode dawać nowy parownik co sezon,kolega na takim samym zestawie tylko z dołem od 2.0 jezdził 2.5 roku i nic sie nie stało z parownikiem,digifant komp;etny z głowicą lezy na półce do zmontowania,tylko szkoda mi tego silnika ruszać ma bardzo mały przebieg.
- krzysio1985
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
- Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 782
- Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
- Lokalizacja: Podkarpacie
Kolego gumiś, a jak faktycznie jest w osiągach i spalaniu? Co sie poprawiło a co pogorszyło? Ale odbiegamy od tematu. Jakim cudem ja w swoim rp mam 90km jeżeli abs adz przy wiadomo wyższym stopniu mają też te 90 km? czemu ten silnik rp zawdzięcza tą moc./ Wiadomo że do aam jak sie zapoda wałek z rp abs to i tak nie osiągnie tego co rp
Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 20:05 przez gracek1906, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości