z przodu hamulce nie odbijają do końca - możliwa przyczyna

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

z przodu hamulce nie odbijają do końca - możliwa przyczyna

Post autor: pancur0 » ndz wrz 13, 2009 20:00

Dzisiaj wysiadając z wozu poczułem smród z przednich kół, schyliłem sie i okazało sie, ze to z tarcz hamulcowych albo starty mocno klocek czy coś... nie wiem jak to konkretnie zdefiniowac i tarcza cholernie gorąca.
Pomyślałem więc czy może coś nie tak z tym nie jest no i poleciałem do bagażnika po lewarek podniosłem przednie koło próbuje obrócić i natrafiłem na spory opór....

Kilka dni temu robiłem hamulce z tyłu - nowe szczęki, tłoczki itp.

Czy możliwe, że przez zabiegi na tylnich kołach coś stało się z przodu ?
zapowietrzyło się ?

aha !
Tarcze i klocki z przodu też są nowe tylko, że zanim nie wymieniałem nic z tyłu nie tarły ani nie śmierdziały tak ;)

pozdro :D!


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

gailbraith

Post autor: gailbraith » ndz wrz 13, 2009 20:02

W obu kołach w przodzie tak Ci się stało czy tylko w jednym?



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » ndz wrz 13, 2009 20:04

nie umiem Ci powiedzieć, bo sprawdziłem tylko lewe, ale śmierdzi z obu stron więc podejrzewam, że i druga strona ma to samo


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz wrz 13, 2009 20:06

ostatnoi brat miał tak w mazdzie, po prostu tłoczek był skorodowany po wiechu i nie cofał się



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » ndz wrz 13, 2009 20:09

ale zanim zrobiłem tył wszystko grało ;)
a może przez to, że trzeba było tył odpowietrzyć - musiałem mocno wciskać hamulec to tłoczki wyszły za daleko i nie mogą sie schować?
nie mam pomysłu :p


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

gailbraith

Post autor: gailbraith » ndz wrz 13, 2009 20:10

ostatnoi brat miał tak w mazdzie, po prostu tłoczek był skorodowany po wiechu i nie cofał się
Jakby przytrafiło mu się to w jednym kole to mógłbym się zgodzić ale przypadek aby mu się oba tłoczki naraz zapiekły w obu kołach?

pancur0, jak wymieniałeś cylinderki z w bębnach to odpowietrzanie było na 100% potrzebne!
Ostatnio zmieniony ndz wrz 13, 2009 20:11 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz wrz 13, 2009 20:11

tłoczek nie wyjdzie dalej choćbyś całą noc naciskał pedał :grin:



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » ndz wrz 13, 2009 20:13

gailbraith pisze:
ostatnoi brat miał tak w mazdzie, po prostu tłoczek był skorodowany po wiechu i nie cofał się
Jakby przytrafiło mu się to w jednym kole to mógłbym się zgodzić ale przypadek aby mu się oba tłoczki naraz zapiekły w obu kołach?

pancur0, jak wymieniałeś cylinderki z w bębnach to odpowietrzanie było na 100% potrzebne!

tak wiem, bo inaczej by nie hamowalo :D

ale co tam z tym przodem nagle moglo sie stac....

no w sumie racja moglbym sobie cisnac skoro sa nowe tarcze i klocki to i tak zbyt daleko nie wychodza...


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

gailbraith

Post autor: gailbraith » ndz wrz 13, 2009 20:19

pancur0, a może po prostu ostro jeździłeś i się nagrzały. Ot i cała filozofia. Na nowych szczękach czy klockach nie zaleca się ostrego hamowania ponieważ okładziny czy powierzchnia klocków się nie dotrze dobrze, a "zeszkli" (nie wiem czy fachowo się to tak nazywa) no i nie będziesz mieć tej siły hamowania co być powinna.



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » ndz wrz 13, 2009 20:20

Spróbój całość odpowietrzyć ale porządnie -czynność możesz powtórzyć nawet dwa razy dla pewności - pilnuj stanu płynu w zbiorniczku by nie nie zapowietrzyć pompy w czasie odpowietrzania kół, bo robota na kij się zda.Jeśli nic to nie da to pozostaje ci rozbiórka i czyszczenie przednich zacisków.


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » ndz wrz 13, 2009 20:21

gailbraith pisze:pancur0, a może po prostu ostro jeździłeś i się nagrzały. Ot i cała filozofia. Na nowych szczękach czy klockach nie zaleca się ostrego hamowania ponieważ okładziny czy powierzchnia klocków się nie dotrze dobrze, a "zeszkli" (nie wiem czy fachowo się to tak nazywa) no i nie będziesz mieć tej siły hamowania co być powinna.
i przezto miałbym problem z obróceniem koła na lewarku ?


Ja raczej nie szaleje - pod 110 więcej nie
fakt, że chwile wcześniej troche depnąłem bo do 130 i potem hamowałem, ale zeby tak od razu sie stalo ?

Moze sprawdzic jutro jeszcze jak to tam bedzie ?


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz wrz 13, 2009 20:36

pancur0, na przód też założyłeś nowe tarcze i nowe klocki?



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » ndz wrz 13, 2009 20:37

jak już wspomniałem - tak.

Ale !
To było ZANIM zrobiłem hamulce z tyłu i wszystko było okej do momentu kiedy zrobiłem tył i poczułem smród ;p


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » ndz wrz 13, 2009 20:44

Z tego co mi wiadomo zapowietrzone hamulce objawiają się brakiem hamulców, miękkim pedałem a nie blokowaniem tłoczków, bo skoro nie możesz zakręcić kołem to ewidentnie masz zblokowany tłoczek.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości