Czujnik halla, Gaśnie szarpie , brak iskry

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

master4789
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob sty 17, 2009 19:33
Lokalizacja: kielce

Czujnik halla, Gaśnie szarpie , brak iskry

Post autor: master4789 » ndz wrz 13, 2009 16:33

Witam
Mam golfa3 gti 8v. Od jakiegoś czasu w trakcie jazdy tracił moc w trakcie pszyspeszania a po chwili przyspieszał jakby dostał jakiegoś kopa. Kolejny objaw to spadanie obrotów przy jednostajnej jeździe. Czasami pojechał dalej a czasami zgasł. Po zgaśnieciu raz odpalał a czasami trzeba go było kilka razy odpalać. kiedy nie chciał odpalić nie było iskry na świecach. Wymieniłem świece i ok tydz. przejeździłem bez problemów a potem od nowa . ostatnio po kilku km zgasiłem go i chciałem od nowa odpalić ale po przekręceniu kluczyka jakby ktoś klamre ściągnął, wyłaczył sie komputer.
Postanowiłem wymienić czujnik halla (po przeczytaniu kilku tematów na forum) ale nie do konca jestem pewny czy to coś da i nie wiem jaki ten czujnik idzie do mojego golfa.
znalazłem dwa rodzaje na allegro ale nie wiem który dokładnie bedzie pasował.
http://www.allegro.pl/item722842507_czu ... _nowy.html
http://www.allegro.pl/item722824620_czu ... _nowy.html
czy to któryś z tych??



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » ndz wrz 13, 2009 17:34

po przekręceniu kluczyka jakby ktoś klamre ściągnął, wyłaczył sie komputer.
A może to jednak kostka stacyjki?? Jesteś pewien, że to cewka?
Zerknij czy w momencie gdy nie chce odpalic pala sie kontrolki na desce rozdzielczej, czy też nie. Jeśli się nie palą kostka!

A czujnik jak już chcesz zmienić to szukaj używki, to raczej nie polecane... ale to już wedle uznania. Jeszcze masz do sprawdzenia przekaźnik, ja również mam 2E i się męczyłem z powodem odpalania, padło na przekaznik.


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

master4789
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob sty 17, 2009 19:33
Lokalizacja: kielce

Post autor: master4789 » ndz wrz 13, 2009 17:39

Aktualnie odpala . a jak nie chciał to chyba były kontrolki. a jakby to była kostka to w trakcie jazdy też by tak szalał??



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » ndz wrz 13, 2009 18:01

Raczej nie powinien szalec. Albo powinien zgasnąć i nie zapalic.
Wg mnie jak bym byl juz pewien ze to czujnik halla to bralbym to: http://moto.allegro.pl/item730450247_ap ... _2_0l.html

Jedynie czujnik bym zamienil i tyle.


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

master4789
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob sty 17, 2009 19:33
Lokalizacja: kielce

Post autor: master4789 » ndz wrz 13, 2009 20:26

No pewny nie jestem ale wole sam popracować bo mechanicy kolo mnie to zdzieraja kase jak tylko mogą. wiec chce wymienic najpierw halla a potem cewke. A jaki tam idzie czujnik halla?? bo na allegro znalazlem 2. linki powyżej. nie wiem ktory z nich pasuje. Jeśli mialby ktos jakies pomysły co do powodu moich problemów to prosze o pomoc :bigok:



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pn wrz 14, 2009 08:34

musisz zobaczyc jaki masz u siebie. Czy na kabelki czy ten drugi. Innej opcji nie ma



master4789
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob sty 17, 2009 19:33
Lokalizacja: kielce

Post autor: master4789 » pn wrz 14, 2009 09:07

a jak sie dobrać do tego czujnika?? Bo po zdjęciu kopulki nad czyjnikiem jest jeszcze takie okrągłe coś. jak to ściągnąć?? trzeba wymontować cały aparat zapłonowy??

[ Dodano: 14 Wrz 2009 10:49 ]
Teraz wogóle nie moge odpalić!!! po przekręceniu kluczyka słychać jakieś pyknięcie pod maską i wszystko sie wyłącza. tak jakby akumulator ktoś odłączył. co to może być??



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » pn wrz 14, 2009 11:41

a iskra z cewki idzie w ogole???
moze faktycznie kostka stacyjki Ci siadła i gubi prąd hmm???
jak sciagniesz kopułke to widzisz ten talerzyk o któreym piszesz
i teraz albo pod nim widac kabelki które ida do czytnika albo nie. Jak ich nie widac a czytnik jest zaraz przy kostce to musis szukac czujnika bez kabelków a jak sa kabelki to z kabelkami :)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn wrz 14, 2009 13:59

master4789 pisze:trzeba wymontować cały aparat zapłonowy??
tak, i potem zdjąc kółko zębate dopeiro wtedy oś aparatu wyjdzioe do ,góry i wtedu można zmienić czujnik halla. Ale te objawy nie wiem czy pasują do halla.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

master4789
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob sty 17, 2009 19:33
Lokalizacja: kielce

Post autor: master4789 » pn wrz 14, 2009 14:39

No te wczesniejsze objawy wg innych tematów na forum pasują do czujnika tylko teraz to wyłaczanie sie całej elektryki nie pasuje. dodam ze mam problemy z alternatorem bo musze wymienić regulator bo daje różne napiecie. a iskra z cewki nie wiem czy idzie nie sprawdzałem i teraz nie mam jak bo mi sie wszystko wtłącza jakby jakies zwarcie albo cos. Kostka może powodować że wszystko sie wyłącza??

[ Dodano: 14 Wrz 2009 19:15 ]
Mam jeszczej jedno pytanie. Czy jesli odłącze czujnik halla to cos powinno sie stać?? Bo odłączałem go i nie było żadnej reakcji silnik cały czas chodził tak samo.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt wrz 15, 2009 11:14

kostka stacyjki moze wyłaczać Ci prąd na silniku, oraz kontrolki na zegarach.
ale skoro odlaczasz czujnik hala i nie ma zadnej reakcji to bardzo dziwne.....

[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 11:14 ]
a jak dodajesz gazu to tez sie nic nie dzieje, nie zmienia??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt wrz 15, 2009 11:44

master4789, silnik 2E nie moze chodzić z odpiętym czujnikiem halla, może masz ADY albo AGG, lepiej daj fotki albo sprawdź co masz


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt wrz 15, 2009 12:11

Paweł Marek pisze:silnik 2E nie moze chodzić z odpiętym czujnikiem halla, może masz ADY albo AGG, lepiej daj fotki albo sprawdź co masz
tez sie własnie tak zastanwiam ze jakoś dziwnie.... :-k



master4789
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob sty 17, 2009 19:33
Lokalizacja: kielce

Post autor: master4789 » wt wrz 15, 2009 20:40

jak dodaje gazu też nic sie nie dzieje. Za chwile wstawię zdjecia silnika .

[ Dodano: 15 Wrz 2009 20:46 ]
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c25 ... 7ace8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7c ... 78236.html

a wyżej wymienione objawy pasują do czegoś jeszcze??



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 476 gości