[mk2]Płyny eksploatacyjne

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

[mk2]Płyny eksploatacyjne

Post autor: KamilW » wt lut 07, 2006 23:55

Mam dylemat. Przygotowuje sie do zmiany płynów ustrojowych w moim aucie (konkretnie oleju w skrzyni biegów i płynu chłodzacego). Czekam na wszystkie rady, opinie na temat co kto gdzie leje i jak to golfince na zdrowie wychodzi. Dzieki
Ostatnio zmieniony ndz lut 19, 2006 20:29 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 13:00
Lokalizacja: Łódź

Post autor: andrus » śr lut 08, 2006 00:58

otoz olej silnikowy,olej do skrzyni automatycznej i plyn do wspomagania firmy - MIDLAND,jak skrzynia manualna to nie wymienia sie oleju w skrzyni :D
Plyn chlodzacy z beczki leje byle do -30 C byl i nie za ciniutko rozcienczyc i niebieski musi byc do starszego typu chlodnic,mozesz lac tylko taki kolor jaki miałeś :D

A co do tego co gdzie leje do zostawaim innym kolegom do opisu :D:D:D

pozdrawiam



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lut 08, 2006 01:29

Dodam jeszcze że bardzo ważną sprawą jest płyn do spryskiwaczy.
andrus pisze:A co do tego co gdzie leje do zostawaim innym kolegom do opisu
A leje sie go do zbiorniczka :grin:



wara99

Post autor: wara99 » śr lut 08, 2006 01:39

do chlodnicy koncentrat schella a olej to juz kwestia indywidualna.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr lut 08, 2006 06:13

KamilW pisze:Mam dylemat. Przygotowuje sie do zmiany płynów ustrojowych w moim aucie (konkretnie oleju w skrzyni biegów i płynu chłodzacego). Czekam na wszystkie rady, opinie na temat co kto gdzie leje i jak to golfince na zdrowie wychodzi. Dzieki
Teraz to i forumowicze mają pewien dylemat. Nie napisałeś jaka to skrzynia - manual, automat, jaki przebieg ma silnik, a to jest ważne. No i jakiej klasy jakościowej, a tym samym cenowej płyny chcesz kupić.
Ale...do skrzyni manualnej jakiś dobry olej przekładniowy -Mobil może nawet syntetyk.
Automat - DEXTRON II- on czerwony chyba jest.
Płyn do układu chłodzenia - większość osób kupuje koncentraty -np. DYNAGEL.



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Sprostowanie

Post autor: KamilW » śr lut 08, 2006 10:55

No faktycznie. Troche sie niedoprecyzowalem. Interesuja mnie dokladnie 2 rzeczy. Co mam nalac do swojwj manualnej skrzyni. Bo teraz jest tam jakis hipol i skrzynia jaj jest zimno sie zacina. Chcialbym sie tego pozbyc. Ciekawi mnie tez czy warto kupowac olej z najwyzszej polki (syntetyczny). Czy roznica pomiedzy polsyntetykiem a syntetykiem jest duza? moze ktos z was juz robil taka zamiane. Jestem ciekaw jakie byly efekty i czy roznica byla odczuwalna. Gdzie co mam wlac to wiem. Ale dzieki za troske :grin: :grin: :grin: A co do chlodnicy to zastanawiam sie czy zmienic borygo na cos lepszego bo slyszalem opinie ze borygo strasznie zre metal. Ma ktos jakies doswiadczenia w tym wzgledzie? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr lut 08, 2006 11:05

Do skrzyni wystarczy dobrej klasy półsyntetyk.A do chłodnicy polecają Dynagel,ponoć dobry.W sumie ja śmigam na nowym petrygo i nie zauważyłem nic niepokojącego.
KamilW pisze:Ale dzieki za troske
Postawisz browca i bedzie o.k. :bigok:



Awatar użytkownika
adas01
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 15, 2005 20:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: adas01 » śr lut 08, 2006 11:06

KamilW pisze:Czy roznica pomiedzy polsyntetykiem a syntetykiem jest duza? moze ktos z was juz robil taka zamiane. Jestem ciekaw jakie byly efekty i czy roznica byla odczuwalna.
owszem, i to bardzo.
przy półsyntetyku w skrzyni wczesną wiosną, przy temperatorach ~0*C miewałem problemy z zapięciem dwójki. teraz, z syntetykiem, też miewam problemy - ale dopiero przy -15*C :)

aha, uprzedzając pytania - sprzęgło+osprzęt jest cały czas to samo(a właściwie to jest go mniej :D ), to nie tak, że zmieniłem tarczę+łożysko i się chwalę, że mi biegi lepiej na zimno wchodzą ;)



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz lut 19, 2006 16:33

Zaniedbalem ostatnio ten temat. Przepraszam. Jestem juz po wymianie oleju w skrzyni. Jest lepiej chodz pewnie potrwa troche zanim ten nowy wypluka osady ze starego. Takze polecam wszystkim pelne syntetyki. naprawde czuc roznice. Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości