1.8 AAM automat 4-biegi niedogrzany

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mitek91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn cze 29, 2009 22:24
Lokalizacja: Łomża

1.8 AAM automat 4-biegi niedogrzany

Post autor: Mitek91 » czw wrz 10, 2009 19:39

Witam

Golfik ostatnio zaczął mi się potwornie niedogrzewać- temp. w trasie ok 70stopni i poniżej a w korku dochodzi do max 80. Ostatnio był zmieniany termostat i przez chwilę było ok, ładnie trzymał 90stopni a teraz znowu niedogrzany...W Dodatku pali po trasie 10litrów, może to mieć związek z niedogrzaniem? Dodam że to 4-biegowy automat. Pomóżcie, doradźcie..



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw wrz 10, 2009 19:46

a jakiej marki termostat założyłeś?? bo jak jakiś tani zamiennik to tak będzie się działo...sam kiedyś kupiłem termostat i od razu po włożeniu okazał się wadliwy...więc kupiłem inny droższy Wahler chyba i działa do tej pory


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » czw wrz 10, 2009 19:49

albo nie odpowiedni termostat ale mysle ze bedzie to wina czujnika temperatury zle odczytuje temperature dobiera za duza dawke i dlatego samochod az tyle pali.trzeba bedzie go wymienic

[ Dodano: 10 Wrz 2009 19:52 ]
ale jesli piszesz ze bylo dobrze to pewnie wina termostatu załóz jakis dobrej firmy


seba

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw wrz 10, 2009 19:57

Sprawdź czy po rozgrzaniu auta załącza sie wentylator bo jeśli tak tzn, że jednak osiąga swoją temperature i wtedy winny może być czujnik w króćcu a jeżeli sie nie załączy to pewnie wadliwy termostat.

[ Dodano: 10 Wrz 2009 19:59 ]
a... i co do tego że pali 10 to jak najbardziej może wynikać z tego że jest niedogrzany



Awatar użytkownika
Mitek91
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: pn cze 29, 2009 22:24
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Mitek91 » czw wrz 10, 2009 20:00

wentylator załącza się jak temp dochodzi do ok 80 stopni to max, wiatrak pracuje po zgaszeniu silnika kilka sekund nawet



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » czw wrz 10, 2009 20:05

czyli czujnik temperatury zle wskazyje skoro wiatrak chodzi juz przy 80st


seba

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw wrz 10, 2009 20:05

to teraz jest taki dylemat czy oszukuje wskaźnik który podaje wskazania na deskę czy zepsuty jest czujnik wentylatora w chłodnicy :crazy:



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » czw wrz 10, 2009 20:07

odczytuje zle i dlatego na zegarach masz 80

[ Dodano: 10 Wrz 2009 20:09 ]
jesli masz mozliwosc podpiecia pod komputer to wtedy bedzie wiadomo ktory czujnik nie sprawny


seba

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw wrz 10, 2009 20:10

myślę że będzie tu winny czujnik wentylatora, z tego względu że wiatrak chodzi po zgaszeniu auta, a gdyby był dobry to przy temp. 80 nie powinien załączać wiatraka po zgaszeniu auta

Mój błąd :gora: :grin: w sumie to nie wiadomo właściwie jaką temperature osiąga. Także może to być czujnik w chłodnicy bądź w krućcu. :crazy:
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 20:16 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » czw wrz 10, 2009 20:17

a skad wiesz ze jest 80?????? moze wiecej tylko zle na zegarach pokazuje


seba

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw wrz 10, 2009 20:18

zdarzały się też takie wypadki na forum że po prostu wskażnik w liczniku żle pokazyałbo ta mała wskazóweczka była przesunięta, ale jak nie rozbierałeś licznika to myślę że bardziej winny któryś z tych czujników



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » czw wrz 10, 2009 20:19

ja bym obstawl ten w krućcu dlatego ze duzo pali


seba

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw wrz 10, 2009 20:19

seba198666 pisze:a skad wiesz ze jest 80?????? moze wiecej tylko zle na zegarach pokazuje
poprawiłem się już kolego :chytry:



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » czw wrz 10, 2009 20:26

sprawdzalem ostatnio octavie i bym problem z tym czyjnikiem raz dzialal a raz nie. pozniej juz padl i pokazywalo na kompie caly czas 42stopnie tez palila.czujnik wymieniony tydzien temu i juz wszystko ok. tylko nie radze ci kupowac zamiennika tylko oryginalny.


seba

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości