Golf 3 - problem z elektrycznymi szybami
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf 3 - problem z elektrycznymi szybami
Witam mam od strony kierowcy dwa przyciski od elektrycznych szyb 1-szyba od kierowcy 2- szyba od pasażera i jeśli chce nacisnąć przycisk numer 2 do góry to szyba mi się otwiera a jeśli nacisnę na duł to szyba mi się zamyka. Jeszcze mam takie coś jeśli zamykam auto i trzymam kluczyk w takiej pozycji to jedna szyba mi się zamyka a druga mi się otwiera. POMOCY
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Re: Golf 3 - problem z elektrycznymi szybami
Mój szósty zmysł mi podpowiada, że ktoś grzebał w elektryce i pozamieniał przewody "zamknij" i "otwórz" dla szyby pasażeraPawel86 pisze:Witam mam od strony kierowcy dwa przyciski od elektrycznych szyb 1-szyba od kierowcy 2- szyba od pasażera i jeśli chce nacisnąć przycisk numer 2 do góry to szyba mi się otwiera a jeśli nacisnę na duł to szyba mi się zamyka. Jeszcze mam takie coś jeśli zamykam auto i trzymam kluczyk w takiej pozycji to jedna szyba mi się zamyka a druga mi się otwiera.
Ostatnio zmieniony ndz cze 11, 2006 18:07 przez JayT, łącznie zmieniany 1 raz.
Przerabiałem podobny temat - masz pomieszane kable przy przełączniku od szyby - musisz wyjąć ten przełącznik i zamienić kable - ale nie pamiętam które - tam jest 6 kabli na każdą szybę - u mnie kolory kabli są następujące - patrząc od tyłu na ten przełączik - od góry do dołu/ od lewej do prawej:
czarny, zielony, 2 brązowe, czerwony, szary
gdybyś miał inne kolory kabli to sprawdź jeszcze takie: (tak miałem w drzwiach pasażera - może akurat)
granatowy, czerwony, czarny, siwy, niebieski, czarny
Co do drugiej części problemu, to jak się uporasz z kabelkami to IMHO samo się powinno naprawić - nie wiem tylko, czy jak poprawnie podłączysz kable w przełącznikach kierowcy, czy wtedy przełącznik pasażera nie zacznie działać odwrotnie - i wtedy jeszcze tam będziesz musiał poprzekładać odpowiednie kable - pozdrawiam
czarny, zielony, 2 brązowe, czerwony, szary
gdybyś miał inne kolory kabli to sprawdź jeszcze takie: (tak miałem w drzwiach pasażera - może akurat)
granatowy, czerwony, czarny, siwy, niebieski, czarny
Co do drugiej części problemu, to jak się uporasz z kabelkami to IMHO samo się powinno naprawić - nie wiem tylko, czy jak poprawnie podłączysz kable w przełącznikach kierowcy, czy wtedy przełącznik pasażera nie zacznie działać odwrotnie - i wtedy jeszcze tam będziesz musiał poprzekładać odpowiednie kable - pozdrawiam
Tyle pali [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/218816.html][b]VR'ka[/b][/url] , a tyle [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/220985.html][b]GTD[/b][/url] :D
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Właśnie patrzę na schemat elektryczny dla MK3 z 1996 roku - jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach kierowcy są tam takie kolory kabelków:
- szaro-zielony (zasilanie podświetlenia)
- brązowy (masa - do podświetlenia)
- biało-czerwony (sterowanie szybą kierowcy)
- brązowo-niebieski (sterowanie szybą pasażera)
- czerwono-żółty (górna pozycja włącznika dla obu szyb)
- brązowy (masa - dolna pozycja włącznika dla obu szyb)
Tak to wygląda na schemacie, który posiadam.
- szaro-zielony (zasilanie podświetlenia)
- brązowy (masa - do podświetlenia)
- biało-czerwony (sterowanie szybą kierowcy)
- brązowo-niebieski (sterowanie szybą pasażera)
- czerwono-żółty (górna pozycja włącznika dla obu szyb)
- brązowy (masa - dolna pozycja włącznika dla obu szyb)
Tak to wygląda na schemacie, który posiadam.
bo miałem dwa kabelki odłączone z tej 2
Ostatnio zmieniony ndz cze 11, 2006 21:21 przez Pawel86, łącznie zmieniany 1 raz.
- JayT
- Gadatliwa bestia
- Posty: 715
- Rejestracja: sob mar 11, 2006 14:18
- Lokalizacja: Zbąszynek (FSW)
- Kontakt:
Ten sam schemat - tym razem opis dla przełącznika w drzwiach pasażera (5 kabelków):
- szaro-zielony (zasilanie podświetlenia)
- brązowy (masa - do podświetlenia)
- zielono-biały (sterowanie szybą pasażera)
- czerwono-żółty (górna pozycja włącznika)
- brązowy (masa - dolna pozycja włącznika)
Tak więc widać, że za sterowanie szybą pasażera odpowiada inny kolor przewodu, niż w przypadku przycisku w drzwiach kierowcy.
Tutaj masz schemat sterowania dla przednich szyb.
- szaro-zielony (zasilanie podświetlenia)
- brązowy (masa - do podświetlenia)
- zielono-biały (sterowanie szybą pasażera)
- czerwono-żółty (górna pozycja włącznika)
- brązowy (masa - dolna pozycja włącznika)
Tak więc widać, że za sterowanie szybą pasażera odpowiada inny kolor przewodu, niż w przypadku przycisku w drzwiach kierowcy.
Tutaj masz schemat sterowania dla przednich szyb.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
simon__75, pierwsze co to wyczyść dobrze prowadnice szyb, otwieranie szyb co kawałek spowodowane jest tym że szyba napotyka opór i aby nie spalić silniczka poprostu go rozłańcza. Możliwe też że szyby są źle ułożone (tz krzywo) i też wynika z tego opór(należy rozkręcić drzwi i zbadać położenie szyb w podnośnikach). I najgorsze to mikrostyk w silniczku ale o tym poszukaj na forum w dziale FAQ
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
a zmieniałeś podświetlenie?? bo mam wrażenienie ze odwrotnie złozyłeś
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 179 gości