Pojedyńcze stuknięcia / przyśpieszanie, ruszanie z miejsca
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Pojedyńcze stuknięcia / przyśpieszanie, ruszanie z miejsca
od jakiegoś czasu pojawiają mi się takie delikatne stuki w przednim kole (raczej w lewym) od strony kierowcy. Objawia się to najczęściej podczas zmiany biegu na wyższy. Zrobiłem sobie wczoraj taką próbę i na postoju z otwartymi drzwiami przysłuchiwałem się temu ruszając raz do przodu, raz do tyłu. I wtedy jest to najbardziej słyszalne. W skrucie ruszam na wstecznym kawałek, wrzucam jedynkę, ruszam do przodu I TU taki delikatny stuk. Czasem zdarzy się to przy zmianie biegu np. z dwa na trzy.
Dodatkowo powiem, że ostatnio jak byłem na wymianie łożyska w kole lewym (od kierowcy) mechanik przypadkowo przeciął osłonę przegubu. W czasie jazdy wywaliło smar i zrobiłem tak ok. 100km zanim wróciłem i mi to naprawił. W czasie wymiany przegubu jak miał go ściągniętego mówił też o jakimś delikatnym luzie na przegubie. Póki co nie strzela żaden przegub na skręconych kołach. Ale czy to może być przyczyna opisanego wyżej stuku.
Z góry dzięki za podpowiedzi... Pozdrooo
Dodatkowo powiem, że ostatnio jak byłem na wymianie łożyska w kole lewym (od kierowcy) mechanik przypadkowo przeciął osłonę przegubu. W czasie jazdy wywaliło smar i zrobiłem tak ok. 100km zanim wróciłem i mi to naprawił. W czasie wymiany przegubu jak miał go ściągniętego mówił też o jakimś delikatnym luzie na przegubie. Póki co nie strzela żaden przegub na skręconych kołach. Ale czy to może być przyczyna opisanego wyżej stuku.
Z góry dzięki za podpowiedzi... Pozdrooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re
Z tego co napisałeś to pozostaje do sprawdzenie poducha pod silnikem/skrzynią. Tuleje zawiechy sprawdzone - są OK.
Mnie osobiście zastanawia ten luz na przegubie, który mi pokazywał mechanik. Może to przez to tak puka w momęcie jak się luz kasuje? Tzn. Mam tu na myśli to ruszanie przód tył - jak opisałem wyżej...
Pozdrooo
Mnie osobiście zastanawia ten luz na przegubie, który mi pokazywał mechanik. Może to przez to tak puka w momęcie jak się luz kasuje? Tzn. Mam tu na myśli to ruszanie przód tył - jak opisałem wyżej...
Pozdrooo
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re
ja obstawiam raczej przegub tylko nie wiem jak go sprawdzić ? dzisiaj zaciągnąłem ręczny i jak puszczam powolutku sprzęgło to stuku nie ma, ale jak puszczę troszeczkę szybciej to już lubi tak delikatnie stuknąć. Też zauważyłem, że nie zawsze go słychać przy ruszaniu do przodu, ale jak najpierw cofam, a później ruszam to raczej za każdym razem. Tak jakby tam był jakiś luz malutki.
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 15:22 przez Razal, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
- czarnykurczak
- _
- Posty: 1919
- Rejestracja: wt kwie 17, 2007 13:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
A jednak od tego bym zaczął. Przegub ma prawo stukać jeśli jest na nim luz.belcho99 pisze:nie jestem Bóg wie jakim fachurą ale jeszcze nie spotkałem się z pukającym przegubem,
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
Jeśli gumy będą całkiem zerwane to wachacz będzie walił o karoserie,ale to by waliło na każdej dziurze i na jakiejkolwiek nierówności a nam kolega pisze że tylko przy ruszaniu ,hmmmmmm ,sprawdzić nie zaszkodzibelcho99 pisze:to co wymieniłeś to zazwyczja wali na dołach, nie zaszkodzi sprawdzic te elementy ale żeby tylne tuleje waliły przy ruszaniu to by chyba musiał na ręcznym startowaćS1BART1 pisze:Albo przegub się odzywa ,albo tylni simerblok wahacza (ten duży) dobija
[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 13:13 ]
zobacz jeszcze jak się maja łączniki i gumy stabilizatora jak masz go w ogóle
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re
Koledzy nowe spostrzeżenia mam...
Zauważyłem że te stuki pojawiają się nawet przy wciśniętym pedale sprzęgła jak np. zmieniam bieg z 4 na 3. Wciskam sprzęgło i przerzucam biegi lewarkiem czasem się pojawiają takie lekkie stuki jak by metal o metal... Coś w skrzyni ?
Zauważyłem że te stuki pojawiają się nawet przy wciśniętym pedale sprzęgła jak np. zmieniam bieg z 4 na 3. Wciskam sprzęgło i przerzucam biegi lewarkiem czasem się pojawiają takie lekkie stuki jak by metal o metal... Coś w skrzyni ?
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
mam podobnie : gluchy glosny stuk przy ruszaniu i potem przy hamowaniu gdzies z pod spodu , nawet w podlodze czuć .
na szarpaku byłem i wszystko niby dobrze , mechanior tez oglodał i rozłożył rece ,
cięzko to na kanale uchwycić wiec tak jezdze ... jak sie coś połamie to się dowiem
na szarpaku byłem i wszystko niby dobrze , mechanior tez oglodał i rozłożył rece ,
cięzko to na kanale uchwycić wiec tak jezdze ... jak sie coś połamie to się dowiem
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 19:47 przez dnadna, łącznie zmieniany 2 razy.
mam podobne objawy co kolega tyle, że u mnie jest to dodatkowo odczuwalne przy dodawaniu gazu... nie wiem jak u innych ale w moim 1Z gaz reaguje z lekkim opoznieniem (pewnie przez potencjometr gazu a nie linkę) i jak juz załapie to potrafi stuknąc... to samo przy gwałtownym puszczeniu pedału gazu... no i wiadomo przy szybszym puszczaniu sprzegła w czasie dynamiczniejszej jazdy...
obstawiałem poduszki silnika, wymieniłem wszystkie 3 i problem występuje nadal...
tuleje, łączniki stabilizatora, sworznie, drązki kierownicze, łożyska i piasty wymienione...
kolega belcho99, pisał o łożysku amortyzatora... moze iśc tym tropem?
w wolnej chwili podjade na kanał i zoabcze czy coś się nie poluzowało a jak nie znajde to podjade na szarpaki. macie jeszcze jakies pomysły?
EDIT: winne okazało sie prawe lożysko amortyzatora...
obstawiałem poduszki silnika, wymieniłem wszystkie 3 i problem występuje nadal...
tuleje, łączniki stabilizatora, sworznie, drązki kierownicze, łożyska i piasty wymienione...
kolega belcho99, pisał o łożysku amortyzatora... moze iśc tym tropem?
w wolnej chwili podjade na kanał i zoabcze czy coś się nie poluzowało a jak nie znajde to podjade na szarpaki. macie jeszcze jakies pomysły?
EDIT: winne okazało sie prawe lożysko amortyzatora...
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 15:27 przez Matras, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 172 gości