Katalizator OUT

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr wrz 09, 2009 22:15

QCHARZ pisze:witam
mam pytanko czy po wywaleniu kata podniesie się moc i czy trzeba jechac na przeprogramowanie programu??
Nie. Udroznisz wydech co jest podstawa do dalszych modów i uchronisz czesciowo kierowniczki turbiny przed szybsza ich śmiercią :grin:



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » śr wrz 09, 2009 23:59

PinkFloyd pisze:Nie
Tak. Bylo hamowane u mnie :) Gdzies a w archwium sa wykresy. Jakies marne 5 koni bodajze przybylo..
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 00:00 przez SToRM, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw wrz 10, 2009 07:56

Z tym udraznianiem wydechu to nie zawsze jest tak jak sie wydaje, jesli kat jest ok to mozna go zostawic, u mnie bylo 183KM na ori sprezarce ASZ z fmic i katem, po wywaleniu kata odczucia takie jak u kazdego, na dole troszke lepiej, gora taka sama, czyli wniosek taki ze jesli kat dobry to nie przeszkadza do uzyskania wiekszych mocy.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw wrz 10, 2009 08:19

Dario84 pisze:czyli wniosek taki ze jesli kat dobry to nie przeszkadza do uzyskania wiekszych mocy.
skoro nie przeszkadza jak jest sprawny ale może zakatować turbosprężarkę w niedalekiej lub dalszej przyszłości jak będzie zabity na amen - czyli wniosek taki, że lepiej się go pozbyć zawczasu.


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw wrz 10, 2009 21:01

SToRM pisze:
PinkFloyd pisze:Nie
Tak. Bylo hamowane u mnie :) Gdzies a w archwium sa wykresy. Jakies marne 5 koni bodajze przybylo..
No w autach o mocy powyżej 100KM trudno odczuć te 5KM ale jedno co odczułem, przyznam tylko jedno jak pozbylismy sie FAP-a z Passata 2.0 TDI 170KM i po zmianie softu bez fapa było czuć różnicę ale auto nie było hamowane. Teraz czeka w kolejce na porządny soft pod 220KM :food: TYlko zastanawia mnie jedno bo wycięciu tego badziewia po wcisnięciu gazu do deski i puszczeniu gazu słychac gwizdnięcie z wydechu jakby cisnienie bło upuszczane- tylko taki negatw. Po zmianie oprogramowania po odpaleniu kontrolka Fapa mrygnie raz i przy gaszeniu silnika też mrygnie a w czasie jazdy nie, na kompie nie ma błędu- może coś żle zrobione :chytry:
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 21:04 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Aspidisca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 18:15
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Aspidisca » czw wrz 24, 2009 10:30

Proszę jeszcze dopowiedzieć czy:
1 - zwiękrzyło się dymienie?
2 - zwiękrzyło się spalanie?

Pozdro :satan:



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » czw wrz 24, 2009 14:58

Aspidisca pisze:1 - zwiękrzyło się dymienie?
tak
Aspidisca pisze:2 - zwiękrzyło się spalanie?
nie


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » pn wrz 28, 2009 13:17

dziś byłem i usunąłem, faktycznie fura lepiej wkręca się na obroty, mój katalizator bym strasznie zawalony, w efekcie zmniejszyło mi się dymienie, bo dotychczas wypychana była sadza z kata i dla tego robiły się takie chmury, polecam taki zabieg każdemu


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

mr.mark
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 18:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mr.mark » pn wrz 28, 2009 19:52

A wstawiałeś tam jakąś rurke czy wybiłeś tylko srodek kata, nie ma jakichs rezonansów przypadkiem??



Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » pn wrz 28, 2009 21:03

nie nie ma, elegancko wszystko śmiga, rurki jest tylko 3cm co by ładnie zaspawać


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

neox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt mar 04, 2008 22:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: neox » pn wrz 28, 2009 23:13

Dzisiaj i u mnie katalizator poszedł w aut :pub: :) GOLF IV ALH

Autko 240 tyś prawie i na 0.216 + Chips jak w opisie na dole.

Jak wyjechałem od mechanika i go przycisnąłem na 2 do oporu to masakra z tyłu wyleciało tyle sadzy że nic nie było widać ale przegoniłem go porządnie przez 20 min i dymu nie ma więcej jak przed wywaleniem. Lekkie bąki przed tym jak turbina się rozkręci i zacznie pompować zadane ciśnienie. Jeszcze przed chwilą jechałem i jak ktoś jechał za mną to nie było widać dymu co się czasem zdarza jak światełka przyświecą z tyłu :hmm:

Moc ewidentnie wzrosła. W moim przypadku czuć bardzo różnice.

A na miejsce starego katalizatora mam wstawioną puszkę po katalizatorze od chyba
golfa III :satan: bo stary oddałem w rozliczeniu za robociznę.

Koszt 0 a wrażenia z jazdy bezcenne.
Turbince ewidentnie ulżyło.
Ostatnio zmieniony pn wrz 28, 2009 23:15 przez neox, łącznie zmieniany 1 raz.


Potrzebujesz programu, korekty do MSA15, EDC15V czy EDC15P ? Twój diesel źle odpala? Pisz PM...

mikew_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1185
Rejestracja: pn mar 16, 2009 18:26

Post autor: mikew_86 » wt wrz 29, 2009 10:15

Ja sobie katalizator zostawię. Nie chcę żeby auto zaczęło bardziej dymić, bo to zawsze na + jak kogoś łykniesz, a z rury mimo to nic nie leci. Od razi wydać, że nie zarzynasz auta tylko lecisz na lajcie (czytaj: masz tam coś konkretnego). :grin:



Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » wt wrz 29, 2009 10:18

auto nie dymi ani grama więcej po wybiciu zawartości kata, u mnie dymienie nawet się zmniejszyło bo dotychczas była wypychana sadza z zawalonego kata, auto poza tym niedługo będzie miało program więc i tak na bezdymny będzie strojony


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

Pimo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt kwie 26, 2005 19:51
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Kontakt:

Post autor: Pimo » wt wrz 29, 2009 12:29

Sory za pytanie. Jak wygląda operacja opróżnienia zawartości katalizatora. Jakie narzędzia są potrzebne żeby to sprawnie przeprowadzić w warunkach garażowych :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości