El. szyby - problem z przyciskiem pasazera...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr wrz 09, 2009 14:40

MaxsteRR pisze:Może jest jakieś zwarcie w instalacji?
prawdopodobne, nie tyle zwarcie tylko błędne podłączenie, zamieniaj kable we włącznikach to powinno pomóc, z tym odwracaniemsilnika że nie można bo z kluczyka działają dobrze masz świętą rację, bystry jesteś i szybko dasz sobie z tym radę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » śr wrz 09, 2009 15:18

Nie czytałem dokładnie tematu ale mogę napisać że kiedyś miałem podobny problem w mk3 i okazało się że jakiś geniusz odwrotnie złożył przycisk od szyb (ten podwójny od strony kierowcy) i przy okazji nie źle na rzeźbił w wiązce w drzwiach ,po odwróceniu przyciska tak jak ma być wszystko zaczeło idealnie fungować .Jeśli było już o tym wyżej pisane to sorry :)



Awatar użytkownika
MaxsteRR
Czarna chmura
Czarna chmura
Posty: 396
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 22:21
Lokalizacja: FZ

Post autor: MaxsteRR » śr wrz 09, 2009 15:31

S1BART1 pisze:Nie czytałem dokładnie tematu ale mogę napisać że kiedyś miałem podobny problem w mk3 i okazało się że jakiś geniusz odwrotnie złożył przycisk od szyb (ten podwójny od strony kierowcy) i przy okazji nie źle na rzeźbił w wiązce w drzwiach ,po odwróceniu przyciska tak jak ma być wszystko zaczeło idealnie fungować .Jeśli było już o tym wyżej pisane to sorry :)
GENIALNE!! :helm: :bigok:
Po odwróceniu przełącznika od strony kierowcy wszystko zaczęło działać!
Muszę tylko zamienić przewód 5 z 2 bo ktoś właśnie namieszał z tym przyciskiem, żeby dobrze strony działały ... :crazy: :grrr:

Dzięki wszystkim za pomoc ! :okej:


Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr wrz 09, 2009 15:39

Możecie jaśniej napisać o co chodzi? Przecież wtyczkę tylko w jeden sposób można tam podpiąć...



Awatar użytkownika
MaxsteRR
Czarna chmura
Czarna chmura
Posty: 396
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 22:21
Lokalizacja: FZ

Post autor: MaxsteRR » śr wrz 09, 2009 20:41

Lipek81 pisze:Możecie jaśniej napisać o co chodzi? Przecież wtyczkę tylko w jeden sposób można tam podpiąć...
Wtyczkę tak ;) Ale ktoś wyjął wkład przełącznika i włożył go odwrotnie, co niestety jest możliwe :helm:

Ale niestety zbyt szybko się cieszyłem... :crazy:
Przyciski od strony kierowcy działają prawidłowo, ale ten od strony pasażera podziałał tylko chwilę i znowu jest to samo. Działa tylko w :dol:. Do :gora: nie reaguje. Dopiero po ponownym naciśnięciu :dol: szyba się unosi.


Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw wrz 10, 2009 09:59

To może też jest zamieniony? Tak jak pisałem - podłącz na krótko, silniczek od szyby sterowany jest oddzielnymi liniami - inny kabelek struje z drzwi kierowcy, inny z drzwi pasazera. Możesz też odpiąć wtyczkę z przełacnzika pasażera i spróbować na krótko zasterować - zwierasz zielono/biały z brązowym albo z czerwono/zółtym. Szyba powinna się otwierać, lub zamykać. Bo rozumiem, że z drzwi kierowcy szyba pasażera działa ok?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw wrz 10, 2009 10:46

MaxsteRR, jak chcesz wpadnij domnie pokaze ci jak jest umnie podlaczone



Awatar użytkownika
MaxsteRR
Czarna chmura
Czarna chmura
Posty: 396
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 22:21
Lokalizacja: FZ

Post autor: MaxsteRR » czw wrz 10, 2009 10:54

Lipek81 pisze:To może też jest zamieniony? Tak jak pisałem - podłącz na krótko, silniczek od szyby sterowany jest oddzielnymi liniami - inny kabelek struje z drzwi kierowcy, inny z drzwi pasazera. Możesz też odpiąć wtyczkę z przełacnzika pasażera i spróbować na krótko zasterować - zwierasz zielono/biały z brązowym albo z czerwono/zółtym. Szyba powinna się otwierać, lub zamykać. Bo rozumiem, że z drzwi kierowcy szyba pasażera działa ok?
Przełącznik jest sprawny, więc to nie jego wina. Próbowałem w kostce zwierać na krótko i na zielono-biały + brązowy reaguje (idzie na dół) a na czerwono-żółty + brązowy nie. Dopiero ponowne zwarcie zielono-biały + brązowy unosi szybę. Spróbuję później podłączyć się bezpośrednio do silniczka, tak jak radzisz ;) Z drzwi kierowcy działa normalnie. Od pasażera działał tylko chwilę... :crazy:
duber pisze:MaxsteRR, jak chcesz wpadnij domnie pokaze ci jak jest umnie podlaczone
Znajdę chwilę to podskoczę i przywiozę Ci od razu folie do przyciemniania lamp :grin:


Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw wrz 10, 2009 11:29

MaxsteRR, jestem na urlopie wiec spoko.zawsze podpatrzysz jak jest ori podlączone.
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 11:30 przez Duber, łącznie zmieniany 1 raz.



simon__75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt lip 21, 2009 11:30
Lokalizacja: Zgorzelec
Kontakt:

Post autor: simon__75 » czw wrz 10, 2009 14:04

A jak to jest ze w golfie III GT 3d szybe od strony pasazera musze zamykac i otwierac na kilka klikniec przyciskiem-i od pasazera i od kierowcy ;/ zaczyna mnie to wneriać!
Co z tym moze byc?
Przyciski??Silniczek?? nie wiem...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw wrz 10, 2009 14:57

simon__75, albo masz syf na czujniku obrotów, albo padnięty czujnik obrotów, albo mechanizm szyby ciężko chodzi.

Musisz wyciągnąć podnośnik z drzwi, otworzyć pokrywę plastikową silniczka (ta cześć bliżej silniczka trochę ciężej wychodzi, bo styki silniczka muszą się wypiąć) i jak ją będziesz miał od wewnątrz, to tam, koło tych styków jest taki mały element na plastikowej podstawce - wyczyść go. Zobacz, czy wałek silniczka widoczny w szczelinie jest czysty - z resztą też go wyczyść. Ja pod ten plastik od czujnika dawałem jeszcze np. kawałek zapałki, żeby czujnik był bliżej wałka.

Sprawdź potem bez szyby, czy chodzi ok, jak nie, to wtedy czeka ciebie cięższa robota. Rozkręć mechanizm tam, gdzie jest kołowrotek, wyciągnij go (no i w tym momencie już widzę, jak linki się rozwijają ;) ) podłącz sam silniczek do instalacji i spróbuj go ruszyć - jeżeli dalej skokami, to coś z czujnikiem dalej jest, jak będzie ok, to mechanizm za ciężko chodzi - przesmarować. Może nawet lepiej najpierw przesmarować zapobiegawczo, niż to rozbierać, bo potem ciężko poskładać.
Jeszcze jedna sprawa - spotkałem się z dwoma rodzajami oryginalnych mechanizmów do podnoszenia szyb (pomijając kwestie tego, ze niektóre mają funkcję anty-przytrzaśnieniową) - w niektórych można bez problemu odkręcić pokrywę plastikową elektroniki i dostać się do czujnika, a w niektórych trzeba najpierw cały silnik odkręcić od podnośnika i wtedy dopiero odkręcić pokrywę. Z pierwszymi nie ma problemu, a z tymi drugimi, po odkręceniu od mechanizmu, mamy kołowrotek na wierzchu i trzeba uważać, żeby się linki nie poplątały, ani sprężyny nie wypadły. Jak się to zrobi umiejętnie, to będzie ok.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 422 gości