Nie chce się zagrzać,AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stefan1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt lip 22, 2008 21:28
Lokalizacja: Radom, Warszawa

Nie chce się zagrzać,AJM

Post autor: stefan1989 » śr wrz 09, 2009 18:28

Witam, mam taki problem w swoim VW Sharanie 1,9TDI(115KM) Mianowicie nie chce się zagrzać, ostatni jechałem nim ponad 140km ciągłej trasy i prędkości było ponad 100KM/h a ten się nawet dobrze nie zagrzał i trzymał temperaturę ok 75 do 80 stopni. Wcześniej wymieniłem mu termostat i to też nic nie pomogło. Co powinienem jeszcze sprawdzić??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 09, 2009 18:51

stefan1989 pisze:trzymał temperaturę ok 75 do 80 stopni
to wartość temperatury ze wskaźnika w zegarach ? jeśli tak to powinieneś podejrzeć jej wartość VagComem (pewnie już o nim słyszałeś na tym forum) bo są 2 czujniki temperatury płynu chłodzącego - jeden G2 podający wskazania na zegary i drugi G62 podający wskazania do sterownika silnika, istotny jest ten drugi, Vagiem sprawdzisz czy obydwa czujniki w tym samym czasie podają te same wartości temperatury czy też G2 zaniża jej wartość co powoduje Twoje frustracje (zwłaszcza po wymianie termostatu).


Obrazek

Awatar użytkownika
stefan1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: wt lip 22, 2008 21:28
Lokalizacja: Radom, Warszawa

Post autor: stefan1989 » śr wrz 09, 2009 20:14

Tak to jest wartość na zegarze.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 09, 2009 20:52

stefan1989 pisze:Tak to jest wartość na zegarze
więc podpinasz VagCom do gniazda OBD, wchodzisz w 01 Engine, następnie Bloki wartości mierzonych, dalej wybierasz grupę 007 i w 4 polu jest wartość z czujnika G62 (ta dla ECU), następnie wychodzisz z 01 Engine i wchodzisz w 17 Instruments, następnie wybierasz grupę 003 i w 1 polu masz wartość z czujnika G2 (ta na zegary), jeśli obydwa wskazania są identyczne lub bardzo zbliżone to winę ponosi termostat a jeśli są rozbierzne to walnięty pewnie czujnik G2 (pomiar zrobić na zupełnie zimnym silniku a następnie na rozgrzanym silniku - po około 15 km jazdy).


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości