[mk2 układ napędowy] wymiana sprzęgła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Misiek518302554
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 16, 2009 21:52
Lokalizacja: Ok skawiny

[mk2 układ napędowy] wymiana sprzęgła

Post autor: Misiek518302554 » śr wrz 09, 2009 11:19

Pytanko na temat wymiany sprzęgła w mk2 1.3.
mam garaz bez kanału i zastanawiam sie czy lepiej zdemontowac samą skrzynie i sie zaj#### brzy wkładaniu jej zpowrotem, czy lepiej wyjechac całym silnikiem rozłozyc, złozyc i przykręcić, robił ktoś coś takiego kiedyś? jak wygląda sytuacja z ustawieniem tarczy?



Awatar użytkownika
Misiek518302554
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 16, 2009 21:52
Lokalizacja: Ok skawiny

Post autor: Misiek518302554 » śr wrz 09, 2009 16:15

belcho99, i tu zczynają się schody bo nie mam kanału, jedynie duża winda sie u mnie znajdzie


Mk2 in progress-02%

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » śr wrz 09, 2009 19:05

Misiek518302554, Nie sluchaj nie jest tragedia, dla chcacego nic trudnego :)
Ja w polo 2f silnik wyciagalem bez kanalu jak rowniez duzo wczesniej skrzynie wymienialem. A golfik ma duza komore w porownaniu do polowy :bigok:



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » śr wrz 09, 2009 19:39

piteR-ek pisze:Misiek518302554, Nie sluchaj nie jest tragedia, dla chcacego nic trudnego
Tylko gorzej jak się jakaś śruba ukręci od spodu i trzeba kombinować, a na leżąco pod autem to niewiele nakombinujesz. Łatwo napisać komuś "nic trudnego" jak się tego samemu nie będzie robić :bajer: a później więcej nerwów i czasu niż to wszystko warte.



Awatar użytkownika
Misiek518302554
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 16, 2009 21:52
Lokalizacja: Ok skawiny

Post autor: Misiek518302554 » śr wrz 09, 2009 20:22

chodzi mi głównie o kwestie ustawienia tarczy, ktos kiedyś mi powiedział ze to jest praktycznie niemożliwe jak bede miał silnik w budzie a bede robił bez kanału, mógłby mi ktoś rozwinąć temat ustawiania tarczy? czy faktycznie potrzebny mi jest do tego jakis stary drążek sprzęgłowy?


Mk2 in progress-02%

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr wrz 09, 2009 22:00

nie widze zadnego problemu roboty na "plaskim".
piteR-ek pisze:dla chcacego nic trudnego :)
dokladnie kolego, a przy 1.3 to bajka, a co do tarczy, to albo lecisz do tokarza i toczysz walek taki jak masz w skrzynce (freza nie musi byc) albo strzelasz z oka, jest tez przyrzad uniwersalny do centrowania tarczy ale na jedna robote nie oplaca sie go kupowac. A tak dla wszystkich to sciaglem pare skrzyn bez kanalu i da rade tylko trzeba chciec. :grin:



Awatar użytkownika
Semian
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 887
Rejestracja: pn gru 06, 2004 18:58
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Post autor: Semian » czw wrz 10, 2009 03:19

tak jak koledzy pisali albo wyciagasz silnik do przodu , co raczej nie jest trudne technicznie albo wchodzisz pod auto czego raczej nie polecam , z kanalem sie idzie nameczyc a juz nie mowiac bez niego.
bez kanalu odkrecasz sruby od 3 lap , odkrecasz caly przod ,odczepiasz tlumik i pare innych dupereli i silniczek masz na zewnatrz , sama wymiana sprzegla to juz raczej banal , powodzenia


projekt jetta coupe 2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3286710#3286710

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » czw wrz 10, 2009 09:54

wojtas4589,
tylko jaka ta sruba ma ci sie ukrecic ? 19,17 ?



Awatar użytkownika
Misiek518302554
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz sie 16, 2009 21:52
Lokalizacja: Ok skawiny

Post autor: Misiek518302554 » czw wrz 10, 2009 11:17

piteR-ek pisze:wojtas4589,
tylko jaka ta sruba ma ci sie ukrecic ? 19,17 ?
znam takich magików co szpilki w Starze poukręcali :hehe:


Mk2 in progress-02%

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » czw wrz 10, 2009 11:41

piteR-ek pisze:wojtas4589,
tylko jaka ta sruba ma ci sie ukrecic ? 19,17 ?
Miałem bardziej na myśli że się obemknie, chodzi najbardziej o M8 na przegubie ale widze że kolega piteR-ek, złota rączka, wszystkie śruby odkręca bez najmniejszego problemu leżąc pod samochodem z glową pod miską olejową :bajer:
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 11:42 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.



ptaszek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw lut 12, 2009 12:11
Lokalizacja: Broniszów

Post autor: ptaszek89 » czw wrz 10, 2009 13:58

Skrzynie da sie wymontowac bez wyciągania silnika, wiem bo sam tego dokonałem przy golfie II 1.8 GT bez kanału, jeśli chodzi o montaż to też jest to możliwe, można też wyciągnąc cały silnik górą przy pomocy belki i np kolegi jak chce się to zrobic dokładnie.
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 14:04 przez ptaszek89, łącznie zmieniany 1 raz.



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » czw wrz 10, 2009 22:15

No z tymi przegubami to sie zgodze :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 105 gości