Problemy z przepływką.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problemy z przepływką.
Koledzy, jakiś czas temu kupiłem nowy przepływomierz BOSCH ponieważ stary odcinał turbinę.Ale na nowej przepływce, auto łapało strasznego notlaufa. Zresztą robiłem logi i sami stwierdziliście,że przepływka jest do dupy. Dałem więc Boscha do reklamacji i ta została uznana. Kupiłem więc coś takiego :
http://www.allegro.pl/item731030048_prz ... rburg.html
Założyłem go wczoraj i co się dzieje? Jeszcze większa dziura 'na dole' niż na Boschu... Nie chce mi się wierzyć,że 2-gi z rzędu przepływomierz jest fabrycznie uszkodzony...
Włożyłem więc starego Boscha,żadnej dziury nie ma,auto pracuje super tylko odcina turbo powyżej 3500 obr. Jak myślicie, czego to może być wina??
Dzięki za pomoc, każdemu klikam "pomógł".
http://www.allegro.pl/item731030048_prz ... rburg.html
Założyłem go wczoraj i co się dzieje? Jeszcze większa dziura 'na dole' niż na Boschu... Nie chce mi się wierzyć,że 2-gi z rzędu przepływomierz jest fabrycznie uszkodzony...
Włożyłem więc starego Boscha,żadnej dziury nie ma,auto pracuje super tylko odcina turbo powyżej 3500 obr. Jak myślicie, czego to może być wina??
Dzięki za pomoc, każdemu klikam "pomógł".
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Przepływomierz jest tylko jednym z elementów układu sterowania silnikiem.
W moim silniku (AXR - prawie ATD) objaw padniętego przepływomierza nie miał praktycznie nic wspólnego z notlauf'ami!
Zdażały się przerywania mocy, ale nie notlauf'y. W moim przypadku przepływomierz wykazywał sprawność, a turbina powodowała, że pojawiał się błąd przeładowania. natomiast jak przepływomierz padł, to wogóle turbo nie miałem. Z tym, że wymieniłem na pierwszy z brzegu przepływomierz dedykowany do tego typu silnika, oczywiście wcześniej była regenerowana turbina i czyszczony dolot i intercooler.
Wczoraj dodatkowo wymieniałem pasek rozrządu z kompletem rolek, pompą wody, płyny itd. i zapomniałem już co to notlauf'y.
A prawdę mówiąc to po regeneracji turbiny nigdy notlauf mi się już nie zdażył. Wcześniej co mocniejsze przyspieszenie kończyło się przejściem w tryb awaryjny!
W moim silniku (AXR - prawie ATD) objaw padniętego przepływomierza nie miał praktycznie nic wspólnego z notlauf'ami!
Zdażały się przerywania mocy, ale nie notlauf'y. W moim przypadku przepływomierz wykazywał sprawność, a turbina powodowała, że pojawiał się błąd przeładowania. natomiast jak przepływomierz padł, to wogóle turbo nie miałem. Z tym, że wymieniłem na pierwszy z brzegu przepływomierz dedykowany do tego typu silnika, oczywiście wcześniej była regenerowana turbina i czyszczony dolot i intercooler.
Wczoraj dodatkowo wymieniałem pasek rozrządu z kompletem rolek, pompą wody, płyny itd. i zapomniałem już co to notlauf'y.
A prawdę mówiąc to po regeneracji turbiny nigdy notlauf mi się już nie zdażył. Wcześniej co mocniejsze przyspieszenie kończyło się przejściem w tryb awaryjny!
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Silnik ATD na PD,2003r,101KM. Logi na starym przepływomierzu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=260086
Na nowym nie robiłem.Soft zmieniony na 140KM.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=260086
Na nowym nie robiłem.Soft zmieniony na 140KM.
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 14:07 przez losdamianos, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Czyli teraz twoje pytanie nie dotyczy dolu tylko gory?
Ameryki nie odkryje bo jak Damcio pisal lekko jest przestawiony kat synchronizacji, ale zeby w ogole sprawdzac przeplywomierz czy jest sprawny samochod MUSI ladowac tyle ile ma zadane. Przeplywomierz jest tylko elementem mierzacym przeplyw powietrza. Jak ma podawac wartosci oczekiwane do komputera skoro widac, ze nie ma tyle powietrza przy 4tys ile trzeba.
Moim zdaniem kierowniczki turbiny ciutkę sie przycinaja, lapiesz overboosta az w koncu notlaufa.
Problem lezy w turbinie i jej sterowaniu, nie w przeplywomierzu. Pozno turbo wstaje, a jak wstanie to na gorze daje za duzo.
Zrob loga na 4 biegu (aby bylo dluzej niz na 3 biegu) od 1500 do 4400
Ameryki nie odkryje bo jak Damcio pisal lekko jest przestawiony kat synchronizacji, ale zeby w ogole sprawdzac przeplywomierz czy jest sprawny samochod MUSI ladowac tyle ile ma zadane. Przeplywomierz jest tylko elementem mierzacym przeplyw powietrza. Jak ma podawac wartosci oczekiwane do komputera skoro widac, ze nie ma tyle powietrza przy 4tys ile trzeba.
Moim zdaniem kierowniczki turbiny ciutkę sie przycinaja, lapiesz overboosta az w koncu notlaufa.
Problem lezy w turbinie i jej sterowaniu, nie w przeplywomierzu. Pozno turbo wstaje, a jak wstanie to na gorze daje za duzo.
Zrob loga na 4 biegu (aby bylo dluzej niz na 3 biegu) od 1500 do 4400
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Turbo jest od 150KM Passata a soft na 140KM.Czy korekta softu, załatwi sprawę??
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Ale co tu chcesz "korektowac" skoro ta turbina pozno wstaje (bo pewnie jest duza lochą - dla przykladu kolega w 2.0TDI ma turbo z BRD i tam kick turbo zaczyna sie dopiero przy 2300 obrotach ale jak pozniej idzie to juz mozg przykleja sie do potylicy), a przy koncu przeladowuje.
IMO to jest kwestia sterowania. Nie wiem, mieszek, kierownice...
IMO to jest kwestia sterowania. Nie wiem, mieszek, kierownice...
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Zrob jeszcze nowe logi. Bo teraz jak z rana popatrzylem to na podstawie 1 loga wynika, ze przeplywomierz ucinal, a na podstawie drugiego, ze turbina za malo dmuchnela stad przeplywomierz ucial.
I pytanie czy kupiles dokladnie ten sam przeplywomierz, ktory miales w oryginale. Producent przeplywomierza (czyli ma znaczenie czy to bosch czy pierburg) i numer seryjny.
I pytanie czy kupiles dokladnie ten sam przeplywomierz, ktory miales w oryginale. Producent przeplywomierza (czyli ma znaczenie czy to bosch czy pierburg) i numer seryjny.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Najpierw był BOSCH którego numeru nie potrafię podać, natomiast był chyba do VP bo Inter Cars uznał reklamację.
Drugi przepływomierz był Pierburga,dokładnie taki :
http://www.allegro.pl/item731030048_prz ... rburg.html
Efekt był ten sam na Boschu i Pierburgu.Niesamowita turbodziura. Włożyłem stary (od nowości jeździ) i wszystko jest okej na dole, natomiast odcina turbinę powyżej 3500 obr,ale to też, nie zawsze.A na dole na starym przepływomierzu , zdarza mu się "przycinać". Kolega mi zasugerował zawór N75 , ale nie wiem czy to dobry trop...
Drugi przepływomierz był Pierburga,dokładnie taki :
http://www.allegro.pl/item731030048_prz ... rburg.html
Efekt był ten sam na Boschu i Pierburgu.Niesamowita turbodziura. Włożyłem stary (od nowości jeździ) i wszystko jest okej na dole, natomiast odcina turbinę powyżej 3500 obr,ale to też, nie zawsze.A na dole na starym przepływomierzu , zdarza mu się "przycinać". Kolega mi zasugerował zawór N75 , ale nie wiem czy to dobry trop...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości