JR - przgotowania do remontu...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

JR - przgotowania do remontu...

Post autor: Druidionin » wt wrz 08, 2009 17:38

Siemka!
Z uwagi na to, że golfik prawdopodobnie zostanie ze mną na min. rok zaczynam się przymierzać do lekkiego remontu... Męczą go pewne bolączki, spod uszczelki głowicy i miski są wycieki, przy odpalaniu przez chwilkę trzęsie i dmucha niebieskim dymkiem a ostatnimi czasy jak potrzebuję go przycisnąć to tak powyżej 3,2-3,5 tyś. obrotów zaczyna się pojawiać chmurka za mną... Ogólnie autko z racji na wiek pewnie ma już spory przebieg ale uważam że jest w miare zdrowym stanie gdyby nie te objawy...
Chciałbym go wyremontować ale na taki generalny za 2-3 tyśki to mnie nie stać :blush: chciałbym się zmieścić maks w 1 tysiączku by jeszcze na wymianę progów i lekką kosmetykę zostało :jezor: o ile to w ogóle mozliwe :hmm:

Pytanie tutaj, co wymienić... Z reguły poruszam się dynamicznie i 3 tyś obrotów czasem się przekroczy bo noga ciężka :food: ale staram się jeździć poniżej 3 tyś(oczywista na nagrzanym silniku bo jak zimny to wiadomo ;) ).

Z lektury forum zrobiłem sobie taką małą listę, prosiłbym o ewentualne uzupełnienie i odpowiedzi na nurtujące mnie pytania...

1. Uszczelka pod głowicą - chciałoby się stalową bo znając życie apetyt na moc rośnie w miarę jeżdżenia :bajer: poszukam jeszcze na forum ale jak na razie nie mogę znaleźć od jakiego silnika podpasuje i czy potrzeba równać blok czy planowanie samej głowicy wystarczy

2. Końcówki wtryskiwaczy - z uwagi na niebieski dym przy odpaleniu - końcówki od SB :hmm:

3. Planowanie głowicy, uszczelniacze zaworowe, szlifowanie, prowadnice... hydropopychacze też?

4. Wymiana pierścieni tłokowych... ma to jakikolwiek sens przy dieslach bez szlifu bloku? O ile oczywiście szlif nie będzie wymagany :crazy:

5. Rozrząd - pasek + rolka - standardowo bo jak już rozbebłane...

6. Świece żarowe, wymieniałem w zeszłym roku ale zima idzie więc nie zaszkodzi ;)



Dalej nie wiem co tam jeszcze przy okazji ;) Głowicę zregenerują mi za 150-250 zł bo sam nie potrafię i narzędzi brak. Za ustawienie wtryskiwacza 15-25zł od sztuki... Rozrząd i zawory się ustawi... potem wizyta u pompiarza... z wymianą pierścieni powinienem sobie poradzić i ze zmontowaniem wszystkiego do kupy...
Czy zmieszczę się w tysiaku? Może coś jeszcze warto wymienić przy okazji i na co zwracać uwagę :) Za wszelkie info i każdą radę będę bardzo wdzięczny :bigok:
Ostatnio zmieniony wt wrz 08, 2009 17:40 przez Druidionin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 08, 2009 18:30

Ad1.Metalowa uszczelka od 1,9TDI
Ad2.Wymienić lub wyregulować,ale niebieskie kopcenie to też olej z uszczelniaczy zaworów.
Ad3.wskazane
Ad4.Jeżeli nie ma dużych progów na gładziach cylindrowych,to wymieniaj.
Ad5 Wiadomo.
Ad6Tak jak piszesz.
Poza tym,uszczelniacze wału,wałka r.,panewki na korbach do sprawdzania i ewent.do wymiany,panewka wałka pośredniego+uszczelniacz.
Ja jak robiłem taki szwedzki remont,to wydałem na części ok.550zeta.
Powinieneś się zmieścić.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » wt wrz 08, 2009 18:55

Chciałbym teraz zrobić listę co powinienem mieć zanim wezmę się za robotę...

-Uszczelka od TDI(od jakiegoś konkretnego modelu silnika? Pasuje czy trzeba coś przerabiać?)
-uszczelniacze zaworowe
-prowadnice zaworów
-szklanki(hydropopychacze)
-pierścienie tłokowe(nominały? Choć w sumie sam nie jestem pewien czy silnik nie był już remontowany)
-rozrząd pasek + rolka
-uszczelniacze wału
-uszczelniacze wałka rozrządu
-panewka wałka pośredniego
-uszczelniacz wałka pośredniego
-świece żarowe

No i ewentualnie zależnie od stanu
-końcówki wtrysków
-panewki korbowodów


Jeśli coś za dużo, za mało prosiłbym o uwagi ;)

P.S. Dzięki Michaś_1977, dla Ciebie wielkie pomógł :bigok: Przy okazji... U siebie robiłeś "polerowanie tłoków" o co dokładnie chodzi ;)
Ostatnio zmieniony wt wrz 08, 2009 19:00 przez Druidionin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 08, 2009 19:06

Ja jak kupowałem uszczelkę pod głowicę,to powiedziałem,że od 1,9TDI byle metalowa i taką mi sprowadzili.Nic nie przerabiałem.
Jeżeli głowicę chcesz wieść do regeneracji,to prowadnice zaworowe są w gestii zakładu,który będzie to robił.
Panewka wałka pośredniego-nr.zamiennika 07 3088STD uszczelniacz-32/47/10
Uszczelniacz wału korbowego i wałka r. jest taki sam jak na wałku pośrednim.

[ Dodano: 08 Wrz 2009 19:45 ]
Uszczelka pod głowicę musi mieć tyle samo karbów co stara.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » wt wrz 08, 2009 20:32

Michaś_1977 pisze:Uszczelka pod głowicę musi mieć tyle samo karbów co stara.
Przyznam się szczerze, że tutaj niezbyt wiem o co chodzi... :crazy: :blush:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 08, 2009 21:51

Druidionin pisze: Przyznam się szczerze, że tutaj niezbyt wiem o co chodzi...
Na krawędzi uszczelki w okolicy 1 i 2 wtrysku są malutkie otworki (lub nacięcia),czyli tzw.karby.Na nowej uszczelce musi być tyle samo,co na starej.
Uszczelka w tym miejscu wystaje spod głowicy i nie trzeba jej zdejmować,by dowiedzieć się ile ma karbów.
Byłbym zapomniał-koniecznie wymień szpilki do przykręcania głowicy i jak będziesz ją dokręcał,stosuj się co do momentu i kolejności dokręcania.
Na opakowaniu uszczelki jest wszystko podane.Proponuję ELRING lub VICTOR REINZ


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

suhhar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar » wt wrz 08, 2009 21:51

takie pytanie z ciekawosci golfik zostanie z TOba min rok i ci sie oplaca robic taki remont silnika ?



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » wt wrz 08, 2009 21:53

Michaś_1977, 550 zł ????????? to co to za częsci kupowałeś??
uszczelka od 1.9 TD metalowa
koncówki pierw sprawdz bo kopcenie to olej cieknie i niewiadomo czy uszczelniacze czy koncówki

Robiłem remont motorowni. (JR w moim temacie) i raczej dobrej jakości częsciami sie neida tego zrobić. same pierscienie 200zl uszczelka 100. rozrzad 100 a gdzie reszta?? pompiarz ok 80- 100 zaklad od glowicy 200.
wg mnie i tak masz duze progi bo pewnei ma najechane z 400.


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 08, 2009 23:05

tberent pisze:Michaś_1977, 550 zł ????????? to co to za częsci kupowałeś??
A no takie m.in.
Obrazek
Obrazek
Fakt,faktem,że mam rabat w sklepie i od tej sumy trzeba jeszcze odjąć ze 100zeta,ale z kolei jeszcze dokupiłem parę drobiazgów,więc wyszło ciut więcej.
Poza tym podawałem cenę (orientacyjnie) :hmm: części,a nie robocizny u pompiarza i w zakładzie od głowic.
Ostatnio zmieniony wt wrz 08, 2009 23:06 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » śr wrz 09, 2009 01:38

no to ceny niezle choc uszczelka pod glowice moglaby 80 kosztowac ;)
generalnie jeszcze uszczelka do wydech no i pierscinie kolbenszmith czy jakos tak.


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » śr wrz 09, 2009 10:12

suhhar pisze:golfik zostanie z TOba min rok i ci sie oplaca robic taki remont silnika ?
Minimum rok bo dopiero wymiana progów powie jaki jest prawdziwy stan blach... Poza tym, jeszcze do niedawna niebieski dym szedł tylko jak było bardzo zimno, teraz to i nawet w upały... Autko ma mi służyć i być niezawodne a obecny stan nie daje pewności czy nagle nie powie niet... W dodatku zbliża się przegląd wielkim krokami, a tu olej wszędzie...

Z drugiej strony, mam oddać go do jakichś złomiarzy za 500 zł dołożyć ten tysiąc na remont i kupić coś innego? Może na poloneza wystarczy ;p
tberent pisze:pierscinie kolbenszmith
A co to takiego ? :crazy:
suhhar pisze:taki remont silnika ?
A jaki byś polecił? :chytry:
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 12:37 przez Druidionin, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » śr wrz 16, 2009 11:16

Druidionin,

jak chcesz to To mogę Ci tanio załatwić komplet częsci do wymiany min. pierścienie, uszczelka pod głowicą i inne uszczelnienia ( komplet na silnik) panewki, całość w cenie około 600zł

jak coś to wal na PW

[ Dodano: 16 Wrz 2009 11:24 ]
tberent pisze:wg mnie i tak masz duze progi bo pewnei ma najechane z 400.
jeślo nia było na syfie jeżdżone to progi nie powinny być wielkie. jak przecuwając paznokciem o cylindrze wzdłuż nie trzyma Ci za nadto na progu to silnik będzie jeszcze długo hulał na nowych pierścieniach.
u mnie w białym golfie po 600tys km zmieniłem tylko pierścienie i komlet uszczelnień na całym silniku i auto już zrobiło przez 2 lata po remoncie około 100tys km i się trzyma świetnie silnik czego niestety o blachach powiedzieć nie można :crazy:
Ostatnio zmieniony śr wrz 16, 2009 11:19 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » śr wrz 16, 2009 12:13

moj silnik mial gdy go rozbieralem cos 340 tysiecy i wyraznie widoczne byly slady fabrycznej obrobki cylindrow...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości