chlorokauczuk na progi ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

chlorokauczuk na progi ??

Post autor: guti » wt wrz 08, 2009 21:19

Witajcie, zachcoiało mi sie zakladac sierpy na błotniki , bo mialem troszke parchów na tyle wiec mowie, nie bede sie bawił w szpachlowanie kombinowanie itd, wiec zerwałem to co było , wyczyszczone do blachy, potraktowane odrdzewiaczem, pozniej podkład , a na to chlorokauczuk nobilesa, teraz plan jest taki, zeby sierpy przynitowac a od spodu dac silikonu.
w mieczyczasie naszla mnei diabelska mysl ... a jakby progi pomalowac tym chlorokauczukiem ? to musi byc juz jakis specjalny podkład czy taka ala minia tlenkowa wystarczy ?
no i jak to bedzuie sie sprawdzac na progach ? bo troszke musialem maznąc na dole błotnika i powiem ze jakos to zle nei wyglada.

Moje progi moze nie sa w stanie oplakanym, ale konserwacja która była wczesniej nakladana wyblakła ! jest teraz szara :) kolor :czarny wysoki połysk :)
co o tym myslicie ? zda to egzamin na progach ? chciałbym to malowac pedzelkiem, w miejscu na dole błotnika na starej konsrwacji złapalo strukture baranka , wiec faktura tragoczna nie wyszła...
Mile widziana pomoc fachowców malarzy :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt wrz 08, 2009 21:22

kiedys robiłem chlorokauczukiem progi co prawda nie w mk
powiem ci szczerze ze schodził płatami po jakims czasie
a podkład był własnie minią zrobiony
Ostatnio zmieniony wt wrz 08, 2009 21:25 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt wrz 08, 2009 21:28

no to glupi pomysł w takim razie widze :D

ja malowałem takim cudem rury do wieeelkiej szklarni, pozniej jakies słupki zabezpieczałem, no i jakos to sie trzymało, ale to nie dostawało kamieniami, nie myło sie w sniegu itd :)
no to wychodzi ze to spod sierpów tez ma szanse zeby odpasc....


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt wrz 08, 2009 22:18

To jeszcze nie jest tak - który podkład/farba jest najsłabszym ogniwem to i na nim się rozwarstwi.Są podkłady na stal i pod chlorokauczuk - nie do zdarcia.Chlorokauczuk ma wysoką wytrzymałość na uderzenia a kilka warstw świetnie tłumi uderzenia.
Podkład i przygotowanie - sukcesem... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt wrz 08, 2009 22:35

oldstaszek, a musze pod ten chlorokauczuk zastosowac tą tlenkowa ? czy np zmatowic papierem ten stary baranek , odtłuscic ekstrakcyjną i malowac ?

[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 10:38 pm ]
ten podkład to taki jes tez jakby gumowaty :) zaraz polece do garazu przeczytac jak to sie nazywa :)

[ Dodano: Wto Wrz 08, 2009 10:54 pm ]
Obrazek Obrazek


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr wrz 09, 2009 08:16

Podkład przeciwrdzewny dajesz na metal, ewentualnie robisz zaprawki w miejscach dobrze oczyszczonych z rdzy.Chlorokauczuk nałożysz na stary baranek - musisz go trochę przetrzeć i odtłuścić aby nowa warstwa miała się czego przyczepić.
Baranki też są robione na chlorokauczukach - nie spadnie...
Jeszcze do kolegów wyżej - minia co innego a przeciwrdzewny tlenkowy co innego(są jeszcze inne mniej znane) :pub:

Minia jest robiona na tlenkach ołowiu a przykładowa "czerwona tlenkowa" na tlenkach cynku.Nie każda farba/lakier/emalia będzie się jednakowo wiązać z konkretnym podkładem - to bywa najczęstszą przyczyną rozwarstwień.
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 08:37 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr wrz 09, 2009 08:18

oldstaszek, :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok:
to się przyda dla potomnych



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr wrz 09, 2009 10:34

oldstaszek pisze:Podkład przeciwrdzewny dajesz na metal, ewentualnie robisz zaprawki w miejscach dobrze oczyszczonych z rdzy.Chlorokauczuk nałożysz na stary baranek - musisz go trochę przetrzeć i odtłuścić aby nowa warstwa miała się czego przyczepić.
czyli niepotrzebnie dałem ten podkład na błotnikach ? w sumie nie na goła blache ( nie wszedzie zdzierałem) odtłusciłem, lekko zmatowiłem i posmarowalem podkladem , a pozniej kauczukiem, mam nadzieje ze to nie odpanie :(

oldstaszek pisze:Chlorokauczuk nałożysz na stary baranek - musisz go trochę przetrzeć i odtłuścić aby nowa warstwa miała się czego przyczepić.
o to mi chodziło :) w takim razie matownie, odtłuzczanie i maluje chlorokauczukiem progi :) bedzie co ma byc :) jak odpadnie to wiele sie nie stanie bo pod spodem baranek bedzie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14303
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 09, 2009 10:59

Progi możesz pomalować małym wałeczkiem,wyjdzie Ci wtedy fajna struktura,podobna do drobnego baranka.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr wrz 09, 2009 11:05

Michaś_1977 pisze:Progi możesz pomalować małym wałeczkiem,wyjdzie Ci wtedy fajna struktura,podobna do drobnego baranka.
oo widzisz, zobacze dziosiaj jak to wyszło na dole błotnika tam gdzie jest baranek stary, jak to przyjeło postac baranka to ok, a jak nie to z tym wałeczkiem trzeba bedzie pomyslec :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14303
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 09, 2009 11:13

Taki z gąbki on jest o szer. ok.5cm.
Będzie on puchł pod wpływem lakieru,ale tym się nie przejmuj.Wielokrotnie praktykowałem,mając do nałożenia niewielki kawałek podkładu (po co myć pistolet i oklejać całe auto) lub właśnie jakiś próg odświeżyć :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr wrz 09, 2009 11:19

Michaś_1977, czyli na ten stary baranek zmatowiony i odtłuszony wałek z gąbki i jazda tak ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14303
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 09, 2009 14:09

Dokładnie,ale pod warunkiem,że nie ma baboli pod barankiem :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr wrz 09, 2009 14:21

Michaś_1977 pisze:Dokładnie,ale pod warunkiem,że nie ma baboli pod barankiem :bajer:
przejade to szczotka druciana, moze cos wylezie
troszke sie zmartwilem, bo tak jak pisałem zakladam te sierpy, nie myslalem ze to bedzie tak ciezko szło, kurde ja mam chyba niewymiarowe auto :) tu nei pasuje, tam odstaje, przyklejam to na silikon. nakladki sa oryginalne, rwałem je z golfa z waskim zdesiem 3D i na waskiej listwie, ja mam 4 d, szeroki zdes ( zakladany) i szeroka listwe i zaczynaja sie rzezby. tylny jako tako, ale przód jest bez listewki na błotniku, wiec musze docinac dookoła tej listeweczki...
a co do chlorokauczuku, to zastanawiam sie jak to długo schnie, zeby to miało jzu taka konsystencje zeby nie lapało kurzu, bo dzisiaj po 24 godzinach takie jezscze lekko klejące było, nałozulem silikon i teraz schnie... w takim razie to auto bedzie stało garazu tydzien zanim to wyschnie na progach.... :)

jak mi te sierpy odpadna, albo cos nie wyjdzie to poleje to auto benzyna i podpale !


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości