El. szyby - problem z przyciskiem pasazera...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
El. szyby - problem z przyciskiem pasazera...
Witam!
EDIT:
Problem połowicznie rozwiązany... Przyciski od strony kierowcy już działają, ale:
niestety zbyt szybko się cieszyłem...
Przyciski od strony kierowcy działają prawidłowo, ale ten od strony pasażera podziałał tylko chwilę i znowu jest to samo. Działa tylko w . Do nie reaguje. Dopiero po ponownym naciśnięciu szyba się unosi.
----------------------------------------------------------------------
Założyłem dzisiaj el. szyby do mojego MK III. Zestaw jest oryginalny z oryginalną wiązką itp.
Ogólnie wszystko działa poza wariującymi przyciskami.
Przycisk od kierowcy działa nie w tę stronę co trzeba: Przyciskam a szyba idzie i odwrotnie .
Od strony kierowcy jak i pasażera.
Przycisk od pasażera działa bardziej "tajemniczo"
Przyciskam szyba idzie na dół, przyciskam i nie dzieje się nic. Dopiero jak nacisnę jeszcze raz to szyba wraca z powrotem do góry.
Wiązka podobno oryginalna i nie kombinowana
Wie ktoś co tu może być nie tak?
Dodam jeszcze, że domykanie z kluczyka działa prawidłowo, czyli jak trzymam kluczyk przekręcony w stronę zamykania to szyba się zamyka, a jak w stronę otwierania to szyba się otwiera.
EDIT:
Problem połowicznie rozwiązany... Przyciski od strony kierowcy już działają, ale:
niestety zbyt szybko się cieszyłem...
Przyciski od strony kierowcy działają prawidłowo, ale ten od strony pasażera podziałał tylko chwilę i znowu jest to samo. Działa tylko w . Do nie reaguje. Dopiero po ponownym naciśnięciu szyba się unosi.
----------------------------------------------------------------------
Założyłem dzisiaj el. szyby do mojego MK III. Zestaw jest oryginalny z oryginalną wiązką itp.
Ogólnie wszystko działa poza wariującymi przyciskami.
Przycisk od kierowcy działa nie w tę stronę co trzeba: Przyciskam a szyba idzie i odwrotnie .
Od strony kierowcy jak i pasażera.
Przycisk od pasażera działa bardziej "tajemniczo"
Przyciskam szyba idzie na dół, przyciskam i nie dzieje się nic. Dopiero jak nacisnę jeszcze raz to szyba wraca z powrotem do góry.
Wiązka podobno oryginalna i nie kombinowana
Wie ktoś co tu może być nie tak?
Dodam jeszcze, że domykanie z kluczyka działa prawidłowo, czyli jak trzymam kluczyk przekręcony w stronę zamykania to szyba się zamyka, a jak w stronę otwierania to szyba się otwiera.
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 20:44 przez MaxsteRR, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Czy z anglika to nie wiem... Być może, bo:Paweł Marek pisze:dodatkowe pytania: instalacja jest z anglika? w związku z czym więzki stronami zamienione żeby podwójny włącznik był lewych drzwiach?
Wiem, że kabel nr 2 (biało-czerwony) jest zamieniony z nr 5 (brązowo - niebieski). W/g schematu powinno być odwrotnie, ale jeśli dam tak jak na schemacie to przycisk kierowcy otwiera pasażera szybę, a pasażera kierowcy, ale nadal odwrotnie - i - .
Ostatnio zmieniony wt wrz 08, 2009 22:49 przez MaxsteRR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Nie umiem ci tego rozwiązać bo nie spotkałem się z tym problemem, ale idź tropem anglika. Spróbuj najpierw zamienić przyciski stronami (da się choć ilość kabli w wiązce jest inna. To powinno pomóc i spowodować że szyby będa chodzić we właściwa stronę, z tym że nie otworzysz oczywiście szyby pasażera przyciskiem od kierowcy bo bedzie pojedyńczy. Potem zamienisz we wtyczce kable kolejnoscią i powinno być ok.
[ Dodano: Sro Wrz 09, 2009 8:28 am ]
Jest też opcja odwrócenia o 180 stopni (wzdłuż osi) silników w modułach - to również spowduje że zaczną chodzić w drugą strone.
[ Dodano: Sro Wrz 09, 2009 8:28 am ]
Jest też opcja odwrócenia o 180 stopni (wzdłuż osi) silników w modułach - to również spowduje że zaczną chodzić w drugą strone.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- ale to chyba niezłą rzeźbę trzeba by odstawić, żeby to poskładać potem.Paweł Marek pisze:Jest też opcja odwrócenia o 180 stopni (wzdłuż osi) silników w modułach - to również spowoduje że zaczną chodzić w drugą strone.
Zrób taką próbę:
Pin 1, 6 - masa
pin 7, 15 - +12V
pin 3, 11 - sterowanie góra dół (+12V lub masa) - 3 sterowanie z drzwi pasażera, 11 - z drzwi kierowcy.
Podłącz silniczek na krótko (za pomocą małych konektorków) i sprawdź, czy działa prawidłowo.
Rozkład pinów w silniczku:
Wczoraj tak podłączałem silniczek od pasażera i wszystko działało ok.
Po tej próbie będziesz wiedział, czy silniczek padnięty, czy coś z instalacją.
Silniczki są ok, bo domykanie z kluczyka działa prawidłowo. Jak odwrócę silniczki to z kolei będą odwrotnie działały przy domykaniu z kluczyka...edzio pisze:To jest recepta na twój problem,100% zadziała.Paweł Marek pisze:Jest też opcja odwrócenia o 180 stopni (wzdłuż osi) silników w modułach - to również spowduje że zaczną chodzić w drugą strone.
Może ktoś pozamieniał przewody na łączeniach w słupku? Mógłby mi ktoś zrobić zdjęcie w jakiej kolejności są przewody pod gumą między drzwiami a słupkiem lub wysłać schemat?
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
MaxsteRR, do silniczków idzie inny sygnał z centralnego i inny z przycisków. Może być tak, że ten z centrala jest ok, a z przycisków zamieniony. Spróbuj podłączyć, tak, jak napisałem - będize wiadomo, czy silniczek na krótko chodzi prawidłowo - czy nie ma np. tych problemów, że trzeba dwa razy wciskać przycisk do dołu itp. Wtedy będziesz wiedział, że silniczek jest ok i problem jest w instalacji.
Ogólnie to rozumiem, że masz problem tylko z szybą prawą przednią, reszta jest ok?
Ogólnie to rozumiem, że masz problem tylko z szybą prawą przednią, reszta jest ok?
Ok będę próbowałLipek81 pisze: Ogólnie to rozumiem, że masz problem tylko z szybą prawą przednią, reszta jest ok?
Problem mam z przyciskami od strony kierowcy, czyli szyba prawa oraz lewa (3D).
Ten od pasażera tez nie działa prawidłowo... naciskając szyba jedzie na . Przyciskając nie reaguje wcale... Dopiero jak nacisnę raz jeszcze to szyba idzie . Może jest jakieś zwarcie w instalacji? Bo kiedy podłączałem wtyczkę do silnika podnośnika to od razu się załączył i uniósł do góry....
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 14:19 przez MaxsteRR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Czyli oba przyciski działają odwrotnie od strony kierowcy? Jeżeli tak, to zamień przewody brązowy i czerwono-zółty. Ale tylko wtedy jeżeli oba działają odwrotnie - po prostu odwrócisz działanie tych przycisków.
Co o szyby pasażera - podącz silniczek, tak, jak napisałem, zobacz, czy będzie dobrze chodził, jak będzie ok, to przyczyna gdzieś w instalacji.
Co o szyby pasażera - podącz silniczek, tak, jak napisałem, zobacz, czy będzie dobrze chodził, jak będzie ok, to przyczyna gdzieś w instalacji.
Tak, oba działają odwrotnie i tez myślałem o zamianie tych przewodówLipek81 pisze:Czyli oba przyciski działają odwrotnie od strony kierowcy? Jeżeli tak, to zamień przewody brązowy i czerwono-zółty. Ale tylko wtedy jeżeli oba działają odwrotnie - po prostu odwrócisz działanie tych przycisków.
Na przycisk kierowcy reaguje góra-dół. Na przycisk pasażera nie. Podłącze silniczek jak pisałeś i zobaczęLipek81 pisze:Co o szyby pasażera - podącz silniczek, tak, jak napisałem, zobacz, czy będzie dobrze chodził, jak będzie ok, to przyczyna gdzieś w instalacji.
Pamiętam,że kiedy podłączałem wtyczkę do silnika podnośnika to od razu się załączył i uniósł do góry...
Dzięki za rady Później wypróbuję i napiszę czy pomogło
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
A teraz patrze na schemat - tam masz dwa brązowe - jeden z nich jest od żarówki, - tego nie zamieniaj. Drug jest właśnie od sterowania - jak wciśniesz guzik w jedną ze stron, to pin z brązowym przewodem będzie miał przejście z innym pinem - jak tak będzie, to jest właśnie ten.
[ Dodano: Sro Wrz 09, 2009 14:27 ]
No to jeszcze zastanawia mnie takie coś - może po porostu podłączyłeś coś nie tak w tej wiązce? Może tam, gdzie trzeba było podać +12V ty podałeś masę itp.?
[ Dodano: Sro Wrz 09, 2009 14:27 ]
No to jeszcze zastanawia mnie takie coś - może po porostu podłączyłeś coś nie tak w tej wiązce? Może tam, gdzie trzeba było podać +12V ty podałeś masę itp.?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 575 gości