Silnik niedogrzany dobrze czy zle?
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- DDR
- Użytkownik
- Posty: 351
- Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
- Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
- Kontakt:
Silnik niedogrzany dobrze czy zle?
Obojętnie jak jeżdże to wskazówka z temp nie przekroczy 80 stopni,75-80 to jest max jak dochodzi do 80 to wentylatory sie włanczają obojętnie czy jade czy stoje,chodzą bardzo często wentylatory i to mnie martwi .Wiem że niektórzy chcą termostaty albo czujniki wymieniać żeby zaniżyć temp,nie dziwie sie silnik dużo lepiej chodzi,przynajmniej ma lepsze przyśpieszenie jak jest jeszcze nie nagrzany i teraz nie wiem czy coś z tym robić czy to zostawić tak jak jest,denerwują mnie tylko często chodzące wentylatory.
Kolega miał podobny przypadek,wymienił termostat i wskazówka trzyma normalnie temp,a wentylator sie już tak często nie włancza.
Robić z tym coś czy zostawić narazie tak jak jest bo silnik hula bardzo ładnie,tylko wentylatory nie powinny tak często chodzić przynajmniej mi sie tak wydaje. ???
Kolega miał podobny przypadek,wymienił termostat i wskazówka trzyma normalnie temp,a wentylator sie już tak często nie włancza.
Robić z tym coś czy zostawić narazie tak jak jest bo silnik hula bardzo ładnie,tylko wentylatory nie powinny tak często chodzić przynajmniej mi sie tak wydaje. ???
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 01:43 przez DDR, łącznie zmieniany 6 razy.
VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
było ostatnio dosyć ciepło i to nic dziwnego że silnik szybko się nagrzewa i włączają się wentylatory. Ja mam podobnie te silniki szybko łapią tęp. Jedyne co bym zrobił na twoim miejscu to podłączył VAG-a i zobaczył jak tam wygląda sytuacja z temperaturami ile ma na silniku boDDR pisze:tylko wentylatory nie powinny tak często chodzić przynajmniej mi sie tak wydaje. ???
- może po prostu zegary błędnie wskazują :green_fuck:DDR pisze:Obojętnie jak jeżdże to wskazówka z temp nie przekroczy 80 stopni,75-80 to jest max
- DDR
- Użytkownik
- Posty: 351
- Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
- Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
- Kontakt:
psik 31 - nie rozumiesz pytania
zegary dobrze pokazują bo na wodzie dochodziło do 90 stopni,teraz na płynie jest mniej,nagrzewnica została wymieniona ostatnio,także klimatyzacje usprawniłem wreszcie od wypadku.Obojętnie jak jeżdże nie da rady wychylić wskazówki powyżej 80 a nawet 79 stopni nawet jak pokatuje do odcięcia na każdym biegu silnik chodzi ładnie,nagrzany jak zawsze miał 90 i więcej stopni to zamulał teraz jest dobrze,ale czy tak to zostawić ?... lada dzień wymieniam sensor air bagów i pod vaga jade podpiąć, nigdy jeszcze nie byłem i coś czuje że będzie kupa błędów m.in falujące obroty zaraz po zapłonie,okaże sie.
zegary dobrze pokazują bo na wodzie dochodziło do 90 stopni,teraz na płynie jest mniej,nagrzewnica została wymieniona ostatnio,także klimatyzacje usprawniłem wreszcie od wypadku.Obojętnie jak jeżdże nie da rady wychylić wskazówki powyżej 80 a nawet 79 stopni nawet jak pokatuje do odcięcia na każdym biegu silnik chodzi ładnie,nagrzany jak zawsze miał 90 i więcej stopni to zamulał teraz jest dobrze,ale czy tak to zostawić ?... lada dzień wymieniam sensor air bagów i pod vaga jade podpiąć, nigdy jeszcze nie byłem i coś czuje że będzie kupa błędów m.in falujące obroty zaraz po zapłonie,okaże sie.
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 20:18 przez DDR, łącznie zmieniany 1 raz.
VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
- DDR
- Użytkownik
- Posty: 351
- Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
- Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
- Kontakt:
czujnik temperatury płynu chłodzącego który pokazuje temp na desce wymieniałem,ale to jest żółty ,włącznik cieplny też wymieniałem bo był w opłakanym stanie i przez to wentylatory chodziły kiedy chciały,np zaraz po włączeniu i wyłączeniu zapłonu,albo samoczynnie po zgaszeniu auto do usranej śmierci
Niebieski czujnik z tego co wiem ma wpływ na komputer i podaje informacje do kompa,brązowy jest od klimatyzacji.
Żółty czujnik jest to włącznik wentylatora chłodnicy (również po zgaszeniu silnika) - (After-Run Coolant Fan Control Thermal switch -F87- with Engine Coolant Temperature sensor -G2-)
Niebieski to jest czujnik temperatury dla komputera silnika (ssanie) (Engine Coolant Temperature sensor -G62- For Motronic)
Brązowy jest dla klimy (również włącza wentylator) w wersji bez klimy w tym miejscu jest zaślepka (A/C Cut-Out Thermal switch -F163- and Third Speed Coolant Fan Control Thermal switch -F165- on vehicles with A/C)
Hmmm najpierw pod vaga,i oczywiście będe miał na uwadze to że niebieski czujnik też może mieć na obroty wpływ
Niebieski czujnik z tego co wiem ma wpływ na komputer i podaje informacje do kompa,brązowy jest od klimatyzacji.
Żółty czujnik jest to włącznik wentylatora chłodnicy (również po zgaszeniu silnika) - (After-Run Coolant Fan Control Thermal switch -F87- with Engine Coolant Temperature sensor -G2-)
Niebieski to jest czujnik temperatury dla komputera silnika (ssanie) (Engine Coolant Temperature sensor -G62- For Motronic)
Brązowy jest dla klimy (również włącza wentylator) w wersji bez klimy w tym miejscu jest zaślepka (A/C Cut-Out Thermal switch -F163- and Third Speed Coolant Fan Control Thermal switch -F165- on vehicles with A/C)
Hmmm najpierw pod vaga,i oczywiście będe miał na uwadze to że niebieski czujnik też może mieć na obroty wpływ
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 21:49 przez DDR, łącznie zmieniany 2 razy.
VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
Najlepiej oryginał z ASO zadnych zamienników z TopranaDDR pisze:oczywiście będe miał na uwadze to że niebieski czujnik też może mieć na obroty wpływ
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 22:33 przez Akeitsu, łącznie zmieniany 1 raz.
_/_/_/_/_/_/
- DDR
- Użytkownik
- Posty: 351
- Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
- Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
- Kontakt:
Mam oryginał w igła stanie w domu ale najpierw vag.
VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
U mnie jest tak:
-temperatura jest miedzy 75-80 *C przy normalnej jeździe po mieście (po wymianie termostatu, wcześniej nie było wiecej jak 75, nawet w upały i przy długim staniu)
-przy długim postoju podnosi sie do 85-90 *C, wtedy włącza sie wentylator
-przy długim postoju z włączoną klimatyzacją temp. przekracza minimalnie te 90 *C i załącza mi sie drugi bieg wentylatora, szybciej sie kręci
-czasami po wyłączeniu silnika kiedy jego temp siega te 90, wentylator też mi sie włącza, ale nie powiedziałbym ze robi to nie potrzebnie lub za często
Wyczytałem na którymś z zagranicznych forum VW o temp. VR6 i pisało tam że takie temperatury to norma w VR6. U mnie od wymiany termostatu wszystko jest tak jak napisałem wyżej, nic sie nie zmienia i myśle ze jest OK i że tak powinno być. Jeśli bedziesz podpinał sie pod VAGa napisz co Ci wyskoczyło, może ja sie myle i u mnie coś też jest nie tak. Ale tak jak napisałem podobno u VR6 te temp to norma i tak ma być.
-temperatura jest miedzy 75-80 *C przy normalnej jeździe po mieście (po wymianie termostatu, wcześniej nie było wiecej jak 75, nawet w upały i przy długim staniu)
-przy długim postoju podnosi sie do 85-90 *C, wtedy włącza sie wentylator
-przy długim postoju z włączoną klimatyzacją temp. przekracza minimalnie te 90 *C i załącza mi sie drugi bieg wentylatora, szybciej sie kręci
-czasami po wyłączeniu silnika kiedy jego temp siega te 90, wentylator też mi sie włącza, ale nie powiedziałbym ze robi to nie potrzebnie lub za często
Wyczytałem na którymś z zagranicznych forum VW o temp. VR6 i pisało tam że takie temperatury to norma w VR6. U mnie od wymiany termostatu wszystko jest tak jak napisałem wyżej, nic sie nie zmienia i myśle ze jest OK i że tak powinno być. Jeśli bedziesz podpinał sie pod VAGa napisz co Ci wyskoczyło, może ja sie myle i u mnie coś też jest nie tak. Ale tak jak napisałem podobno u VR6 te temp to norma i tak ma być.
VW GOLF Mk3 2.8 VR6 by WJ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=185252
- DDR
- Użytkownik
- Posty: 351
- Rejestracja: śr kwie 05, 2006 00:38
- Lokalizacja: Pyskowice koło Gliwic/Śląsk
- Kontakt:
Czyli tak jak napisałem termostat,ale dam jeszcze znać co na vagu wyskoczyło,wentylator chodzi za często i nie ma szans żeby wskazówka przekroczyła 80 stopni . . . klima chodzi należycie,włanczając ją wentylatory chodzą na 1 pozycji.
VR6
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1252547#1252547
Polo
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4118201#4118201
Serwer cs 1.6
[url=http://www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/][img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/83.1.164.120:27015/b_560x95.png[/img][/url]
prawda jest taka że wentylator pierwszy bieg włącza przy 82stC
to jest duży silnik a nie 1.6 dla którego normatywna temperatura waha się w granicach 90stC, dla VRa wyższe temperatury nie są wskazane a wtajemniczeni wiedzą co się dzieje z głowicą i po co jest elektryczna dodatkowa pompa wody.
U mnie temperaturka podczas normalnej jazdy waha się w granicach 75st i jest ok.
Pozdrawiam
dygac
to jest duży silnik a nie 1.6 dla którego normatywna temperatura waha się w granicach 90stC, dla VRa wyższe temperatury nie są wskazane a wtajemniczeni wiedzą co się dzieje z głowicą i po co jest elektryczna dodatkowa pompa wody.
U mnie temperaturka podczas normalnej jazdy waha się w granicach 75st i jest ok.
Pozdrawiam
dygac
[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie
i MK3 US w duecie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości