mkIV - świeci lampa kontrolna spalin "CHECK" - jak
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem może leżeć zarówno w sądzie lambda jak i w wyłączniku stopu. Któryś z tych elementów może być uszkodzony i raz chodzi poprawnie, a drugim razem nawala i wyskauje ten błąd. Ja miałem podobną sytuacje z tym że z czujnikiem cieczy chłodzącej. Jak czujnik chodził poprawnie to wszystko było OK, ale często w czasie jazdy czujnik odmówił posłuszeństwa i wtedy silnik wariował (wysokie obroty, niestabilna praca itp.). Ja bym zwrócił szczergólną uwagę na sonde lamba, czy gdzieś przypadkiem nie została naruszona, lub czy jej przewody gdzieś nie chaczą. Wiem że można fizycznie sprawdzić czy sonda jest sprawna, za pomocą woltomierza zmierzyć napięcie na jej końcówkach. Co do złącza diagnostycznego OBD II to super sprawa mieć w posiadaniu taki interfejs. Cena koło 100 do 150 PLN, ale prawie wszystkie problemy elektroniczne rozwiązujesz sam i zawsze można też za niewielką odpłatnością pomóc innym. Zwróć też uwagę na katalizator bo może pokruszył się i przez to świeci ta lampka.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
GOść w serwisie robił u mnie test sondy i mam w aucie wydruk może cos z tego skuacie jak przepisze. Ale mówił że sonda działa prawidłowo. Ponadto chyba nie jest naruszona ona znajduje sie w przedziale silnika (z przodu silnika) - zaglądał tam i wszystko mówiłe ze jest ok. Katalizator chyba jest od spodu - nigdy tam nie zaglądałem ale tak mi sie wydaje. Ale tak jak goście pisza wyżej zapalenie kontrolki moze być zwiazane ze zła mieszanka (np. jakas woda czy cos w tym rodzaju) lub innym,i przyczynami. Nie wiem czy jazda przy duzym mrozie na krótkich odcinkach ma na to wpływ. W lecie nie miałem problemów a teraz od grudnia 2005 do końca stycznia juz 3 zapalenia kontrolki. Co prawda nie byłem w servisie VW tylko w autoryzowanym serwisie a raczej warsztacie mechaniki samochodwej. Wydruki błedów z komputera mam i moze prztocze teksty to cos z nich wyczytacie (ale to moze póxniej jak bede w aucie)
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Możesz też spróbować zatankować benzyne Pb 98 i pojeździć na niej troche, żeby wzbogacić mieszankę. Tylko zanim ją zalejesz wyjeździj starą benzynę. Ja osobiście tankuje tylko na stacjach jednej firmy BP. Oczywiście to nie gwarantuje również wyśmienitej jakości benzyny, bo ludzie którzy chcą się szybko wzbogacić są wszędzie. A jakość naszej beznyny w porównaniu z bęzyną z karój zachodnich jest marna. Stąd mogą też powstawać problemy z silnikiem i takie własnie błędy.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Trudno mi coś w tym temacie powiedzieć, bo nie miałem jeszcze takiej usterki. Napewno niektóre lampki ostrzegawcze samoczynnie gasną po usunięciu usterki, ale niewiem czy wszystkie i jak jest w przypadku tej twojej.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Można to zrobić za pomoca Vag-a, ale podobno też zwykłym mienikiem napięcia da się to zrobić, z tym że trzeba znać odpowiednie normy napięcia dla danej sondy. Wówczas gdy napięcie zmierzone miernikiem nie pokrywa się z normą coś jest nie tak, bo sonda nie pracuje poprawnie. Takie wachania napięcia na sondzie mogą występować sporadycznie i wtedy właśnie może powstawać ten błąd. U mechanika skasujesz błąd i wszystko może wydawać się OK, ale w czasie jazdy znów zapali ci się kontrolka przy złym napięciu.
[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]
Do UcHO - słuchaj ja juz byłem 2 razy jak bys czytał wczesniej u tego mechanika i sorry ale na wygląd nigdy nei oceniał sondy. Zawsze wykowyał test VAG-iem i za I-szym razem wykazłą błąd sondy lambda oraz niezrozumiały sygnał wyłacznika stopu. Bład został wykasowany/ Nastepnie znowu po miesiacu wyskoczyło to samo znowu mechanik i znowu VAG. Test tylko i wyłacnzie wykazał błąd sondy lambda. MEchanik sprawdził ją poprzez wykonanie testu szczegółowego VAG-iem. Stwierdził że wszytsko jest ok i skasował bład. Nie dalej jak tydzoień po tym zdarzeniu znowu kontrolka pojawiła sie na pulpicie. A jeżeli chodzi i sprawdzenie wzrokowe to faktycznie po ostatnim przegladzie zajrzał pod klape silnika poruszał ja i tyle. Ale z tego co piszek olega wyzej sa 2 sondy ? Może ja sie na tym nie znam - popatrze w instrukcje moze cos wyczytam.
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Panowie po pierwsze od czujnika stopu jest EPC wymieniałem ten czujnik.
Natomiast check paliła mi sie kilkanaście razy i i zawsze jak padła jakąs palco cewka, juz mam wymienione wszystkie 4 szt. 120 zł
Oznacza to równiez awarie sondy lambda,ale jak nie wzrasta zuzycie paliwa to to najlepeij sobie odpuscic wymiane.
Ja mam narazie 62 tys.km i jak na taki przebieg i auto salonowe bezwypadkowe to chyba duzo?
Natomiast check paliła mi sie kilkanaście razy i i zawsze jak padła jakąs palco cewka, juz mam wymienione wszystkie 4 szt. 120 zł
Oznacza to równiez awarie sondy lambda,ale jak nie wzrasta zuzycie paliwa to to najlepeij sobie odpuscic wymiane.
Ja mam narazie 62 tys.km i jak na taki przebieg i auto salonowe bezwypadkowe to chyba duzo?
Marceli a powiedz mi jak można sprawdzić która to cewka i wogóle co to jest i gdzie sie znajduje ?
Aha i jeszcze jedno czy objawem padniecia cewki nie było by zapalenie sie lampki powiedzmy w bardzo krótkim czasie od wykasowania błedu ?. Mi po I-szym wykasowaniu zapaliła sie miesiąc po. Natomiast w drugiej sytuacji po tygodniu. Obie sytuacje miały miejsce podczas mrozów ponad 10st C. I po jeździe na krótkim odcinku.
Aha i jeszcze jedno czy objawem padniecia cewki nie było by zapalenie sie lampki powiedzmy w bardzo krótkim czasie od wykasowania błedu ?. Mi po I-szym wykasowaniu zapaliła sie miesiąc po. Natomiast w drugiej sytuacji po tygodniu. Obie sytuacje miały miejsce podczas mrozów ponad 10st C. I po jeździe na krótkim odcinku.
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Kris jeśli Ci palco-cewka padnie uwierz mi napewno sie dowiesz, bo wtedy auto pracuje na 3 garach i trzesie się strasznie,ale da sie jechać.
Każda cewka jest nakładana na świece,a wczesniej musisz zdjąc osłone plastikowa.
Wydaje mi się,że taraz pali mi sie kontrola check ,bo paliwo które było gromadzone przez jedną niedziąłjąca cewke w cylindrze po zmianie cewki zostało spalnone odrazu po odpaleniu auta mogło uszkodzic sonde lambda lub katalizator.
Juz sie przyzwyczaiłem do tej kontrolki,że ciagle sie pali.
Każda cewka jest nakładana na świece,a wczesniej musisz zdjąc osłone plastikowa.
Wydaje mi się,że taraz pali mi sie kontrola check ,bo paliwo które było gromadzone przez jedną niedziąłjąca cewke w cylindrze po zmianie cewki zostało spalnone odrazu po odpaleniu auta mogło uszkodzic sonde lambda lub katalizator.
Juz sie przyzwyczaiłem do tej kontrolki,że ciagle sie pali.
Witam.
Jeśli padnie jakaś cewka to sonda miga nie świeci wtedy już jest poważna usterka ale też odczówamy to bo silnik nie pracuje jak trzeba spalanie cewek wysokiego nap w tych autach to standard jak i elektronika w tych wozach ale na ten temat nie wypowiadam sie bo szkoda sie denerwować że niemcy taki bubel produkują
Jeśli chodzi o kasacje sondy przez klemy przy niektórych ściągamy plus przy mk 4 minus tak ma być ja tego nie wymyśliłem a poto świecimy np światła lub co kolwiek co pobiera sporo prądu aby po odpięciu klemy zeszła cała energia z jakich kolwiek kondensatorów i sonda zniknie po czasie nie ma się tym co przejmować.
Pozdrawiam.
Jeśli padnie jakaś cewka to sonda miga nie świeci wtedy już jest poważna usterka ale też odczówamy to bo silnik nie pracuje jak trzeba spalanie cewek wysokiego nap w tych autach to standard jak i elektronika w tych wozach ale na ten temat nie wypowiadam sie bo szkoda sie denerwować że niemcy taki bubel produkują
Jeśli chodzi o kasacje sondy przez klemy przy niektórych ściągamy plus przy mk 4 minus tak ma być ja tego nie wymyśliłem a poto świecimy np światła lub co kolwiek co pobiera sporo prądu aby po odpięciu klemy zeszła cała energia z jakich kolwiek kondensatorów i sonda zniknie po czasie nie ma się tym co przejmować.
Pozdrawiam.
Czyli zdjąć minus i na długo zapalic te światła?Rej pisze:Jeśli chodzi o kasacje sondy przez klemy przy niektórych ściągamy plus przy mk 4 minus tak ma być ja tego nie wymyśliłem a poto świecimy np światła lub co kolwiek co pobiera sporo prądu aby po odpięciu klemy zeszła cała energia z jakich kolwiek kondensatorów i sonda zniknie po czasie nie ma się tym co przejmować.
Jak palco -cewka była uszkodzona to ta kontrolka migała, masz racje.
To jest jeszcze nic.
Umnie pierwsza cewka spaliła sie pojechałem do aso założyli mi jakąś Taiwan ale to nie ważne po kilku miesiącach odpalam auto odrazu miga sonda i juz widze że znowu cewka bo auto słabe przejechałem 3 km zgasiłem potem zapaliłem ponownie a auto jeszcze słabsze czyżby dróga? dojechałem na ogród zgasiłem i już nie zapaliłem poszła 3 wszystkie 3 niemieckie się spaliły, została tylko ta z tajwanu za 3 w serwisie musiał bym dać 600 kupiłem używane 3 za 170 i jeżdze do dzisiaj nie ma co ładować kasy w złom.
najbardziej to to mnie wku...wia że auto ma przejechane 70000 i tyle usterek wcześniej jeżdziłem koreańskim hyundaiem i miał przejechane 206 000 i nic z elektroniki nie siadło.
Jeśli chodzi o tą kasacje to tak:
Przekręć kluczyk aż zaświecą kontrolki , załącz światła i w tym momencie idz i ściąg kleme minus i zaczekaj 5 minyt nie wyłanczaj tych świateł bo jak ty załączysz światła jak już akum będzie odpięty to nic nie da.
Tak że powodzenia, sonda napewno odrazu nie zganie ale za niedługo tak.
Pozdrawiam.
Umnie pierwsza cewka spaliła sie pojechałem do aso założyli mi jakąś Taiwan ale to nie ważne po kilku miesiącach odpalam auto odrazu miga sonda i juz widze że znowu cewka bo auto słabe przejechałem 3 km zgasiłem potem zapaliłem ponownie a auto jeszcze słabsze czyżby dróga? dojechałem na ogród zgasiłem i już nie zapaliłem poszła 3 wszystkie 3 niemieckie się spaliły, została tylko ta z tajwanu za 3 w serwisie musiał bym dać 600 kupiłem używane 3 za 170 i jeżdze do dzisiaj nie ma co ładować kasy w złom.
najbardziej to to mnie wku...wia że auto ma przejechane 70000 i tyle usterek wcześniej jeżdziłem koreańskim hyundaiem i miał przejechane 206 000 i nic z elektroniki nie siadło.
Jeśli chodzi o tą kasacje to tak:
Przekręć kluczyk aż zaświecą kontrolki , załącz światła i w tym momencie idz i ściąg kleme minus i zaczekaj 5 minyt nie wyłanczaj tych świateł bo jak ty załączysz światła jak już akum będzie odpięty to nic nie da.
Tak że powodzenia, sonda napewno odrazu nie zganie ale za niedługo tak.
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 387 gości