jak rozpołowić skrzynie 1.8 ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

jak rozpołowić skrzynie 1.8 ABS

Post autor: kawowy19 » pn wrz 07, 2009 22:10

Więc mam problem w silniku 1.8 ABS skrzynia 5biegow o ozn. 4T
musze wymienic obudowe sprzegla i nie wiem jak rozpołowić skrzynie????
Odkreciłem wszystkie sruby na okolo ale coś ją jeszcze trzyma bo odeszła mi na ok 1cm i dalej nie chce....
Prosze o pomoc!!!!



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt wrz 08, 2009 13:57

Ciągnij mocniej. Poważnie. Nie podważaj za brzegi przypadkiem. Ja rozpoławiałem skrzynię 4 biegi, ale też typu 020 - w cześć obudowy przy dźwigni sprzęgła wkręciłem dwie śruby (w miejsca, gdzie były śruby trzymające pokrywę tylną), które trzymały kawałek płaskownika przechodzącego nad wałkiem skrzyni. Wkręcając śruby płaskownik napierał na wałek tym samym wyciągając obudowę do góry. W skrzyni 5 biegów wyślę, że można zrobić tak samo - tylko tam nie ma takiej pokrywy, jak w 4 biegi, ale jak się odkręci obudowę piątego biegu, to myślę, że da radę.

I miałem coś takiego, że obudowa najpierw poszła właśnie o ok. 1cm i myślałem, że już zeszła - a tu trzeba było jeszcze mocniej śruby wkręcić.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 08, 2009 14:28

po pierwsze czykawowy19, odpiąłeś Piąty bieg?

po drugie czy zdjąłeś manszete/wybierak od półosi?? tam gdzie wychodzi napęd z mechanizmu różnicowego?


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt wrz 08, 2009 14:38

Nie, no to to zakładam że jest oczywiste - to co -=ren=- napisał :) + wybierak oczywiście też. W skrzyni 4 biegowej był jeszcze taki motyw, że od strony dźwigni sprzęgła, po zdjęciu pokrywy trzeba było odkręcić 3 nakrętki, które trzymały łożysko wałka. Nakrętki były nałożone na śruby, które przechodziły przez obudowę skrzyni i zakończone były nietypowymi łbami - zachodzącymi na krawędź łożyska. Nie wiem, czy takie coś jest w 5-biegowej skrzyni.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 08, 2009 14:47

kawowy19, Lipek81, przypomniało mi się pod spodem skrzyni jest taka mała śruba na imbus albo torx, generalnie wygląda jak mały koreczek do spuszczania oleju, ale naprawdę to dokręca taki wspornik od wstecznego biegu, jak jego nie odkręcisz to nie rozłożysz skrzynki...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt wrz 08, 2009 15:05

A jest, rzeczywiście - to u mnie to była normalna śruba z łbem sześciokątnym.



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt wrz 08, 2009 16:10

manszete/wybierak od połosi??????? nie za bardzo wiem o co kaman... :helm:
i teraz jeszcze pytanie zasadnicze czy ktos wie czy obudowa sprzegla od skrzyni 4biegowej bedzie pasowała do skrzyni 4t??? bo na rzut oka wygladaja identycznie....
Ostatnio zmieniony wt wrz 08, 2009 16:19 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 08, 2009 16:34

z tyłu skrzyni tam gdzie jest mechanizm różnicowy, tam gdzie wychodzą półosie... półosie są zamocowane do skrzyni przez przeguby wewnętrzne, a przeguby wewnętrzne są przymocowane do skrzyni przez takie metalowe elementy, to są manszety/wybieraki.

[ Dodano: 08-09-09, 16:41 ]
na obrazku dużą czerwoną strzałką zaznaczyłem ten wybierak/manszete :D (dla ciebie lepiej będzie zdjąć tą z drugiej strony) ona jest zamocowana nakrętką lub segerem schowanym za tym kapslem zaznaczonym zieloną strzałką,..

Obrazek


obrazek zapożyczony ze strony:
http://www.motor-talk.de/bilder/golf-2- ... 79027.html


vwlifestyle.pl
Obrazek

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt wrz 08, 2009 16:53

aaaaaaa no to to mam odkrecone pierwszy raz sie tylko z takim okreslenie spotkalem ;p
dla mnie to sa kielichy połosi ;p hehehe ale to niewazne.
a te male czerwone strzałki na zdjeciu to od czego sa??? bo u mnie to chyba nie sa nakretki tylko wyglada jak jakies kapsle...chyba ze je trzeba podważyć i sie pokaża nakretki co????



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt wrz 08, 2009 17:09

kawowy19 pisze:dla mnie to sa kielichy połosi ;p hehehe ale to niewazne.
inni mowia na to flansze :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » wt wrz 08, 2009 18:05

moim zdaniem nie powinno się dawać połowę obudowy z jednej skrzyni a drugą z innej ponieważ na oko są to takie same elementy ale nie do końca :bajer: w fabryce są obrabiane jako para wiec jesli zmieniasz obudowę to całą :bajer:



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 08, 2009 20:50

tympy mechanik pisze:jesli zmieniasz obudowę to całą
silikon do uszczelniania i do przodu...\

te małe czerwone to miejsce mocowania chyba łożyska od głównego wałka w skrzyni wewnątrz... nie istotne do rozpołowienia skrzyni raczej :D


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt wrz 08, 2009 22:35

-=ren=- pisze:a przeguby wewnętrzne są przymocowane do skrzyni przez takie metalowe elementy, to są manszety/wybieraki.
- nie no -=ren=-, teraz to przesadziłeś... Manszeta - to przynajmniej z tego co wiem, to po prostu osłona gumowa przegubu. No ale mniejsza z tym - ale najważniejsze - wybierak, to nie manszeta, ani nie kielich czy flansza! Wybierak to wybierak. Do wybieraka podłączone są cięgna idące do drążka zmiany biegów. Wybierak to część w skrzyni biegów, która jakby przetwarza ruch zewnętrznych mechanizmów zmiany biegów (tych między drążkiem a skrzynią) na odpowiedni ruch wodzików wewnątrz skrzyni. To on np. odpowiada za to, że wrzucając bieg czujemy, jak on się zatrzasnął w skrzyni (jakby takie klikniecie na dźwigni). Trzeba go wyciągnąć ze skrzyni, zanim zacznie się ją rozpoławiać.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 08, 2009 22:39

ok ok ważne że wszyscy wiedzą o co chodzi... w takim razie ja muszę zmienić langłydża ;) zapamiętam że to nie to... wszystkim dotkniętym tą pomyłką stawiam po :pub:


vwlifestyle.pl
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 141 gości