CZY TRZEBA ZDJĄĆ GŁOWICĘ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

CZY TRZEBA ZDJĄĆ GŁOWICĘ?

Post autor: romek126 » wt lut 07, 2006 01:12

Czeka mnie mały remont. Silnik bierze olej i kopci. Mam kolegę który zrobi mi z tym porządek. Wiem że do tłoków i pierścieni musi się dostać z dołu, ale nie wiem czy z jakichś względów będzie trzeba zdjąć głowicę? Czy to nieuniknione?



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt lut 07, 2006 01:17

no raczej tak. Bo o ile się orientuje to ich dołem raczej nie wsadzi... Przynajmniej tak mi koleś mówił, gdy padło podejrzenie że trzeba u mnie pierścienie robić. Ale głowy nie dam.


Obrazek

Pikus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:58
Lokalizacja: RYBNIK
Kontakt:

Post autor: Pikus » wt lut 07, 2006 01:22

bankowo musisz sciagac glowice i miske olejowa nie ma mozliwosci wsadzenia tloka od dolu no chyba ze ktos ma zdolnosci paranormlne i da rade ale watpie



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 07, 2006 09:49

To ten kolo ci nie powiedział, że głowice też musi zdjąć, czy on się zna na tym tak samo jak ty ?? Tłoków dołem nie wyjmiesz i nie włożysz.



fend18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 04, 2005 15:01
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: fend18 » wt lut 07, 2006 10:46

Pikus pisze:bankowo musisz sciagac glowice i miske olejowa nie ma mozliwosci wsadzenia tloka od dolu no chyba ze ktos ma zdolnosci paranormlne i da rade ale watpie
tak jak w tym dowcipie u ginekologu co chcial zostac mechanikiem i naprawil silnik przez rure wydechowa :grin:



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt lut 07, 2006 11:02

a jakby wykręcić wał korbowy - to co nie wyjdą?


:-k ...

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 07, 2006 11:14

Nie wyjdą bo odlewy trzymające wał są za szerokie i zwężają całość na tyle, że w silniku 1,8 tłki musiały by być węższe o jakieś 8mm. Kiedyś też myślałem, że się da.



Awatar użytkownika
Gwiazdor
_
_
Posty: 3415
Rejestracja: sob gru 11, 2004 19:55
Lokalizacja: TK/WW
Kontakt:

Post autor: Gwiazdor » wt lut 07, 2006 11:27

Tłoki nie wyjdą od spodu.

Dla mnie bez sensu tak remont. Przecież uszczelniacze zawórów pewnie też do wymiany. I przy okazji warto zrobić szlifik i włożyć nową uszczelkę pod głowicę. Bo pewnie nie wiele jej brakuje żeby wyleciała.

Zrób głowicę(uszczeliacze, sprawdź zawory czy nie ma luzów, pewnie prowadniki zaworów też trzeba wyrzucić)
Nowa uszczelka pod głowicę.
Dół wywal pierścienie (warto by sprawdzić gładzie czy nie ma za dużeego zużycia - bo jak tak to wtedy pełny remont z nowymi tłokami)
Wymien przy okazji panewki dla świętego spokoju...


Obrazek

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt lut 07, 2006 11:56

taz pisze:Nie wyjdą bo odlewy trzymające wał są za szerokie i zwężają całość na tyle, że w silniku 1,8 tłki musiały by być węższe o jakieś 8mm. Kiedyś też myślałem, że się da.
aha, to właśnie chciałem wiedzieć


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 182 gości