Demontaż skrzyni z silnika 1.8 GX

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 07, 2009 20:19

Michaś_1977 pisze:Blacha od spodu do zdjęcia,trzymają ją 2 śruby
a to nie jest ta sama blacha co idzie właśnie między skrzynią a silnikiem? Tzn, że są tam dwie blachy? bo mi się wydawało że to jedna całość :crazy:



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 07, 2009 20:24

pany,ale sprzegło jest całe zasloniete przez skrzynie biegów wiec gdzie ta blacha by zaslaniala sprzeglo?
wojtas4589, zrób mi foty jutro...szkoda opisywac



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn wrz 07, 2009 20:24

wojtas4589 pisze:a to nie jest ta sama blacha co idzie właśnie między skrzynią a silnikiem? Tzn, że są tam dwie blachy? bo mi się wydawało że to jedna całość :crazy:
Nie,ta blacha-półksiężyc trzyma się na 2óch śrubach i po odkręceniu trzeba jeszcze ją odgiąć bo ma takie haczyki,czy cuś takiego.
Dodatkowo jest jeszcze jedna blacha między skrzynką a motorem,ale tak jak pisałem-zostaje.
Ta na dole-ewidentnie do zdjęcia,bo zahacza o koło zamachowe.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn wrz 07, 2009 20:28

Michaś_1977 pisze:Ta na dole-ewidentnie do zdjęcia,bo zahacza o koło zamachowe.
czuje ze to będzie to bo nawet jak osuwałem skrzynke to miałem takie odczucie jakby chciała iść ale się wracała spowrotem
wielkie dzięki za pomoc, jutro będe walczył dalej

[ Dodano: 07 Wrz 2009 20:29 ]
duber pisze:wojtas4589, zrób mi foty jutro
ok, nie ma sprawy



Awatar użytkownika
noVWy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pn cze 23, 2008 17:16
Lokalizacja: GPU-Puck
Kontakt:

Post autor: noVWy » pn wrz 07, 2009 20:33

wojtas4589, tam są dwie blachy uszczelniające jedna pod spodem druga od strony ściany grodziowej silnika,
ta druga blacha wygląda tak Obrazek
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 20:34 przez noVWy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pn wrz 07, 2009 21:40

W starszych modelach ta blacha była w całosci czyli nie mozna było wyjąc tego pół ksiezyca czy jak tam go nazwać.
Nawet ta czesć która pokazuje kolega noVWy była zintegrowana z całoscia.
W nowszych jest dzielona na trzy częsci czyli
- za kolem zamachowym-najwieksza przykrecona do obudowy uszczelniacza tylniego wału korbowego.
- na dole skrzyni -srednia przykrecona do skrzyni biegów
-najmniejsza przykrecona do najwiekszej (patrz fotka post wczczesniej) :grin:



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt wrz 08, 2009 09:03

Panowie odkręciłem to blache faktycznie tam była.
Teraz musze wykręcić tę lewą półośke bo mi blokuje tylko nie wiem jak ona się trzyma piasty? Czy muszę odkręcać piaste żeby wyjąc tę półośkę?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 08, 2009 09:07

Odkręcasz półoś od piasty,odkręcasz sworzeń wahacza,zdejmujesz z niego zwrotnicę i odsuwasz ją do przodu,wtedy półośka ma się z niej wysunąć.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt wrz 08, 2009 09:12

Michaś_1977, dzieki! właśnie znalazłem fajny opis
miś fazi pisze:najpierw na stojącym samochodzie popuść nakrętkę w środku koła , to jest nakrętka 30 , potrzebny jest naprawdę dobry klucz bo nakrętka jest bardzo silnie zakręcona , i dla tego popuszcza się ją jak auto stoi na kołach , jak ją popuścisz to podnieś z tej strony samochód , odkręć koło i odkręć tą nakrętkę , potem odkręć śrubę blokującą sworzeń wahacza , i wybij ten sworzeń , następnie musisz mieć klucz dwunasto wpustowy 8 mm , nie próbuj innym bo obrobisz śrubę i będzie problem , śrub naokoło przegubu wewnętrznego masz 6 sztuk , jak je odkręcisz to teraz przesuń półośkę w stronę koła , na to właśnie wybiłeś sworzeń wahacza aby udało się popchnąć półośkę , popchnij ją na tyle aby przegub wyszedł z flanszy przy skrzyni , teraz ustaw sobie tak półośkę z przegubem aby udało Ci się wyciągnąć całą ze zwrotnicy koła , nic jej więcej nie trzyma , po wyjęciu półośki zdejmij pierścień sprężysty co blokuje przegub wewnętrzny na półosi i zdejmij go , masz wszystko , teraz wymień gumę i co jeszcze chcesz , potem poskładaj wszystko w kolejności odwrotnej , po tym nie musisz nic ustawiać

[ Dodano: 20 Sie 2009 14:03 ]
a przegub zewnętrzny zdejmiesz zsuwając osłonę gumową , po zdjęciu opaski zaciskowej , potem uderz w rant przegubu młotkiem , powinien zejść już za pierwszym razem , jeśli nie to popraw :bajer:
Myslałem że szybciej mi to pójdzie, dobra ide dalej się grzebać w smarach :crazy:



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt wrz 08, 2009 12:53

słuchaj nie odkręcaj polosi!
nie ma sensu - odkrec tylko sworzen i wypchnij polos ze zwrotnica z wahacza i to juz powinno starczyc,
ja tak robiłem bo akurat w sobote sciagalem skrzynie u siebie;) i miejsca bylo dosc zeby skrzynia wyszła :okej:
Ostatnio zmieniony wt wrz 08, 2009 12:56 przez kawowy19, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt wrz 08, 2009 14:13

skrzynia wyjęta :bigok: ciężko było wybić sworzeń ale 2 metrowy łom i sworzeń musiał wyjśc, półośkę wykręciłem, co mi zależało 1 nakrętke wykręcić a miejsca o wiele więcej. Teraz tylko poczekam aż wróci ojciec to pomoże mi przytrzymać skrzynie żebym mógł przyłapać do silnika
Postaram sie zrobić kilka fotek to zawsze sie przyda jak ktoś będzie pierwszy raz wymieniał tak jak ja



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » wt wrz 08, 2009 15:27

a jak ruszałes sworzen to teraz na zbierznosc



kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » wt wrz 08, 2009 16:22

dlatego radziłem odkrecic tylko sworzen od zwrtonicy zeby go nie ruszac...



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » wt wrz 08, 2009 19:32

duber pisze:a jak ruszałes sworzen to teraz na zbierznosc
spoko sworznia od wachacza nie odkręcałem

duber, to ta blacha cholerna co trzymała
Obrazek
a tutaj ona siedzi
Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości