sterowanie klimy w MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Re: klima

Post autor: macbu » pn wrz 07, 2009 10:17

ilio pisze:
macbu pisze:na Twoim schemacie J246 to napewno jest przekaźnik...

ale powiem tak ja u siebie ominąłem przekaźnik żeby nie obciązać instalacji...

co do miejsca przekaźnika to ma być w skrzynce na pozycji 1, przekaźnik ma numer 13 i mam taki na zbyciu... kupilem go razem z instalacja ale elektryk mi poradzil zeby ominac skrzynke... ale jeżeli chcesz ten przekaźnik to daj znać... jutro go poszukam, gdzies go powinienem mieć...

a sygnał AC tak jak wspominałem podpinasz pod pin 33 w ECU. Jak sie orientujesz na tym przewodzie po włączeniu AC idzie + na srzegło kompresora i daje rowniez + do kompa i on wtedy podwyzsza obroty...

narazie tyle obserwuje temat wiec pisz co tam dalej potrzebujesz...

jak ominołęś skrzynke ?
do skrzynki dochodzą kable z podświetlenia włączników AC i obiegu zamkniętego

a z druggiej strony plus w żółtej wtyczce o wentylatorów
reszta opiera sie prosto o alkumulator na kablach 5mm2


zauważyłem ze przekaźnik ma styki 87 , 86 , 85 i 30 co może wskazywać ze jest to ogólnodostępny przkaźnik w sklepach motoryzacyjnych .

Jeśli się mylę proszę o zwrócenie na to uwagi .

co do zołtej kostki to tylko + tam podlaczylem idacego ze sterownika wentylatorow

podswitlanie poprowadzilem od podsiwtlania galek nawieu a + do obiegu zamknietego podciagnąłem do + po stacyjce ale juz nei pamietam ktory to był ... masz mze fotke tej zielonej wtyczki ktora sie wpina do skrzynki bezpiecznikow ( bo jej wlasnie nei mialem i tez nie wiedzialem ktory z tych przewodow do ktorego pinu ma byc podlaczony... instalacje mialem z passata i to niekompletnma troche musialem podorabiać...

moglbys mi na tym zdjeciu nizej narysowac gdzie co trzeba podlaczyć?
co prawda wszystko u mnie smiga bez przekaźnika ale dla samej ciekawosci...
a nei potrafie rozszyfrowac tego z Twojego schematu

nizej zdjecie skrzynki...

Obrazek

tak mi sie wydaje ze to jest to gniazdo ewentualnie 2 w lewo...

mógłbys opisac numerki? dzieki
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 10:20 przez macbu, łącznie zmieniany 3 razy.


Macbu

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Re: klima

Post autor: ilio » pn wrz 07, 2009 17:49

macbu pisze:
ilio pisze:
macbu pisze:na Twoim schemacie J246 to napewno jest przekaźnik...

ale powiem tak ja u siebie ominąłem przekaźnik żeby nie obciązać instalacji...

co do miejsca przekaźnika to ma być w skrzynce na pozycji 1, przekaźnik ma numer 13 i mam taki na zbyciu... kupilem go razem z instalacja ale elektryk mi poradzil zeby ominac skrzynke... ale jeżeli chcesz ten przekaźnik to daj znać... jutro go poszukam, gdzies go powinienem mieć...

a sygnał AC tak jak wspominałem podpinasz pod pin 33 w ECU. Jak sie orientujesz na tym przewodzie po włączeniu AC idzie + na srzegło kompresora i daje rowniez + do kompa i on wtedy podwyzsza obroty...

narazie tyle obserwuje temat wiec pisz co tam dalej potrzebujesz...

jak ominołęś skrzynke ?
do skrzynki dochodzą kable z podświetlenia włączników AC i obiegu zamkniętego

a z druggiej strony plus w żółtej wtyczce o wentylatorów
reszta opiera sie prosto o alkumulator na kablach 5mm2


zauważyłem ze przekaźnik ma styki 87 , 86 , 85 i 30 co może wskazywać ze jest to ogólnodostępny przkaźnik w sklepach motoryzacyjnych .

Jeśli się mylę proszę o zwrócenie na to uwagi .

co do zołtej kostki to tylko + tam podlaczylem idacego ze sterownika wentylatorow

podswitlanie poprowadzilem od podsiwtlania galek nawieu a + do obiegu zamknietego podciagnąłem do + po stacyjce ale juz nei pamietam ktory to był ... masz mze fotke tej zielonej wtyczki ktora sie wpina do skrzynki bezpiecznikow ( bo jej wlasnie nei mialem i tez nie wiedzialem ktory z tych przewodow do ktorego pinu ma byc podlaczony... instalacje mialem z passata i to niekompletnma troche musialem podorabiać...

moglbys mi na tym zdjeciu nizej narysowac gdzie co trzeba podlaczyć?
co prawda wszystko u mnie smiga bez przekaźnika ale dla samej ciekawosci...
a nei potrafie rozszyfrowac tego z Twojego schematu

nizej zdjecie skrzynki...

[url=http://images37.fotosik.pl/190/1286d4c0bb01fc6cmed.jpg]Obrazek[/URL]

tak mi sie wydaje ze to jest to gniazdo ewentualnie 2 w lewo...

mógłbys opisac numerki? dzieki

generalnie kable od 1 do 6 to plus , minus podświetlenie itd...
ale najważniesze są kable w zielonej wtyczce zielony i niebieski z białymi paskami to są kable sygnałowe dla klimatyzacji

a kable od 1 do 6 są takie same i dla tdi i 1.8 przynajmniej u mnie .
To miejsce które zanaczyłeś i wtyczka której szukasz znajdziesz idąc po kablach z zapalniczki i przełącznika szyby ogrzewanej .

[ Dodano: 20 Wrz 2009 21:42 ]
dnadna pisze:a tak w ogóle to co tam jest za instalacja przy klimie ??
włącznik sprzęgła sprezarki i jednocześnie wentylatora oraz
przełącznik obiegu ...
bo wentylator chłodnicy klimy chodzi cały czas po wlaczeniu klimy ( z tego co wiem )
to taką instalacje można zrobić samemu z kawałka drutu i 2 przekażników

wróciłem do zadań planowych po urlopie
i melduje ze poświęciłem 2 przedpołudnia przy montażu klimy ,
mam nadzieje ze moje krótkie sprawozdanie przyda sie komuś.


1. Pierwszego dnia zamontowałem zespół nagrzewnicy z parownikiem,
tu sytuacja jest prosta:
powyciągać z deski, co sie da, odkręcić deskę przy użyciu klucza 8 i widać mieszalnik
teraz zaczną sie schody
Proponuje zacząć od odkręcenia kolumny kierownicy przy użyciu majzla i młotka, u mnie były jeszcze orginalne śruby...
Jeśli juz macie odkręconą kolumnę to drugiej strony są jeszcze dwie śruby M8, z boku wzmocnienie na 4 x M8 i pod wycieraczkami na klucz 10 jedna nakrętka
I od strony drzwi 2 x dwie śruby na tor 40 lub 45

Belki nie trzeba wyciągać wystarczy od strony pasażera popuścić na tyle żeby mieszalnik wyszedł
I tu proponuje odkręcić dysze powietrza na nogi, bo przeszkadzają przy wyciąganiu i wkładaniu / zaraz nad tunelem na jeden wkręt /
Nakrętki mieszalnika oczywiście od strony komory silnika

Jeśli juz masz wyciągnięty mieszalnik i w dalszym ciągu wierzysz ze ci sie uda
To teraz przygotuj coś do wycinania w blasze np.: szlifierkę kątową, mazak i działaj.
Przy wejściu do parownika są dwie szpilki m6 a w ścianie grodziowej jest tylko jeden otwór, nic nie szkodzi. Przyłóż podkładkę z drugiej strony odrysuj otwory i będzie git.

Teraz pozostał Ci już tylko otwór spustowy.
U siebie zrobiłem to tak: włożyłem mieszalnik a rurka spustowa oparła sie na ścianie grodziowej, od dołu na czuja obrysowałem ją markerem i w środku wywierciłem otwór 16 lub 20 mm, po czym założyłem mieszalnik i resztę maneli w kolejności odwrotnej.

2 . Dzień drugi
Zacząłem od demontażu atrapy , zderzaka i belki ze wzmocnieniem ,odkręcenia lamp powypinania kostek , kabli itd. , generalnie chodziło o to żeby dostać sie do uchwytu sprężarki i założyć dwie chłodnice z oryginalnym wzmocnieniem .
Pojawiło sie u mnie małe rozczarowanie :
bo choć mam mocowanie pod sprężarkę od klimy to sprężarka z 1.8 abs do 1.9 1z nie pasuje . Jest luźna ,brakuje 5 mm dokładniej pisząc półka ma 80 mm szerokości a sprężarka w świetle między otworami 85 i nie ma możliwości regulacji .
Dlatego drogą dedukcji i kupna zanabyłem sprężarkę od galaxy V6 i która to ma dwie pływające tulejki . Jak to bywa kupiłem ją po złożeniu auta do kupy wiec niestety do montażu sprężarki trzeba będzie wyciągnąć alternator , tyle na dzień drugi .

o pozostałych trudnościach zamelduję niezwłocznie po ich usunięciu

[ Dodano: 22 Wrz 2009 13:19 ]
panowie napiszcie proszę

gdzie wpinany jest kabel zółto czarny w żółtej pojedynczej wtyczce biegnący do kabiny

z tego co udało mi się ustalić to do termnala x ale nie mogę go znaleźć

dziękuje z góry



Awatar użytkownika
~norris
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 13, 2009 22:02
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: ~norris » pt cze 11, 2010 13:44

Panowie u mnie sprawa wygląda tak, że wraz z klimą nabyłem całą wiąchę kabli spod deski i oczywiście sterownik [? to prostokątne spod maski po prawo patrząc od przodu, koło zbiorniczka na płyn (jestem zielony w temacie)].
Przekładam całą wiąchę spod deski tj. zamieniam moją która była na tą co kupiłem. I nie mogę odnaleźć miejsc dla niektórych kabli.
Te spod deski: gdzie one powinny być?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Czy te dwie zielone wtyczki (jedna spod deski druga od tego sterownika) powinny być ze sobą połączone?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

I nie wiem gdzie podłączyć to (od sterownika)- w gniazdo co kolega wcześniej zdjęcie wstawił?


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

A to gdzie (od sterownika)?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


I jeszcze jeden (nie zrobiłem zdjęcia) z żółtą wtyczką- gdzie?

Jednak jak czytam Wasze posty to widzę że nie ma sensu to wszystko przekładać bo istotnych jest tylko kilka nowych kabli. Jak tak jest to które są te dodatkowe od sterowania klimą? Bo może jest szansa tylko kilka kabli pociągnąć zamiast całej wiąchy? I w końcu, bo nie odnalazłem, który kabelek podłącza się pod pin 33?
Ostatnio zmieniony pt cze 11, 2010 15:01 przez ~norris, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt cze 11, 2010 16:54

pod pin 33 idzie kabelek który idzie do pinu nr. 2 wyłącznika ciśnieniowego i jednocześnie idzie do styku nr. 7 w wyłączniku klimy który masz w kabinie

[ Dodano: 11 Cze 2010 16:56 ]
przy zakładaniu klimy manualnej od podstaw trzeba sobie zrobic wiązkę , jest tego dokładnie 17 kabli



Awatar użytkownika
~norris
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob cze 13, 2009 22:02
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: ~norris » ndz cze 13, 2010 12:27

Udało mi się ze wszystkim uporać także dzięki za pomoc i teraz- służę radą :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 304 gości