macbu pisze:ilio pisze:macbu pisze:na Twoim schemacie J246 to napewno jest przekaźnik...
ale powiem tak ja u siebie ominąłem przekaźnik żeby nie obciązać instalacji...
co do miejsca przekaźnika to ma być w skrzynce na pozycji 1, przekaźnik ma numer 13 i mam taki na zbyciu... kupilem go razem z instalacja ale elektryk mi poradzil zeby ominac skrzynke... ale jeżeli chcesz ten przekaźnik to daj znać... jutro go poszukam, gdzies go powinienem mieć...
a sygnał AC tak jak wspominałem podpinasz pod pin 33 w ECU. Jak sie orientujesz na tym przewodzie po włączeniu AC idzie + na srzegło kompresora i daje rowniez + do kompa i on wtedy podwyzsza obroty...
narazie tyle obserwuje temat wiec pisz co tam dalej potrzebujesz...
jak ominołęś skrzynke ?
do skrzynki dochodzą kable z podświetlenia włączników AC i obiegu zamkniętego
a z druggiej strony plus w żółtej wtyczce o wentylatorów
reszta opiera sie prosto o alkumulator na kablach 5mm2
zauważyłem ze przekaźnik ma styki 87 , 86 , 85 i 30 co może wskazywać ze jest to ogólnodostępny przkaźnik w sklepach motoryzacyjnych .
Jeśli się mylę proszę o zwrócenie na to uwagi .
co do zołtej kostki to tylko + tam podlaczylem idacego ze sterownika wentylatorow
podswitlanie poprowadzilem od podsiwtlania galek nawieu a + do obiegu zamknietego podciagnąłem do + po stacyjce ale juz nei pamietam ktory to był ... masz mze fotke tej zielonej wtyczki ktora sie wpina do skrzynki bezpiecznikow ( bo jej wlasnie nei mialem i tez nie wiedzialem ktory z tych przewodow do ktorego pinu ma byc podlaczony... instalacje mialem z passata i to niekompletnma troche musialem podorabiać...
moglbys mi na tym zdjeciu nizej narysowac gdzie co trzeba podlaczyć?
co prawda wszystko u mnie smiga bez przekaźnika ale dla samej ciekawosci...
a nei potrafie rozszyfrowac tego z Twojego schematu
nizej zdjecie skrzynki...
[url=http://images37.fotosik.pl/190/1286d4c0bb01fc6cmed.jpg]Obrazek[/URL]
tak mi sie wydaje ze to jest to gniazdo ewentualnie 2 w lewo...
mógłbys opisac numerki? dzieki
generalnie kable od 1 do 6 to plus , minus podświetlenie itd...
ale najważniesze są kable w zielonej wtyczce zielony i niebieski z białymi paskami to są kable sygnałowe dla klimatyzacji
a kable od 1 do 6 są takie same i dla tdi i 1.8 przynajmniej u mnie .
To miejsce które zanaczyłeś i wtyczka której szukasz znajdziesz idąc po kablach z zapalniczki i przełącznika szyby ogrzewanej .
[ Dodano: 20 Wrz 2009 21:42 ]
dnadna pisze:a tak w ogóle to co tam jest za instalacja przy klimie ??
włącznik sprzęgła sprezarki i jednocześnie wentylatora oraz
przełącznik obiegu ...
bo wentylator chłodnicy klimy chodzi cały czas po wlaczeniu klimy ( z tego co wiem )
to taką instalacje można zrobić samemu z kawałka drutu i 2 przekażników
wróciłem do zadań planowych po urlopie
i melduje ze poświęciłem 2 przedpołudnia przy montażu klimy ,
mam nadzieje ze moje krótkie sprawozdanie przyda sie komuś.
1. Pierwszego dnia zamontowałem zespół nagrzewnicy z parownikiem,
tu sytuacja jest prosta:
powyciągać z deski, co sie da, odkręcić deskę przy użyciu klucza 8 i widać mieszalnik
teraz zaczną sie schody
Proponuje zacząć od odkręcenia kolumny kierownicy przy użyciu majzla i młotka, u mnie były jeszcze orginalne śruby...
Jeśli juz macie odkręconą kolumnę to drugiej strony są jeszcze dwie śruby M8, z boku wzmocnienie na 4 x M8 i pod wycieraczkami na klucz 10 jedna nakrętka
I od strony drzwi 2 x dwie śruby na tor 40 lub 45
Belki nie trzeba wyciągać wystarczy od strony pasażera popuścić na tyle żeby mieszalnik wyszedł
I tu proponuje odkręcić dysze powietrza na nogi, bo przeszkadzają przy wyciąganiu i wkładaniu / zaraz nad tunelem na jeden wkręt /
Nakrętki mieszalnika oczywiście od strony komory silnika
Jeśli juz masz wyciągnięty mieszalnik i w dalszym ciągu wierzysz ze ci sie uda
To teraz przygotuj coś do wycinania w blasze np.: szlifierkę kątową, mazak i działaj.
Przy wejściu do parownika są dwie szpilki m6 a w ścianie grodziowej jest tylko jeden otwór, nic nie szkodzi. Przyłóż podkładkę z drugiej strony odrysuj otwory i będzie git.
Teraz pozostał Ci już tylko otwór spustowy.
U siebie zrobiłem to tak: włożyłem mieszalnik a rurka spustowa oparła sie na ścianie grodziowej, od dołu na czuja obrysowałem ją markerem i w środku wywierciłem otwór 16 lub 20 mm, po czym założyłem mieszalnik i resztę maneli w kolejności odwrotnej.
2 . Dzień drugi
Zacząłem od demontażu atrapy , zderzaka i belki ze wzmocnieniem ,odkręcenia lamp powypinania kostek , kabli itd. , generalnie chodziło o to żeby dostać sie do uchwytu sprężarki i założyć dwie chłodnice z oryginalnym wzmocnieniem .
Pojawiło sie u mnie małe rozczarowanie :
bo choć mam mocowanie pod sprężarkę od klimy to sprężarka z 1.8 abs do 1.9 1z nie pasuje . Jest luźna ,brakuje 5 mm dokładniej pisząc półka ma 80 mm szerokości a sprężarka w świetle między otworami 85 i nie ma możliwości regulacji .
Dlatego drogą dedukcji i kupna zanabyłem sprężarkę od galaxy V6 i która to ma dwie pływające tulejki . Jak to bywa kupiłem ją po złożeniu auta do kupy wiec niestety do montażu sprężarki trzeba będzie wyciągnąć alternator , tyle na dzień drugi .
o pozostałych trudnościach zamelduję niezwłocznie po ich usunięciu
[ Dodano: 22 Wrz 2009 13:19 ]
panowie napiszcie proszę
gdzie wpinany jest kabel zółto czarny w żółtej pojedynczej wtyczce biegnący do kabiny
z tego co udało mi się ustalić to do termnala x ale nie mogę go znaleźć
dziękuje z góry