wyciek z skrzyni - pomocy!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

NERX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 09:25
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

wyciek z skrzyni - pomocy!!

Post autor: NERX » śr lip 11, 2007 07:02

Mam wyciek oleju z skrzyni i jest już go chyba bardzo mało albo nawet i wogóle !
B?yłem u mechanika i powiedział ,że z półosi nie cieknie tylko z połówki (na łączeniu) i jest to wyciek nie za duży dlatego radzi nie rozbierać skrzyni tylko kupić olej i dolewać .
Powiedział również ,że skrzynia wygląda bardzo dobrze .Ja osobiście też z nią nie mam problemów biegi chodzą zajebiście tylko ostatnioo coś ciężko wchodzi dwójka ale to chyba z braku oleju.
- Co byście radzili ?
- czytałem gdzieś na forum ,że oleju do skrzyn i sie nie dolewa
- czy naprawa jest opłacalna i ewentualnie ile mnie to będzie kosztować ?
- jaki olej ewntualnie dolać ?
- czy ten wyciek może spowodować jakieś nieprzyjemności w przyszłości ?


silnik 1.4 ABD 1994 r.

Za pomoc serdecznie dziękuje



Gery34
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 21:50
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Gery34 » czw lip 12, 2007 09:02

jak ta skrzynia nie była rozbierana to dziwne że cieknie na łączeniu. Spróbuj jeszcze zapytać u innego mechanika.Olej fabrycznie jest pełno syntetyczny i takiego powinieneś dolać, bez oliwy zamordujesz skrzynke. spróbuj popytać o jakiś uszczelniacz który dolewa się do oleju i usówa drobne wycieki, bo z tego co wiem to istnieją takie specyfiki.


Gery

NERX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 09:25
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: NERX » czw lip 12, 2007 15:30

byłem dzisiaj u innego mechanika i powiedział aby umyś silnik wraz z skrzynią ,zrobić 100 km i podjechać na warsztat.
Niwiem czy nie lepiej by było spuścić tą resztówke co tam ostała i wlać nowy jakiś mineralny ?
Jaki olej ewentualnie jest godny polecenia ?



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » czw sie 27, 2009 09:19

Podepnę się pod temat.

mam wyciek na łączeniu. Wyciek jest minimalny i też nie wiem co zn im zrobić.

Czy jest możliwość uszczlenienia skrzyni na łączeniu bez jej rozkręcania?



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » czw sie 27, 2009 13:32

Seru79 pisze:Czy jest możliwość uszczlenienia skrzyni na łączeniu bez jej rozkręcania?
teoretycznie tak się nie robi bo nikt na takie uszczelnienie nie da ci gwarancji że będzie skuteczne...
NERX pisze:czytałem gdzieś na forum ,że oleju do skrzyn i sie nie dolewa
To zależy w jakim temacie to było napisane... nie wymienia się tak często jak w silniku, ponieważ klasa smarowania oleju w skrzyni jest znacznie wyższa i wytrzymuje duze obciążenia na mechanizmach zębatych i teoretycznie jeśli nie ma wycieku to po co wymieniać?? :D
NERX pisze:jaki olej ewntualnie dolać ?
Syntetyczny przeznaczony do układów smarowania przekładni zębatych jakiś 75W85... ja lałem osobiście MOBIL jakiś MOBILube czy coś...
NERX pisze:czy ten wyciek może spowodować jakieś nieprzyjemności w przyszłości
No to powinno być oczywiste... olej wycieknie skrzynia zacznie pracować na sucho... jakbyś tarł o siebie dwa kamienie :D konsekwencji możesz się spodziewać. Dlatego mechanik kazał dolewać oleju, żeby nie dopuścić do pracy kół zębatych na sucho.
NERX pisze:czy naprawa jest opłacalna i ewentualnie ile mnie to będzie kosztować
to teraz musisz sam sobie odpowiedzieć . Napewno doleanie oleju będzie tańsze, bo żeby uszczelnić skrzynię to należałoby ją wyjąć rozpołowić i złożyć na nowy silikon lub uszczelkę jeśli gdzieś ją dostaniesz... Polecam hermetyk :D
jak nie zrobisz tego sam to warsztat weźmie za wyjęcie i włożenie skrzyni, plus naprawę złożoną skrzyni biegów. musisz sam sobie odpowiedzieć co Ci sie bardziej opłaca...

[ Dodano: 27-08-09, 13:34 ]
Gery34 pisze:jak ta skrzynia nie była rozbierana to dziwne że cieknie na łączeniu
no właśnie to jest dziwne, a może wystarczyłoby ją skręcic na nowo tzn dokręcić... może od wibracji poluzowały się szpilki skręcające połówki obudowy.
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 13:35 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » pn wrz 07, 2009 10:57

skrzyni biegów. musisz sam sobie odpowiedzieć co Ci sie bardziej opłaca...

[ Dodano: 27-08-09, 13:34 ]
Gery34 pisze:jak ta skrzynia nie była rozbierana to dziwne że cieknie na łączeniu
no właśnie to jest dziwne, a może wystarczyłoby ją skręcic na nowo tzn dokręcić... może od wibracji poluzowały się szpilki skręcające połówki obudowy.[/quote]

Można tak dokręcać? Nie będzie ciekła jescze bardziej?
MAm obawy czy od mocniejszego dokręcenia nie puści silikon.
Mam jeszcze obawy bo nie wiem z jaką siłą dokręcić bo mam talent do ukręcania gwintów

Wie ktoś może ile zapłacę za fachowe uszczelnienie w zakąldzie?

I najważniejsze pytania:

Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?

Jaki olej dolać skoro nie wiem co jest wlane?



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn wrz 07, 2009 14:32

Seru79 pisze:Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?


z boku w skrzyni masz taki korek, na duży klucz imbusowy. Odkręcasz go i dolewasz olej dopóki nie zacznie wypływać tym korkiem... wtedy masz odpowiedni stan oleju w skrzyni.

[ Dodano: 07-09-09, 14:33 ]
Seru79 pisze:Jaki olej dolać skoro nie wiem co jest wlane?
wylać wszystko ui nalać nowy, tak jest najlepiej... jak w silniku:); wydatek rzędu 40-60PLN na olej...
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 14:33 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » pn wrz 07, 2009 15:08

REN jeszcze jedno pytanko :)

Pewnie nie dostanę się do tego korka od góry i musze mieć kanał co?

Wogóle to myślałem że korek jest od góry. Nie znam się na skrzyniach. Moja DUU ma od góry coś okrągłego zielonego z czarnym korkiem w środku. Myślałem że to tam muszę zaglądnąć...
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 15:10 przez Seru79, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » pn wrz 07, 2009 15:27

Seru79 pisze:Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni?
co do pierwszego postu czyli odnosnie 1.4 ABD

Tu masz fotke gdzie sprawdza sie olej w skrzyni.
Oleju wchodzi 3.1dm3
Typ oleju to : API GL4, SAE 80 lub SAE 75W 90
Nie wlewaj GL5 bo Ci synchronizatory padną :) :smoke:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn wrz 07, 2009 15:29 przez ŁukaszMan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn wrz 07, 2009 15:50

ŁukaszMan, dobrze Ci to zobrazował, jak skręcisz kołem i ewentualnie zdejmiesz nadkole to z poziomu "0" jest dostęp.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn wrz 07, 2009 16:15

kumpel jeszcze kiedys takim klejem do karterow motocyklowych smarowal łączenie cos 30zl on kosztował.ale jak zaschnie to amen w pacierzu.olej tylko ori zadnych minerałów.skrzynie nielubią gestych olei.(zwlaszcza synchronizatory)moim zdaniem nawet gdybys musial skrzynie wyciagac to warto to zrobic bo jak zajedziesz to znalezienie w 100% sprawnej to wyczyn.cos tam kiedys wlewano do skrzyn jak cieknie ale jak mi fachura kiedys powiedziala ze nic niepowinno sie tam lac!pomoze w jednym zaszkodzi w drugim.



Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » wt wrz 08, 2009 11:21

Dzięki wszystkim za pomoc. Niestety Pkt nie będzie bo to nie mój temat :helm: .

Dziś pojechałem wymienić sobie olej w skrzyni biegów na świeży bo nie wiedziałem co mam zalane.

Wyciek jest minimalny więc będę sprawdzał czy się nie powiększa i dolewał oleju co jakiś czas…



mj2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:32
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: mj2006 » wt wrz 08, 2009 23:37

Ja polecam produkty liqui moly prosze oto link wlejcie do skrzyni jak na instrukcji i smigajcie dalej, no chyba ze kazda srubke poluzowac i dynamometrycznym kluczem zgodnie z instrukcja poskrecac od nowa po jednej srubie pozdro
http://www.liquimoly-sklep.pl/cat-pol-1 ... owych.html :bigok:

PS. Ogolnie jak zalewac skrzynie to tylk lepszym olejem, tak slyszalem.

Korek do sprawdzania poziomu jest z boku do spuszczania pod spodem, jak chesz dolac to sie zaopatrz w sprzet do lewatywy albo jakad duza strzykawke, wchodzi pewnie cos okolo 0,9.
Najlatwiej sciagnac program autodata i tam masz wszystko co najbardziej potrzbne na rysunkach. pozdro
Ostatnio zmieniony wt wrz 08, 2009 23:42 przez mj2006, łącznie zmieniany 2 razy.


Audi to kaprysna franca :P

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 386 gości