Na początek odnośnie pytania kolegi dot silnika ASV-- silnik na pompo wtryskach więc np coś o takich normach możesz zalać VW 500 00/505 00/505 01;
Zgadzam się z przedmówcami na temat olejów,ale nie we wszystkim :green_fuck:
Jestem mechanikiem i trochę mi wiedzy ze szkół jeszcze zostało,choć w zawodzie nie siedzę niestety,ale na bieżąco robię coś przy autach znajomych.
Na temat olei to tak jak już ktoś napisał== TEMAT RZEKA.. każdy leje co chce ,bo jak wiadomo wybór jest ogromny,baniek kolorowych na półkach widać dziesiątki.
Należy pamiętać o podstawowych parametrach jak np Lepkość i to czy spełnia normy dla naszych silniczków ( Diesel-Benzyna-Lpg )
Polecam poczytać lekturę
http://www.gorecki-zory.pl/nowa/index.p ... 65&lang=pl
Poza tym nie w każdym aucie wymienia się olej co 10 tyś.U mnie w firmowym Kangoo z 2009 roku wymiana jest po 30 tys km.Producent zaleca tam Elf-a,i taki jest lany.
Na koniec dodam tylko,że rzeczywiście prawdą jest ,że jeśli autko śmigało na mineralu,to za żadne skarby nie lać pełnego syntetyka,bo w bardzo szybkim czasie okaże się ,że olej leci ze wszystkiego czego się da (sprawdzone poprzez badania w szkole) - fajnie to wszystko wyglądało na silniku z Passata B4 ,który stał w stojaku i robiliśmy na nim różne testy
w drugą stronę jak najbardziej.. czyli zaczynamy od Syntetyków na mineralnym kończąc.
Pozdrawiam