Czasem brak mocy i jeszcze jeden problem.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: pn sie 03, 2009 11:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Czasem brak mocy i jeszcze jeden problem.

Post autor: Tomek1990 » ndz wrz 06, 2009 21:41

Witam posiadam Golfa 4 1.9TDI 110km w wersji kombi ( bez żadnych chip tuningów itp.. - normalna wersja ).

3 miesiące temu auto ciągle miało muła a więc zregenerowałem turbinę + wymieniłem gruszkę podciśnieniową. Kiedy wyjechałem od mechanika auto szło ładnie i było tak lecz kilka dni temu pojawił się mały problem otóż :

Auto raz idzie lepiej a raz gorzej ( nigdy nie katowałem go na zimnym silniku , dopiero gdy ma 90C to czasem pozwolę sobie na szybszą jazdę ) chodzi o to , że nawet jeśli już ma moc to nie jest tak jak za czasów kiedy wyjechałem od mechanika z zregenerowanym turbo.
Wiele osób mi mówiło , że silniki 1.9TDi 110km nie należą do dynamicznych - może i tak jest lecz wydaję mi się , że auto po prostu gorzej idzie.Auto nie łapie "notlaufa" ale czasem brakuje mocy.Bardzo się zdziwiłem bo myślałem , że po regeneracji turbo + wymianie gruszki pojeżdżę bez problemowo przez długi czas.
Od razu mówię , że nie potrzebuję auta które ma dobre osiągi lecz wiem jak auto jeździło po regeneracji a jak jeździ teraz. ( nie robiłem logów dynamicznych , jaki jest to koszt ? ).

Podczas jazdy czasem słychać takie gwizdanie ( wiem , że to jest tak , że turbo się odpala ale również słyszałem , że w "czymś" może być jakaś nie szczelność i dlatego moc traci ).
Ostatnio jak oglądałem moje nowe tyle opony to słyszałem takie lekkie dzownienie na postoju...( było to bardziej z tyłu auta ).
Dodam , że te przepływki itp...( wszystko związane z mocą ) prawdopodobnie nigdy nie były wymieniane.
Moje autko posiada katalizator i nie był on wycinany. ( Kiedyś słyszałem , że może robić problemy i chciałem go wyciąć ale zrezygnowałem kiedy ktoś powiedział mi , że silnik będzie głośniej chodzić ).
A jeśli chodzi o silnik to odpala bez problemu , pracuję stabilnie i nie bierze oleju.

Drugim "małym ? " problemem są dziwne drgania - szczególnie na 4 biegu i 5 - opiszę to szczegółowo :
Wrzucam 4 bieg i przyspieszam - i patrząc na maskę z przodu widzę jak auto leciutko buja się od prawej do lewej..a opierając np. kolano o kokpit ( tam gdzie znajduję się climatropnic , radio itp ) odczuwam te drgania. Dzieję się tak tylko na 4 i 5 biegu.
Nie mam wyząbkowanych opon bo są nowe.Jak byłem na przeglądzie to facet mówił , że zawieszenie jest w porządku.

Tylko te 2 problemy mam z golfem...Czego to może być wina ? może silnik pada ?

Wybaczcie za brak mojej wiedzy ale zazwyczaj nic nie robiłem nigdy przy aucie...
Proszę o wyczerpujące porady...



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 06, 2009 22:13

sprawdzic szczelnosc dolotu

sprawdzic na vagu cisnienie doladowania bo moze nie jest wyregulowana sztanga skoro wymieniana byla gruszka


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Tomek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: pn sie 03, 2009 11:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Tomek1990 » ndz wrz 06, 2009 22:17

Adamm pisze:sprawdzic szczelnosc dolotu

sprawdzic na vagu cisnienie doladowania bo moze nie jest wyregulowana sztanga skoro wymieniana byla gruszka

A czy ja "nie znający się" dam rade sprawdzić szczelność dolotu ? jak tak to możesz mi to trochę przybliżyć ?

No jeżeli tak dalej będzie to zdecyduję się na vaga albo te logi dynamiczne...
Z tego co pamiętam "ale nie jestem pewien" mechanik coś wspominał , że tej sztangi się nie tyka...

Ale skoro po wyjechaniu z warsztatu było dobrze aż do czasu kilku dni wstecz to jakim cudem mogła być nie wyregulowana sztanga ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 06, 2009 22:18

Tomek1990, tak mozemy sobie gdybac dlugo, podjedz na vaga i bedzie wiadomo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Tomek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: pn sie 03, 2009 11:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Tomek1990 » ndz wrz 06, 2009 22:22

Myślałem , że ktoś miał może podobny problem chociażby z tym trzęsieniem...ale widzę , że nie :P



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » ndz wrz 06, 2009 22:33

Tomek1990 pisze:Myślałem , że ktoś miał może podobny problem chociażby z tym trzęsieniem...ale widzę , że nie :P
Włoż 5 bieg od 1800 obr i gaz do deski jak do ok 3 tys obr autem buja to konczy sie dwumas, co do reszty to tylko dynamiczna diagnoza vagiem i bedzie wiadomo co i jak



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: tomch » ndz wrz 06, 2009 22:34

Tomek1990 pisze:Myślałem , że ktoś miał może podobny problem chociażby z tym trzęsieniem...ale widzę , że nie :P
Co do trzęsienia to zacznij od wyważenia kół.

Jak wspominali koledzy, do diagnozy silnika konieczne jest podpięcie pod Vaga (konieczne logi dynamiczne). Musisz zrozumieć, że bez tego nic nie zdziałasz, niestety to mus.

A po trzecie to trochę chęci a szukajka ci pomoże o ile faktycznie masz ochote pobawić się w mechanika a przynajmniej rozumieć o czym rozmawiasz z mechanikiem i nie dać się robić w lolo. pozdro



Awatar użytkownika
Tomek1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: pn sie 03, 2009 11:43
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Tomek1990 » ndz wrz 06, 2009 22:47

Koła mam wyważone..Podczas zakładania koleś z wulkanizacji je wyważył.
Drgania występują tylko na 4 i 5 biegu...Sprawdzę tak jak napisałeś.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości