jak sciagnac koncowke drazka??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

jak sciagnac koncowke drazka??

Post autor: wojtass31 » ndz wrz 06, 2009 12:03

Siema



Mam sprawe jak sciagnac bez uszkodzenia koncowke drazka kierowniczego w mk2??



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz wrz 06, 2009 12:11

ściągaczem? odkręcić? ](*,) :panna:
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 12:12 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » ndz wrz 06, 2009 12:19

Chyba że jest to lewa końcówka i od nowości, wtedy występuje jako całość z drążkiem. Należy wtedy wymienić drążek i przegub kulowy na taki wkręcany i ustawić długośc przegubu i drążka na 406 mm bez wspomagania lub 435mm w układzie ze wspomaganiem. Regulację zbieżności dokonuje sie zmieniając długośc tylko prawego drążka kierowniczego!!! Następnie ustawia się kierownicę na wieloklinie aby była na wprost jazdy.


Tomek Dx

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » ndz wrz 06, 2009 12:56

mate64 pisze:ściągaczem? odkręcić? ](*,) :panna:
kolega wlasnie robil siagaczem i musial przydzonic w ta srobe i po jakims czasie okazalo sie ze koncowka do wymiany :grrr:



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » ndz wrz 06, 2009 13:03

wojtass31 pisze:kolega wlasnie robil siagaczem i musial przydzonic w ta srobe i po jakims czasie okazalo sie ze koncowka do wymiany :grrr:
miał gówniany ściągacz. :chytry: Nie ma szansy żeby dobry ściągacz nie ściągnął końcówki. Walenie młotkiem w końcowkę niewiele da.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 13:04 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.



wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » ndz wrz 06, 2009 13:20

mate64 pisze:
wojtass31 pisze:kolega wlasnie robil siagaczem i musial przydzonic w ta srobe i po jakims czasie okazalo sie ze koncowka do wymiany :grrr:
miał gówniany ściągacz. :chytry: Nie ma szansy żeby dobry ściągacz nie ściągnął końcówki. Walenie młotkiem w końcowkę niewiele da.

To musze wykombinowac dobry sciagac :D



gailbraith

Post autor: gailbraith » ndz wrz 06, 2009 16:19

Też się męczyłem ściągaczem i nacinał mi osłonę gumową końcówki. Na szczęście miałem drugą osobę do pomocy więc długa brecha, zablokowana o wahacz o ile dobrze pamiętam i podciągany drążek do góry (z wyczuciem, nie max siłą), dwa puknięcia młotkiem w bok końcówki i wyskoczyła. Identycznie z drugiej strony. Ale nieraz się tak nie da :) widziałem, przeżyłem...



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz wrz 06, 2009 23:25

to chodzi o wyjęcie koncówki ze zwrotnicy tak ?
młotek 2 kg w dłon i jazda :) ( jak sie nie ma innych narzędzi :) )
aaleee
nie naparzac w drazek , nie naparzac w koncówke , nie naparzac w srube !!! , nawet po załozeniu nakrętki zeby sruby nie zgrzybkowac :)
nalezy przydzwonic pare razy w bok tego w co wchodzi koncówka, w tn element zwrotnicy ,
sam trzpien koncówki ma kształt stozka, jak sie przydzwoni z boku to sciskajac sie koncówka wychodzi do góry :)

tyle razy koncówki zmieniałem, ze wiem co mówie.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14303
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz wrz 06, 2009 23:29

guti pisze:to chodzi o wyjęcie koncówki ze zwrotnicy tak ?
młotek 2 kg w dłon i jazda :) ( jak sie nie ma innych narzędzi :) )
aaleee
nie naparzac w drazek , nie naparzac w koncówke , nie naparzac w srube !!! , nawet po załozeniu nakrętki zeby sruby nie zgrzybkowac :)
nalezy przydzwonic pare razy w bok tego w co wchodzi koncówka, w tn element zwrotnicy ,
sam trzpien koncówki ma kształt stozka, jak sie przydzwoni z boku to sciskajac sie koncówka wychodzi do góry :)

tyle razy koncówki zmieniałem, ze wiem co mówie.
Dokładnie :bigok:
Ja kupiłem porządny ściągacz BETA i leży w szufladzie,bo nawet sięgać mi się nie chce po niego :grin:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz wrz 06, 2009 23:29

nie tłuc w koncówke w zadnym wypadku !!!
wyjątkiem jest taki przpadek kidy juz dokręcamy koncówke w zwrotnicy i sam trzpien sie obraca w koncówce ( dzieje sie to jak zakladamy ta sama koncówke , to znaczy ze nie mielismy zamiary jej wymieniac, tylko np chcieliosmy dostac sie do czgos inngo :) ) w nowych koncówakach na tyle to jest spasowane ciasno jeszcze, ze sie ni da tak lekko przekrecic ten trzpień.
jakby sie jednak okręcał to nalezy lekko puknac z góry w koncówke, dokrecac nakrętke i w razi potrzby znowu puknąc :) i tak do konca :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » pn wrz 07, 2009 10:26

dzieki za rade :D



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości