podgrzewacz płynu chłodniczego.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
podgrzewacz płynu chłodniczego.
witam.
dzisiaj z ciekawości patrzyłem na vagu czy działa mi podgrzewacz płynu.
mam dwa screny z vaga :
012
wiadomo przy temp 70st nic nie powinno grzać
012
odpiąłem czujnik płynu i czujnik powietrza, czy po tym co dałem można stwierdzić że podgrzewacz działa poprawnie???.
a jeszcze pytanie przy podpietych czujnikach tak jak ma być temp powietrza pokazuje 32st a otoczenia była 28st, czy przy nagrzanym silniku może być taka różnica???.
[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 21:30 ]
a jeszcze jedno czy 14volt przy wolnych obrotach jest ok ładowanie czy za duże, ostatnio wywala mi błąd o obciążeniu na zacisku alternatora 1117 i dość często palą mi się żarówki.
dzisiaj z ciekawości patrzyłem na vagu czy działa mi podgrzewacz płynu.
mam dwa screny z vaga :
012
wiadomo przy temp 70st nic nie powinno grzać
012
odpiąłem czujnik płynu i czujnik powietrza, czy po tym co dałem można stwierdzić że podgrzewacz działa poprawnie???.
a jeszcze pytanie przy podpietych czujnikach tak jak ma być temp powietrza pokazuje 32st a otoczenia była 28st, czy przy nagrzanym silniku może być taka różnica???.
[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 21:30 ]
a jeszcze jedno czy 14volt przy wolnych obrotach jest ok ładowanie czy za duże, ostatnio wywala mi błąd o obciążeniu na zacisku alternatora 1117 i dość często palą mi się żarówki.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
no i do tego musi być włączona nagrzewnica na full i nawiew na szybę przednią.PinkFloyd pisze:Świece sie uruchamiaja jak sa spełnione niże warunki
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50%
[ Dodano: 03 Wrz 2009 12:08 ]
masz Vaga to musisz sprawdzić działanie podgrzewacza w taki sposób (punkt 8 i 9) :
[ Dodano: 03 Wrz 2009 12:13 ]
to co sprawdzałeś Vagiem w grupie 012 to grzanie świec żarowych silnika a nie świec podgrzewacza płynu chłodzącego.
czyli co twierdzisz że za pomocą diagnoskopu tylko sprawdzę???.
vagiem w teście wyjść nie mam opcji sprawdzenia J359 i J360, skoro jest on sterowany z ECU to powinno się go dać sprawdzić vagiem.
[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 21:03 ]
a jeszcze jedno, ten podwójny przekaźnik od tych świec do podgrzewania jest sterowany z ECU, na wtyczce powinno być +12v jak ma być załączony podgrzewacz??
vagiem w teście wyjść nie mam opcji sprawdzenia J359 i J360, skoro jest on sterowany z ECU to powinno się go dać sprawdzić vagiem.
[ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 21:03 ]
a jeszcze jedno, ten podwójny przekaźnik od tych świec do podgrzewania jest sterowany z ECU, na wtyczce powinno być +12v jak ma być załączony podgrzewacz??
wydaje mi się, że przekaźnik nie jest podwójny tylko dwa niezależne zazwyczaj oznaczone numerem 53 i 100 i obydwa są sterowane masą a nie napięciem ze sterownika - tak przynajmniej jest w Mk4, ja osobiście mam dwa o nr 53 i 53 a output testu nie wykonam bo nie mam pełnej wersji Vaga.piter_s pisze:a jeszcze jedno, ten podwójny przekaźnik od tych świec do podgrzewania jest sterowany z ECU, na wtyczce powinno być +12v jak ma być załączony podgrzewacz??
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 11:08 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
a to cię zaskoczę bo to właśnie są dwa przekaźniki w tym całym ustrojstwie.
dzisiaj testowałem, wypiąłem wtyczkę i podawałem 12v, środkowy pin to - a boczne to +12v, jeden na bodajże 1świecę i drugi na wszystkie świece, lub jeden na 2świece a drugi na wszystkie.
więc przekaźnik działa i świece grzeją bo słychać jak wodę gotuje.
teraz pytanie czy sterownik podaję 12v na któryś z przekaźników i czy wogóle się podgrzewanie załącza.
wiem że muszą być określone warunki, temperatury i obciążenie alternatora.
miałem właśnie ostatnio błąd obciązenia alternatora, ale poruszałem wtyczkami i narazie go nie ma, zastanawiam się jeszcze czy czujnik temp powietrza nie szwankuje, przy temp silnika 80st, wskazywał 30st temp powietrza, a temp otoczenia była 24st, jest to możliwe że temp powietrza jest większa bo turbo jest ciepłe, egr zaślepiony.
dzisiaj testowałem, wypiąłem wtyczkę i podawałem 12v, środkowy pin to - a boczne to +12v, jeden na bodajże 1świecę i drugi na wszystkie świece, lub jeden na 2świece a drugi na wszystkie.
więc przekaźnik działa i świece grzeją bo słychać jak wodę gotuje.
teraz pytanie czy sterownik podaję 12v na któryś z przekaźników i czy wogóle się podgrzewanie załącza.
wiem że muszą być określone warunki, temperatury i obciążenie alternatora.
miałem właśnie ostatnio błąd obciązenia alternatora, ale poruszałem wtyczkami i narazie go nie ma, zastanawiam się jeszcze czy czujnik temp powietrza nie szwankuje, przy temp silnika 80st, wskazywał 30st temp powietrza, a temp otoczenia była 24st, jest to możliwe że temp powietrza jest większa bo turbo jest ciepłe, egr zaślepiony.
no to mnie nie zaskoczysz bo w moim poście powyżej już napisałem, że są dwa przekaźniki, ECU z pewnością nie podaje na nie 12V bo poza 12V na elektrozawór N109 ECU innych napięć nie podaje ale podobają mi się te czerwone "diody" pod naszymi nickami - fajnie współgrają.piter_s pisze:a to cię zaskoczę bo to właśnie są dwa przekaźniki w tym całym ustrojstwie.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 10:01 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
przecież pisałem, że żaden, ECU steruje przekaźnikami masą a skoro podawałeś 12V z aku to znaczy, że zasilałeś je niezależnie od ECU i od tzw. "dupy strony".piter_s pisze:no ale jaki prąd ze sterownika steruje przekaźnikami, ja podawałem 12v i było ok.
[ Dodano: 06 Wrz 2009 10:23 ]
a tak to wygląda u mnie i u każdego w Mk4 z podgrzewaczem płynu :
nie zasiliłem ECU bo wtyczka była odpięta, czyli nie było w żaden sposób spięte z ecu.Sztomel pisze:a skoro podawałeś 12V z aku to znaczy, że zasilałeś je niezależnie od ECU i od tzw. "dupy strony".
tak to wygląda na schemacie.
być może że jest sterowane - a nie +, ale zapodałem na środkowy pin - a na boczne +, w zależności który przekaźnik chcemy włączyć.
to twoim zdaniem jakie napięcie ze sterownika idzie na załączenie przekaźnika??.
ehhehee.Sztomel pisze:ale podobają mi się te czerwone "diody" pod naszymi nickami - fajnie współgrają.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości