Czy miedzy kolektorem ssacym a EGRem jest jakas uszczelka?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Czy miedzy kolektorem ssacym a EGRem jest jakas uszczelka?

Post autor: bradley » wt wrz 01, 2009 09:15

Pytanie jak w temacie.
Nie chodzi o taka owalna uszczelke tylko o ewentualna uszczelke pomiedzy kolektorem ssacym a zaworek EGR, ktory przylaczany jest do klektora ssacego. Powinna byc duza i na 3 sruby. Ale czy jest?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 13:02

nie ma, jest tylko ten gumowy oring.


Obrazek

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt wrz 01, 2009 13:33

Sztomel, a w ktorym miejscu jest ten oring?

Obrazek


Chodzi o oring z gory czapy (grzyba) ?
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 13:36 przez bradley, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt wrz 01, 2009 15:05

w tym miejscu - czarny gumowy oring wciśnięty w profilowany rowek obudowy EGR :
http://obrazki.elektroda.net/37_1221520313.jpg


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrkowalewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lis 20, 2006 15:47
Lokalizacja: GDYNIA
Kontakt:

Post autor: piotrkowalewski » ndz wrz 06, 2009 00:10

Sztomel pisze:w tym miejscu - czarny gumowy oring wciśnięty w profilowany rowek obudowy EGR :
http://obrazki.elektroda.net/37_1221520313.jpg
Witaj,

Pytanko, czy zawór EGR chłodzony jest wodą ? Jak tak to w którym miejscu przychodzi do niego woda ?

I jeszcze jedno takie dwa węże mniej wiecej o srednicy ok 2 cm , które później przechodzą w rurki i dalej łąłczy sie to od spodu z zaworem to co to jest ? Spaliny czy woda ?
Dot: 1.9 TDi / 130 KM / Pasiek z 2005

Pozdr.
Piotr



Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » ndz wrz 06, 2009 08:07

piotrkowalewski pisze:Pytanko, czy zawór EGR chłodzony jest wodą ? Jak tak to w którym miejscu przychodzi do niego woda ?
Nie jest chłodzony bo nie ma takiej potrzeby.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz wrz 06, 2009 09:33

sam zawór nie jest chłodzony wodą ale spaliny raczej tak, zwłaszcza w silnikach z automatyczną skrzynią biegów, choć już np. w Passacie B6 każdy silnik 2.0 TDI ma chłodnicę spalin, o taką lub podobną :
ObrazekObrazek

[ Dodano: 06 Wrz 2009 09:51 ]
tu jest schemat podciśnień i chłodzenia spalin w TDI AVB, AVF,BGW, BHW i AWX (130 KM) Passata :
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 10:15 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz wrz 06, 2009 11:58

harrygo1 pisze:Nie jest chłodzony bo nie ma takiej potrzeby.
Zalezy od motory ;)
Chlodnica spalin przy EGR wystepuja np. w motorze ARL



Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » ndz wrz 06, 2009 12:58

SToRM pisze:Zalezy od motory ;)
Chlodnica spalin przy EGR wystepuja np. w motorze ARL
To ,to wiem chodziło mi o silnik z pytania piotrkowalewski,



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz wrz 06, 2009 13:13

harrygo1 pisze:chodziło mi o silnik z pytania piotrkowalewski,
to przecież już wiesz, że ma w swoim chłodnicę spalin więc o co kaman ?


Obrazek

Awatar użytkownika
piotrkowalewski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn lis 20, 2006 15:47
Lokalizacja: GDYNIA
Kontakt:

Post autor: piotrkowalewski » wt wrz 08, 2009 00:22

Sztomel pisze:sam zawór nie jest chłodzony wodą ale spaliny raczej tak, zwłaszcza w silnikach z automatyczną skrzynią biegów, choć już np. w Passacie B6 każdy silnik 2.0 TDI ma chłodnicę spalin, o taką lub podobną :
[url=http://images49.fotosik.pl/194/2f3ae942a0dc373dm.jpg]Obrazek[/URL][url=http://images40.fotosik.pl/189/25a17c756e96f516m.jpg]Obrazek[/URL]

[ Dodano: 06 Wrz 2009 09:51 ]
tu jest schemat podciśnień i chłodzenia spalin w TDI AVB, AVF,BGW, BHW i AWX (130 KM) Passata :
[url=http://images42.fotosik.pl/106/adfa3d9e7d4b3cc0m.jpg]Obrazek[/URL]

Noo, masz rację kolego :-)

Wlasnie wróciłem z garażu, mam walniętą chłodniczkę recylkulacji spalin.
Po założeniu kolana na węże wodne wszystkie bóle samochodu ustały !!

A juz leciał siwy dym z rury, pobierał płyn ostro itd...

A mechanior wymienił mi uszczelkę pod głowicą + gniazda , prowadnice , gumki na pompowtryskach itd...... Tylko po co ? :grrr:

Mam nadzieję, że przyzna się do błędnej diagnozy i odda chciaż kasę za robociznę.

P.S. mam wlasnie automata :D



Awatar użytkownika
Progresywny
Lubie to!
Lubie to!
Posty: 832
Rejestracja: wt sty 12, 2010 19:30
Lokalizacja: Stargard

Czy miedzy kolektorem ssacym a EGRem jest jakas uszczelka?

Post autor: Progresywny » czw sie 18, 2011 12:00

Witam, odkopie troche temat.

Chodzi mi o chłodnice spalin, coś przepuszcza mi spaliny... jak docisnę ten cały mechanizm do dołu to "syczenie" sie nasila, znów jak kieruję je ku górze (do siebie ciągne) to cichutko. Na czym ono sie opiera/łączy??? Czyzby przez uszczelkę ktorąś mi dymiło??

P.S jak to ewentualnie zdemontować, gdzie śruby? Pozdrawiam ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 92 gości