kiepska czułość hamulców 280mm przód tył standart bębny

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

kiepska czułość hamulców 280mm przód tył standart bębny

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 05, 2009 22:16

Witam.
Mam problem jakby z hamulcami w golfie 2. Jakiś czas temu u mnie seryjnie siedziały hamulce 239mm, które ledwo dawały sobie radę z NZ'tem :hmm: . Reszta seryjna jak w NZ'cie wychodziło. Teraz z przodu mam tarcze 280mm, do tego większą pompę hamulcową od T4 25,4mm i duże serwo jakie wychodziło w lepszych mk2. Na tyle nadal bębny jak w NZ'cie.
Sprawa jest następująca... jak na poprzednim zestawie była lipa z hamowaniem tak na nowszym też nie jest to żadna rewelacja. Myślałem, że po takim zestawie jaki zapodałem sobie teraz do auta to przy lekkim naciśnięciu hamulca wylecę przez przednią szybę a tu lipka... Auto hamuje coś tam lepiej, ale to nie to czego oczekiwałem. I teraz w czym tu leży problem?? Dodam, że mam w domu jeszcze Scirocco z 86r i tam czuć, że się hamuje... tzn. lekko wystarczy nadusić pedał hamulca a auto od razu reaguje. A ma na przodzie 239mm tarcze na tyle bębny, serwo wielkości tego co mam w Golfie a pompa hamulcowa seryjna + reduktory siły hamowania. Czy to może przez tą dużą pompę hamulcową, której serwo nie może wspomóc?? Czy założenie 20mm pompy, która była seryjna będzie lepszym rozwiązaniem?? Dokładnie to chciałbym uzyskać coś na wzór efektu z aut francuskich, gdzie wystarczy lekko nadusić pedał hamulca a auto dość znacząco zostaje spowolnione :) i teraz nie wiem czy tam właśnie jest to uzyskane przez duże serwo i małą pompę hamulcową czy na odwrót. Za wszelakie sugestie co do mojego problemu dziękuję z góry.
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 22:20 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

greg

Post autor: greg » sob wrz 05, 2009 23:37

jaki stan bębnów z tyłu - jak masz duży próg to będa kiepskie choćbyś nawet i 312mm tarcze założył - bo z dużo płynu idzie na tył



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob wrz 05, 2009 23:42

greg, nie zaglądałem tam jeszcze.... auto jak było na przeglądzie zerowym to miało tył dobry, ale wiadomo jak to na przeglądach jest... chociaż ręczny bierze nisko...tzn. mało trzeba dźwignię hamulca ręcznego unieść, żeby go zaciągnąć :)
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 23:43 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

greg

Post autor: greg » ndz wrz 06, 2009 00:07

a kumplowi ręczny nisko a hamulców z tyłu było brak



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » ndz wrz 06, 2009 11:10

Problemem może być tył czyli bębny. Po prostu mogą kiepsko hamować. Jeśli dasz ostro po hamulcach nie masz efektu że auto staje "dęba" czyli pupa się podnosi a przód nurkuje? Jesli jest to przesadnie duży efekt to oznacza że tył nie hamuje. Zobacz czy np podczas hamowania jeśli dodatkowo zaciągniesz ręczny to pedał nie będzie brał wyżej i hamowanie się nie poprawi. Ewentualnie poprzez otwór po wykręconej śrubie w tylnym kole można opuścić nieco klin samoregulacji odległości szczęk od bębna. Oczywiście do takiego momentu aby koło swobodnie się obracało i nie było słychac żadnych odgłosów tarcia.
Ja po wymianie całego kompletu hamulców z tyłu czyli bębnów, szczęk, sprężynek cylinderków, klina samoregulacji itd również nie byłem zadowolony z hamowania. Dopiero pociągnięcie tego klina (pomimo że był nowy z ASO i nowa sprężynka)spowodowało że hamuje nie podnosząc dupy przez to znacznie odciąża przód, pedał hamulca bieże ze 2 cm wyżej a zaciągnięcie ręcznego powoduje zablokowanie kół...


Tomek Dx

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » ndz wrz 06, 2009 14:00

Tomek_Dx, właśnie u mnie tak jest, że delikatnie dusząc na pedał hamulca prawie auto nie zwalnia, ale jak nacisnę z całej siły w podłogę to auto staje "na kilku metrach". Tak jak napisałem w jutro zajrzę do tylnych bębnów i napisze co i jak... dodam, że w mojego brata mk2 ze standardowymi hamulcami 239mm czuć, że auto hamuje od razu po "dotknięciu" pedału hamulca a u mnie tego efektu nie ma. Z tym samoregulatorem to też dobry pomysł, dlatego jutro się dowiem co i jak jak bęben ściągnę :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości