Jak fachowo należy mierzyć napięcie sondy L ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- adamk18
- HadrRockMetalFan
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lip 02, 2007 06:54
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Jak fachowo należy mierzyć napięcie sondy L ?
Jak w tytule - jak mierzmy napięcie podawane przez sondę lambda ? Wtyczka - kostka sondy ma być rozłączona z instalacją auta czy nie ? Autko Mk3 1,8 90 KM.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Teoretycznie nie powino być różnicy, czy podłączona, czy odłaczona. Ona po prostu działa jak ogniwo - bateria. Ale to teoria - żeby zmierzyć napięcie na sondzie silnik musi pracować. Jask odłączymy sondę na pracującym silniku, to sterownik nie będzie prawidowo sterował mieszanką - w zwiazku z czym pomiar może być zafałszowany. Daltego lepiej mierzyć na pracującym rozgrzanym silniku. Druga sprawa, to że w sondach lambda częśto są wmontowane grzałki - jak odłaczysz wtyczkę, to sonda może nie mieć prawidowej temperatury pracy itp.
- adamk18
- HadrRockMetalFan
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lip 02, 2007 06:54
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Tak - wszystko się zgadza --- mierzyłem w ten sposób i pomiar wynosił 0,54 V , ale coś mnie tknęło i po rozłączeniu kostki sondy zmierzyłem napiecie na kabelku do ECU i pokazało 0,53 V (sonda odłączona ) i to mnie najbardziej zastanawia . Tak w ogóle to sonda chyba padła bo ona sama rozgrzana , na pracujacym silniku pokazuje tylko 0,01 V .
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
0,8V powinno być.
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 18:53 ]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic277919.html - tutaj masz troche informacji, jak sprawdzić sonde - wygkląda na to, że albo sobie tester zrobić, albo mieć szybki miernik, lub wychyłowy, albo oscyloskop.
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 18:53 ]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic277919.html - tutaj masz troche informacji, jak sprawdzić sonde - wygkląda na to, że albo sobie tester zrobić, albo mieć szybki miernik, lub wychyłowy, albo oscyloskop.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak ma byćadamk18 pisze:po rozłączeniu kostki sondy zmierzyłem napiecie na kabelku do ECU i pokazało 0,53 V (
wyłącznie podłączona, poniewaz to sonda powoduje zmieny składu mieszanki a te z kolei zmiany napięcia sondy (sprzeżenie zwrotne ujemne)adamk18 pisze:jak mierzmy napięcie podawane przez sondę lambda ? Wtyczka - kostka sondy ma być rozłączona z instalacją auta czy nie ?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Lipek81, pytałem sie juz gutiego czy niepodłaczone kabelki ogrzewania sondy maja wpływ na jej prace powiedział że nie. Napisałeś
czy moja sonda moze pracowac nieprawidłowo ( mam zamontowaną 4-ro przewoowa zamiast 1 ) ale kabelki podgrzewania nie sa podpieteLipek81 pisze:jak odłaczysz wtyczkę, to sonda może nie mieć prawidowej temperatury pracy
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Sonda ma wbudowaną grzałkę, ponieważ potrzebuje temperatury do prawidłowej pracy. Przy odpalaniu zimnego silnika tej temperatury jeszcze nie ma - wieć ma grzałkę. Potem układ wydechowy się nagrzewa i soba grzeje sondę.
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 20:00 ]
A ,teraz doczytałem - u Ciebie nie ma to znaczenia. po prostu w starszych konstrukcjach nie było grzałki w sondach, tyy masz tą z grzałka, ale sterowanie nie jest do tego przygotowane. Za to (ale nie jestem tego pewien) układ wydechowy z sondą bez grzałki jest inaczej zbudowany - sonda jest w takim miejscu, aby szybciej cię nagrzewałą od wydechu.
[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 20:00 ]
A ,teraz doczytałem - u Ciebie nie ma to znaczenia. po prostu w starszych konstrukcjach nie było grzałki w sondach, tyy masz tą z grzałka, ale sterowanie nie jest do tego przygotowane. Za to (ale nie jestem tego pewien) układ wydechowy z sondą bez grzałki jest inaczej zbudowany - sonda jest w takim miejscu, aby szybciej cię nagrzewałą od wydechu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
NIema przeszkody zadnej żebyś sobie grzałke podpiął, normalnie do plusa po zapłonie jeden biały kabel a drugi biały do masy, poprzez bezpiecznik. Pobór prądu jest taki jak żarówki od kierunku więc niewielki a powinna zaczac szybciej działać i może faktycznie lepiej.
Ostatnio zmieniony sob wrz 05, 2009 20:10 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- adamk18
- HadrRockMetalFan
- Posty: 53
- Rejestracja: pn lip 02, 2007 06:54
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
No więc tak Panowie - wszystko jest jasne , ale u mnie po rozłączeniu kostki sondy na kabelku podającym prąd do ECU (instalacji eletrycznej autka ) JEST 0,53 V . Na chłopski rozum powinno być zero Volt bo przecież kastka sondy jest rozłaczona . VAG - COM ciągle wywala błąd -- NO SIGNAL OXYGEN SENSOR . Po skasowaniu błędu na kabelku dalej te 0,53 V . Moim zdaniem coś jest nie tak - tylko co ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 212 gości