czyszczenie intercoolera
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
czyszczenie intercoolera
Jakie macie sposoby na przemycie intercoolera, stosujecie jakies środki czy tylko woda pod lekkim cisnieniem ??
pzdr,
pzdr,
Ostatnio zmieniony czw sty 24, 2008 15:40 przez KuZi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
Re: czyszczenie intercoolera
nafta na start a nastepnie ciepła woda z płynem do mycia naczyńKuZi pisze:Jakie macie sposoby na przemycie intercoolera, stosujecie jakies środki czy tylko woda pod lekkim cisnieniem ??
pzdr,
www.vagtune.pl tel. 502730289
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
rozumiem że chcesz wyczyścić z zewnątrz żeby lepiej oddawał ciepło, ja osobiście miałem zasyfiony olejem i piaskiem , to czyściłem preparatem do czyszczenia silnika (ten z martyną wojciechowską) i powiem że elegancko zeszło, przyda się myjka ciśnieniowa, ja odpiołem nadkole od błotnika żebym miał lepsze dojście, pozdro
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
Odświeżę trochę temat.
Na weekendzie zamierzam przeczyścić intercooler i wszystkie rury idące od turbo do ic i te z ic do egr. Ostatnio jakaś zwierzyna mi wypadła przed same koła i pukneło w stonę gdzie jest IC i chyba troszkę się rozszczelniły połączenia bo sie zapocił lekko.
1. Czy będą potrzebne jakieś specjalne narzędzia?
2. Ścisk do opasek i klucze torxy (do demontażu nadkola) wystarczą?
3. Czy po zdjęciu nadkola są jakies problemy z demontażem IC?
4. Czym polecacie umyć IC a czym rury?
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.
Na weekendzie zamierzam przeczyścić intercooler i wszystkie rury idące od turbo do ic i te z ic do egr. Ostatnio jakaś zwierzyna mi wypadła przed same koła i pukneło w stonę gdzie jest IC i chyba troszkę się rozszczelniły połączenia bo sie zapocił lekko.
1. Czy będą potrzebne jakieś specjalne narzędzia?
2. Ścisk do opasek i klucze torxy (do demontażu nadkola) wystarczą?
3. Czy po zdjęciu nadkola są jakies problemy z demontażem IC?
4. Czym polecacie umyć IC a czym rury?
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.
Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.
Odpiąć intercoler jest bardzo łatwo. 2 opaski i po problemie odkręcamy go (żeby odkręcić najlepiej zdjąc zbiorniczek od sprysków) zalewamy benzynką troche pomachać ładnie umyć ja na sam początek z piachu obczysciłem za pomocą spręzonego powietrzaDołączam sie do prośby z takimi informacjami jw. A jesli ktoś by to robił i wie wsio co i jak to przy okazji foto porade by może zrobił.
<wymoderowano>
Dzięki za radę. Rury też benzyną myć? Nie sparcieją czy coś?
[ Dodano: 30 Mar 2009 09:07 ]
Ja już jestem po zabiegu. Kolejność postępowania:
1) Odkręcamy koło
2) Odkręcamy nadkole - kilkanaście śrubek TORX
3) Odkręcamy zbiorniczek płynu do spryskiwaczy - dwie nakrętki 10
4) Odpinamy wtyczkę od pompki płynu
5) Odkręcamy 2 śrubki - 10 - mocujące INTERCOOLER od góry
6) Odkręcamy śrubkę - 10 - mocującą INTERCOOLER od dołu
7) Ściągamy zawleczki blokujące rury.
Rozłączamy rury w miejscu gdzie jest zbiorniczek płynu od sprysków
9) Odpinamy wtyczkę od czujnika na INTERCOOLERZE
10) Rozłączamy rury od strony nadkola
11) Wyciagamy INTERCOOLER
Składamy w odwrotnej kolejności.
Większych problemów nie ma. Intercooler jest bardzo delikatny (blaszki harmonijkowe) więc radzę uważać z myjką ciśnieniową.
Zauważyłem, że mam dziurkę w intercoolerze - średnica jak po wbiciu igły. Naprawiać to? Czy to nie przeszkadza? Jeśli naprawiać, to jak?
Auto nie kopci, mocy mu nie brak.
[ Dodano: 30 Mar 2009 09:07 ]
Ja już jestem po zabiegu. Kolejność postępowania:
1) Odkręcamy koło
2) Odkręcamy nadkole - kilkanaście śrubek TORX
3) Odkręcamy zbiorniczek płynu do spryskiwaczy - dwie nakrętki 10
4) Odpinamy wtyczkę od pompki płynu
5) Odkręcamy 2 śrubki - 10 - mocujące INTERCOOLER od góry
6) Odkręcamy śrubkę - 10 - mocującą INTERCOOLER od dołu
7) Ściągamy zawleczki blokujące rury.
Rozłączamy rury w miejscu gdzie jest zbiorniczek płynu od sprysków
9) Odpinamy wtyczkę od czujnika na INTERCOOLERZE
10) Rozłączamy rury od strony nadkola
11) Wyciagamy INTERCOOLER
Składamy w odwrotnej kolejności.
Większych problemów nie ma. Intercooler jest bardzo delikatny (blaszki harmonijkowe) więc radzę uważać z myjką ciśnieniową.
Zauważyłem, że mam dziurkę w intercoolerze - średnica jak po wbiciu igły. Naprawiać to? Czy to nie przeszkadza? Jeśli naprawiać, to jak?
Auto nie kopci, mocy mu nie brak.
Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Czym najlepiej go wyczyścić w środku ktoś już ma to za sobą?
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ostatnio wydarłem go u siebie, w sumie to nie był zawalony, jedynie nalot z oleju troche i z zewnatrz jakies syfy.
Potrzebny Litr benzyny, wlewasz do srodka troche i płuczesz trzesac nim, wylewasz i tak az zacznie wypływac w miare czysta benzyna.
Po tym troche benzyny i pedzelek i z wierzchu jak był gdzies zachlapany czy zaolejony.
Na koniec płyn do mycia silnikow, szcotka jakas i woda, dobrze jak jest pistolet to ma troszke wieksze cisnienie, spryskasz gdzie jest syf na zewnatrz, odczekasz 5-10minut i lejesz woda porzadni, przy tym mozna szcotka sobie pomagac, kilka razy i bedszie sie swiecił.
Potrzebny Litr benzyny, wlewasz do srodka troche i płuczesz trzesac nim, wylewasz i tak az zacznie wypływac w miare czysta benzyna.
Po tym troche benzyny i pedzelek i z wierzchu jak był gdzies zachlapany czy zaolejony.
Na koniec płyn do mycia silnikow, szcotka jakas i woda, dobrze jak jest pistolet to ma troszke wieksze cisnienie, spryskasz gdzie jest syf na zewnatrz, odczekasz 5-10minut i lejesz woda porzadni, przy tym mozna szcotka sobie pomagac, kilka razy i bedszie sie swiecił.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Jak są opaski skręcane to już wcześniej ktoś miał przygody Wiaderko ropy i na koniec przedmuchać zdrowo zanim założysz. Ja ostatnio nie przedmuchałem dobrze i kawałek starej turbiny się zlepił nad grzybem zaworu więc robiłem całą głowicę przez drobinkę alu. Zapodać ze 2 bary na cooler i wyleci wszystko, samo płukanie jak widać nie zawsze pomaga. Jak się nie ma kompresora to po założeniu IC najlepiej nie podpinać go do dolotu i przedmuchać trochę już na aucie.kupszczelisty pisze:przygotuj się na to że opaski mogą się rozpaść przy ponownym skręcaniu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 166 gości