PSJ i odmulanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

PSJ i odmulanie

Post autor: ordy » pt wrz 04, 2009 16:36

Witam, jestem posiadaczem silnika 1.9 TDI 1Z.
Chcę go trochę przegonić (odmulić), ponieważ często silnik pracuje na wolnych obrotach do 2tys obr, czyli PSJ. Jest problem bo nie mam za bardzo gdzie go przegonić, straszny ruch na drogach, na autostradzie A4 remonty dróg i samochody jeżdżą 70-80 km/h zresztą przed remontami też tak jeździli.
Czy mogę go odmulać jadąc dłuższy czas na 2 biegu i obroty 4 - 4,5 tyś, czy to będzie niezdrowe dla silnika?



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pt wrz 04, 2009 19:02

Po prostu jadąc następnym razem jak go rozgrzejesz dociśkaj mu gaz, i ciągnij do 4k obrotów przed zmianą biegu - w 1z nie masz vnt, więc nic Ci się nie zapiecze, ergo odmulanie nie jest aż tak potrzebne



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt wrz 04, 2009 19:13

Nie masz co odmulac. Ten silnik jest PSJodporny


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » pt wrz 04, 2009 19:25

ale kazdemu silnikowi przyda sie przegonienie co jakis czas. Mam na to rade: jedz na nocna przejazdzke :D kolo 2-3 nie ma nikogo na drodze :bigok:


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Awatar użytkownika
ordy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: ndz wrz 04, 2005 14:38
Lokalizacja: RLA
Kontakt:

Post autor: ordy » pt wrz 04, 2009 22:10

Ale czy ten silnik jest przystosowany do jazdy na 4 tyś obrotów, skoro jego max to 5 tys obrotów ? Czy wytrzyma to pompa wody, pompa wspomagania itp.?
Przy 4 tys silnik pracuje jakby miał zaraz wypaść z budy...



Magik123

Post autor: Magik123 » pt wrz 04, 2009 22:40

Jak juz to martw sie o turbine, wał, układ korbowy, rozrzad, a nie o pompe wody czy pompe wspomagania, bo one tutaj sie nie licza.

Czasem takie przycisniecie wyjdzie mu na lepsze niz mulenie go, podkreslam czasem a nie za kazdym razem. Ale normalnie do 3 tys mozesz sobie jezdzic.

To ze ma 5 czy 6 tys to mało wazne, skoro i tak przy tych obrotach silnik juz praktycznie nie ciagnie, wiec i nie ma potrzeby gonic go az tak wysoko, ale do 4 jeszcze idzie, ja swojego normalnie przynajmniej raz dziennie jak jezdze pogonie do 3500-4000, a zwykle 2500-3000 po miescie dosc małym jak mnie najdzie.

Plus takiego przegonienia raz na jakis czas jest taki ze nie doprowadzisz do zaciecia sie zaworu WG(upustowy) ktory nie pracuje w zakresie 2-3 chyba ze jest duze obciazenie, a przy spokojnej jezdzie lubi sie zaciac i wtedy mamy gotowego notlauf-a, miałem tez ten problem u siebie.
Ostatnio zmieniony pt wrz 04, 2009 22:45 przez Magik123, łącznie zmieniany 2 razy.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » pt wrz 04, 2009 23:06

ordy pisze:Przy 4 tys silnik pracuje jakby miał zaraz wypaść z budy...
Ale jeżeli się nie myle, to gdzieś koło 4k ma max moc ;)



Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 595
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » sob wrz 05, 2009 00:24

Shmatan pisze:Ale jeżeli się nie myle, to gdzieś koło 4k ma max moc ;)
Na ogół w dizzlach ok 3500~3800 ale to norma. Tymi silnikami się jeździ w 80% na momencie chyba że ktoś niekumaty świeżo z benzyny się przesiądzie i kręci niepotrzebnie powyżej 4k. Czasami owszem trzeba przedmuchać sadzę i tak pokręcić ale pow. 4k zarówno konie jak i niuton padają na łeb na szyję. Nie wiem o co tyle szumu z tym PSJ, moim zdaniem trzeba być prawdziwą P.... żeby zaszkodzić silnikowi PSJ-tem [znam prawdziwe P więc wiem że da się]
ordy pisze:Czy mogę go odmulać jadąc dłuższy czas na 2 biegu i obroty 4 - 4,5 tyś, czy to będzie niezdrowe dla silnika?
Średnio zdrowe i pewnie mało radosne dla uszu 2 biegu, lepiej na wyższych biegach z pedałem w podłodze ale przy twojej turbinie nie ma co odmulać. Jeżeli czujesz że auto nie ma dynamiki to zrób diagnostykę ale po Pasku w kombi z 1Z nie oczekuj też fajerwerków, 1Z jest przede wszystkim najbardziej ekonomiczny z całej rodzinki ale mocą nie powala bez wirusa. Wszelkie kręcenie go powyżej 4k raczej mu nie pasuje.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości