wywala płyn chłodniczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

wywala płyn chłodniczy

Post autor: Bula88 » śr wrz 02, 2009 23:57

wywala mi płyn chłodniczny. dzieje się to przy dużych prędkościach tj. >150km\h. Wymieniłem termostat i dalej to samo. Podmieniłem z kumplem korek zbiorniczka i jest lepiej tzn u mnie tak duzo nie wywala, tj dopiero przy bardzo duzych predkosciach. U kumpla zaczeło wywalać przez zbiorniczek na tym moim korku. Sprawdzana była uszczelka pod głowicą, niby jest ok. Czego się teraz chwycic?
dzieki za pomoc pozdro :pub:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw wrz 03, 2009 06:41

Skoro u kolegi wywala płyn na twoim korku to korek do kubła ,
Jaka masz temperature? Czy w zbiorniczku lecą bańki powietrza , i czy przez przewód przelewowy przepływa płyn?
Powinien przy przygazowaniu lecieć mocniej a płyn ze zbiorniczka powinien ubywać .
Może starczyło by przepłukać instalacje (chłodnice) :chytry:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » czw wrz 03, 2009 06:47

twardy pisze:Jaka masz temperature? Czy w zbiorniczku lecą bańki powietrza , i czy przez przewód przelewowy przepływa płyn?
temperatura na wskazniku non stop 90*, jak zaczne butowac to temp oleju podchodzi a woda stoi, nie ma baniek w zbiorniczku, przelew jest drożny



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw wrz 03, 2009 07:14

Puchną węże?
Bo jeśli tak,to można czepić się jeszcze uszkodzonej nagrzewnicy.Wystarczy mikro-dziurka i będą jaja jak berety.Sprawdź wieczorem (jak spadnie temp.otoczenia) czy parują szyby od środka przy włączonym ogrzewaniu.Jeżeli parują,to masz rozwiązanie.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

FollowMe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw mar 26, 2009 13:08
Lokalizacja: Swinoujscie
Kontakt:

Post autor: FollowMe » czw wrz 03, 2009 12:20

Kumpel mial tak w pasku ze jak sie robilo duze cisnienie czyt. duze predkosci to wywalalo mu wode i nie wiedzial ktoredy po paru wizytach u mechanikow okazalo sie ze ktos przy wymianie rozrzadu zle dokrecil pompe wody....


TDI POWER

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw wrz 03, 2009 20:11

Bula88 jeżdzisz na wodzie?
rozbierz korek na części pierwsze i zobacz czy na uszczelce masz resztki gumy



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » czw wrz 03, 2009 23:03

Michaś_1977 pisze:Puchną węże?
na moim korku węże były miękkie cały czas bez względu na temperaturę silnika, na tym korku od kumpla są twarde, u niego też były twarde i wody nie wywalało.
morfeusz86r pisze:Bula88 jeżdzisz na wodzie?
narazie smigam na wodzie ale zmieniam na płyn.

Zastanawiam się jeszcze czy na próbę całkiem nie wywalić termostatu i tak pojeździć sprawdzić co się będzie działo. Kumpel miał taki przypadek w benzynie, że wymienił termostat i waliło, głowicę zrobił i dalej leci. Co się później okazało ten nowy termostat co zmienił okazał się felerny i po wymianie na jeszcze jeden skonczyły się problemy.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw wrz 03, 2009 23:45

zalej płyn. nie wiem czemu ale woda rozpuszcza oringi. rozbierz sobie korek od zbiorniczka na bank zobaczysz na uszczelce czarną gume. wyczyść to i złóż. pare razy jeszcze wyczyścisz i będzie dobrze

[ Dodano: 03 Wrz 2009 23:46 ]
termostatu nie wywalaj bo nie potrzeba



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6611
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt wrz 04, 2009 07:17

Marcin z termostatami tak jest niestety na 3 jeden dobry,ja bym wziął i układ przepłukał



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob wrz 05, 2009 15:10

Bula88 pisze:na moim korku węże były miękkie cały czas bez względu na temperaturę silnika, na tym korku od kumpla są twarde, u niego też były twarde i wody nie wywalało.
Bo masz korek do bani i nie trzyma ciśnienia :bajer: Prawidłowo powinno być w okolicach jednego bara i dopiero powyżej zaworek w korku upuszcza nadmiar.A jeśli nie masz ciśnienia to niestety woda zamiast gotować się w okolicach 120st,gotuje się w okolicach 100,z tąd to wywalanie :chytry:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob wrz 05, 2009 15:26

węże są miękie tylko z jednego powodu. brud na uszczelce korka Obrazek
samo czyszczenie bez zmiany wody na płyn chłodniczy nie przyniesie długotrwałych rezultatów. również po zmianie na płyn co jakisz czas trzeba wyczyścić uszczelke w korku



Awatar użytkownika
Bula88
Forum Master
Forum Master
Posty: 1097
Rejestracja: wt cze 21, 2005 17:13
Lokalizacja: VW GRUPA CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: Bula88 » sob wrz 05, 2009 16:29

odkręciłem dziś korek i ten oring był źle nałożony i go skleszczyło z gwintem, być może przez to się ten bałagan zrobił. Muszę zmienić ten oring i zobaczyć jakie będą rezultaty. :bigok:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob wrz 05, 2009 16:48

ten oring jak masz do dupy też wymień, ale korek też rozbież. rozbiera sie tak: wyciągasz oring, podważasz w miejscu oringu srubokrętem i wychodzi ci środkowa część, w tej części musisz podważyć element który sie wciska. tylko nie pogub sprężynek. wyczyść różową uszczelke i złóż wszystko do kupy.
zanim doszedłem że mam brudną uszczelke w korku wymieniałem chyba z 5 razy oring i za każdym razem nic. skup sie na uszczelce w korku

[ Dodano: 07 Wrz 2009 22:38 ]
i co pomogło?



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt wrz 11, 2009 02:11

morfeusz86r pisze: co pomogło?
też jestem ciekaw :bajer:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości