Drgania na kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Drgania na kierownicy

Post autor: adpap » ndz sie 30, 2009 19:35

taki problem - od ok 89km/h do 120-140 czuc dragania na kierownicy, slabsze, mocniejsze, mocniejsze przy dodawaniu gazu...
zawieszenie bez luzow, nowe amortyzatory, brak luzow na drazkach, sworzniach (jeden wlasnie wymieniony)
kola wywazone, juz byly zamieniane przod-tyl

co to moze byc?
1. czy to moze byc wina przegobow wewnetrznych (jak je zweryfikowac?)
2. czy jakis zwiazek z poloskami? w MK3 byl odwaznik po prawej, tutaj tez powinien byc?

podpowiedzcie gdzie szukac?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sie 30, 2009 19:39

krzywa półoś,ewentualnie przegub wewnetrzny coś nie tak.



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » ndz sie 30, 2009 19:48

wczesniej tego nie bylo, nie mam zwyczaju palenia gumy wiec krzywa poloska chyba odpada?

a jak sprawdzic przegub wewnetrzny? jaki jest jego koszt?



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » pn sie 31, 2009 19:33

Mogą to być pokrzywione tarcze hamulcowe... bardzo łatwo je zgiąć ... dziura, ciepłe i wjechanie w kałuże albo coś podobnego ...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Drgania na kierownicy

Post autor: PinkFloyd » pn sie 31, 2009 23:57

adpap pisze:taki problem - od ok 89km/h do 120-140 czuc dragania na kierownicy, slabsze, mocniejsze, mocniejsze przy dodawaniu gazu...
zawieszenie bez luzow, nowe amortyzatory, brak luzow na drazkach, sworzniach (jeden wlasnie wymieniony)
kola wywazone, juz byly zamieniane przod-tyl

co to moze byc?
1. czy to moze byc wina przegobow wewnetrznych (jak je zweryfikowac?)
2. czy jakis zwiazek z poloskami? w MK3 byl odwaznik po prawej, tutaj tez powinien byc?

podpowiedzcie gdzie szukac?
U mnie wibrowało mocniej po dodaniu gazu na biegu 4 i 5 w tym zakresie predkosci i okazało sie ze pomogła wymianadwumasu i juz nie drży.



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Re: Drgania na kierownicy

Post autor: adpap » wt wrz 01, 2009 11:19

PinkFloyd pisze:
adpap pisze:taki problem - od ok 89km/h do 120-140 czuc dragania na kierownicy, slabsze, mocniejsze, mocniejsze przy dodawaniu gazu...
zawieszenie bez luzow, nowe amortyzatory, brak luzow na drazkach, sworzniach (jeden wlasnie wymieniony)
kola wywazone, juz byly zamieniane przod-tyl

co to moze byc?
1. czy to moze byc wina przegobow wewnetrznych (jak je zweryfikowac?)
2. czy jakis zwiazek z poloskami? w MK3 byl odwaznik po prawej, tutaj tez powinien byc?

podpowiedzcie gdzie szukac?
U mnie wibrowało mocniej po dodaniu gazu na biegu 4 i 5 w tym zakresie predkosci i okazało sie ze pomogła wymianadwumasu i juz nie drży.
no u mnie wlasnie na tych biegach toczuc wyraznie... jaki byl koszt wymiany dwumasu?



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt wrz 01, 2009 11:38

adpap a mnie zastanawia czy w MK4 były montowana ciężarki wyważające na półosi, kiedyś to stosowano ale nie wiem czy w MK4 dalej to montowano, brak tego ciężarka objawiał się drganiami na kierownicy
Obrazek


:-k ...

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Drgania na kierownicy

Post autor: doggie » wt wrz 01, 2009 11:49

adpap pisze:
1. czy to moze byc wina przegobow wewnetrznych (jak je zweryfikowac?)
obstawiam na przegub wewnętrzny, miałem podobnie w Passacie, w zasadzie to żeby na 100% potwierdzić jego niedomagania to trzeba go zdemontować, u mnie objawy nasilały się podczas rzyśpieszania czyli tzw. "ciągu", czy dwumas? wg mnie raczej nie, bo odczuwalne jest przeważnie poszarywanie, nie spotkałem się z drganiami kierownicy przy uszkodzonym dwumasie ale oczywiście (PinkFloyd :hmm: ) nie wykluczam tego
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 11:50 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » wt wrz 01, 2009 12:17

no to nadal w lesie....
teraz albo dwumas albo przegub... oba trudne do jednoznacznego zweryfikowania i kosztowne zapewne...

co do ciezarka na polosi to mialem to w MK3 ale tutaj w MK4 chyba juz tego faktycznie nie ma.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt wrz 01, 2009 12:26

adpap pisze:

co do ciezarka na polosi to mialem to w MK3 ale tutaj w MK4 chyba juz tego faktycznie nie ma.
w Mk4 nie montowano już ciężarków wyważających



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » wt wrz 01, 2009 12:30

czyli jedno wykluczone


:-k ...

Awatar użytkownika
wierzba123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 15:00
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wierzba123 » czw wrz 03, 2009 18:48

Ja mam identyczny problem. Wsadzilem do auta nowy przegub wewnetrzny i od tej pory jak jade szybciej (przyspieszam) to malo mi sie buda nie rozleci. Jutro wsadze stary i zobacze czy to na pewno przegub ale przed wymiana bylo ok to stawiam na wadliwy przegub.



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » czw wrz 03, 2009 19:13

wierzba123 pisze:Ja mam identyczny problem. Wsadzilem do auta nowy przegub wewnetrzny i od tej pory jak jade szybciej (przyspieszam) to malo mi sie buda nie rozleci. Jutro wsadze stary i zobacze czy to na pewno przegub ale przed wymiana bylo ok to stawiam na wadliwy przegub.
czy to oznacza, ze na nowym przegubie jest u Ciebie gorzej niz przed wymiana?

daj znac bo nie chce u siebie wymieniac niepotrzebnie przegubu, tym bardziej ze nawet nie wiem, z ktorej to strony, prawy czy lewy bije...



Awatar użytkownika
wierzba123
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 15:00
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wierzba123 » czw wrz 03, 2009 21:57

Stary lekko szarpal normalna oznaka zurzycia ale nie bylo mowy o bicu a jak wsadzilem nowy to wszystko fajnie nie szarpie ale tak telepie buda ze masakra. Juto rano przeloze to dam Ci znac co i jak.

No i doszedlem co sie stalo. Rozlecial sie koszyczek trzymajacy kulki w srodku i od tego to bicie. Niby niemiecki przegub a pewnie robiony w chinach.
Ostatnio zmieniony pt wrz 04, 2009 19:29 przez wierzba123, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 142 gości