Diody deski rozdzielczej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Diody deski rozdzielczej

Post autor: Farin » śr wrz 02, 2009 22:18

Witam, sprawa jest dość pilna więc przejdę do rzeczy:

1. Od kupna samochodu nie świeci mi dioda świateł długich na desce rozdzielczej (może i krótkich też - nie wiem czy takowa jest) czy da się ją jakoś wymienić?
Jeśli nie to planuję podciągnąć kable od jednego z kabli długich świateł do małej niebieskiej żarówki, którą wmontuję w jeden z nieczynnych przełączników (np. pod włącznikiem do przeciwmgielnych).

2. Chciałbym zamontować wyłącznik zapłonu. 2 położeniowy - zamontowany w dyskretnym miejscu. Po wyłączeniu silnika przełączył bym go w pozycję 0 - rozłączając tym samym zapłon. Chcę to zrobić na jednym z kabli od stacyjki - czy są jakieś przeciwwskazania? Dziś zerkałem na kable od stacyjki - wychodzi chyba 5, a 2 są grubsze - to pewnie te zapłonowe? a jeśli tak - to czy można zamontować do nich zamontować przełącznik na cieńszych kablach?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi - jak wspomniałem - sprawa jest pilna...



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » śr wrz 02, 2009 22:36

1. Pewnie żarówka jest przepalona ? u mnie w mk4 nie ma kontrolki od mijania jest tylko od drogowych ...



Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Post autor: Farin » śr wrz 02, 2009 22:47

Mój licznik wygląda tak http://photos01.allegroimg.pl/photos/40 ... /724829755 i chodzi mi właśnie o zamieszczone tam diody - czy ta się do nich dostać bez jakichś zegarmistrzowskich wyczynów???



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » śr wrz 02, 2009 22:48

Farin pisze:sprawa jest pilna...
2. zrobisz szybciej , proponował bym Ci nie ruszać kostki , tylko zrobić to odcięcie na cewce zapłonowej
Farin pisze:(może i krótkich też - nie wiem czy takowa jest)
niema, a tą można , ona jest inna od reszty , jest biała i ma niebieską nakładkę ,może tam niema styku , sprawdź przed licznikiem czy jest prąd. // czy ta się do nich dostać bez jakichś zegarmistrzowskich wyczynów??? // da się ale trzeba czsu i cierpliwości
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 22:59 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Post autor: Farin » śr wrz 02, 2009 22:58

Tomasz Bis pisze:
Farin pisze:sprawa jest pilna...
2. zrobisz szybciej , proponował bym Ci nie ruszać kostki , tylko zrobić to odcięcie na cewce zapłonowej
Farin pisze:(może i krótkich też - nie wiem czy takowa jest)
niema, a tą można , ona jest inna od reszty , jest biała i ma niebieską nakładkę ,może tam niema styku , sprawdź przed licznikiem czy jest prąd.
Do licznika z przodu wchodzi wtyczka z kilkunastoma kablami - który jest od długich świateł?

wracając do odcięcia zapłonu - to myślałem, żeby uciachać kabel prowadzący do stacyjki i na nim zamontować wyłącznik..

No nie będę mówił, że fachowcem jestem - bo laik ze mnie, który lutownicę chwyta by sobie LED-y do głośników przylutować...



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » śr wrz 02, 2009 23:12

Farin pisze:który jest od długich świateł?
nie pamiętam leć po ścieżkach :grrr: gruby czer.... zasilający , gruby "jakiś tam"rozrusznik , a pozostałe to zapłon, światła ,i znowu nie pamiętam (jutro mogę sprawdzić)


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Post autor: Farin » śr wrz 02, 2009 23:25

Tomasz Bis pisze:
Farin pisze:który jest od długich świateł?
nie pamiętam leć po ścieżkach :grrr: gruby czer.... zasilający , gruby "jakiś tam"rozrusznik , a pozostałe to zapłon, światła ,i znowu nie pamiętam (jutro mogę sprawdzić)
ze stacyjki na pewno wylatują 2 dużo grubsze niż pozostałe... jeden z nich napewno jest czerwono czarny..



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » czw wrz 03, 2009 00:38

Tez się w sobotę zabieram za demontaż licznika bo mi kontrolka świec żarowych nie świeci :), kiedyś rozbierałem licznik z PN-ki ale już nie pamiętam na ile te żaróweczki są wymienialne.
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 00:41 przez człek, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw wrz 03, 2009 08:34

Tam są wstawione diody, a tylko kontrolka od długich jest żarówką wyglądającą jak dioda. Wątpię, żeby ona była przepalona - ale zawsze jakaś szansa tam jest. To pod który pin jest podłączona ta lampka można dojść po ścieżkach w liczniku.

Odcięcie zapłonu - nie rób przy stacyjce, tylko jak ktoś pisał przy cewce. Kabel od zapłonu jest czarny. Możesz też zrobić odcięcie na zielonym kabelku przy module zapłonowym (na podszybiu) - wtedy odetniesz impulsy do cewki.
Dwa grubsze przewody przy stacyjce to czerwony (+12V z aku) i czerwono-czarny (rozrusznik) - jego przecięcie odetnie tylko rozrusznik, ale np. na pych będzie można odpalić, albo zwierając styk przy rozruszniku (jak padł mi immo nieoryginalnie zakładany to nawet moja żona kompletnie nie znająca się na elektryce, przy pomocy moich telefonicznych instrukcji odpaliła auto kluczem do mieszkania, zwierając styki rozrusznika).
Przy stacyjce jest też przewód czarny - on jest od zapłonu, ale obejście zabezpieczenia na nim jest też bardzo proste - wystarczy zewrzeć w skrzynce przekaźników odpowiednie bezpieczniki ze sobą, lub w komorze silnika podać +12V z aku bezpośrednio na cewkę (dlatego lepiej odciąć impulsy na module zapłonowym).

Farin pisze:Witam, sprawa jest dość pilna
- dlaczego pilna - jazda z zepsutą kontrolką i bez ukrytego wyłącznika zapłonu jest niemożliwa? ;)



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw wrz 03, 2009 09:02

Miałem to samo z kontrolką drogowych, chyba z rok męczyłem się bez kontrolki (kupiłem auto z już nie działającą). Wymontowałem licznik, rozebrałem i wszystko sprawdziłem, okazało się, że gdzieś musiała być pęknięta ścieżka na folii. Nie można było tego stwierdzić wzrokowo. zrobiłem mostek (miękkim kabelkiem) równolegle do ścieżki na folii. Do chwili sprzedaży auta działała jak należy. Duże szanse że masz to samo. Wystarczy wymontować deskę i zmierzyć miernikiem.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Post autor: Farin » czw wrz 03, 2009 23:17

- dlaczego pilna - jazda z zepsutą kontrolką i bez ukrytego wyłącznika zapłonu jest niemożliwa? ;)
- co prawda studenckie wakacje są długie - ale w natłoku zadań na samochód mam niewiele czasu, dlatego pilne... Zdarzało mi się już nie raz jechać bezwiednie "na długich" w biały dzień...
zodiak pisze:Wystarczy wymontować deskę i zmierzyć miernikiem.
- dziś podciągnąłem kable od lewych świateł długich i zamontowałem na nich małą żarówkę, którą wmontowałem w jedną z zaślepek pod przełącznikami do ogrzewania szyb. Może mniej estetyczne - ale prostsze - i działa...

Jutro zakładam centralny zamek... co do odcięci zapłonu... Muszę dowiedzieć się gdzie szukać tej cewki... :-k


przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » czw wrz 03, 2009 23:32

Farin pisze: Muszę dowiedzieć się gdzie szukać tej cewki...
poważnie czy taki żart / są świece zapłonowe , od nich idą przewody zapłonowe do aparatu zap... a z tego aparatu idzie jeden do cewki zapłonowej , cewka z... ma dwa podłączenia , jedna strona jest do zasilania , a druga do modułu który nią steruje /
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 23:50 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Post autor: Farin » pt wrz 04, 2009 20:18

a jaki prąd płynie przez ten kabel podczas próby rozruchu? Bo nie wiem, czy potrzebne będą jakieś grubsze przewody, czy można posłużyć się do zamontowania wyłącznika zapłonu standardowymi przewodami np. jakie są do długich świateł...?


przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pt wrz 04, 2009 21:41

Lipek81 pisze:Możesz też zrobić odcięcie na zielonym kabelku przy module zapłonowym (na podszybiu) - wtedy odetniesz impulsy do cewki.
a przewody tego przekroju jakie tam są na wiązce .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 123 gości