Licznik MFA
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Licznik MFA
[MK2] Koledzy ręce mi odpadają. Kupiłem licznik+wiązkę, manetkę+wiązkę z mfa. Podłączyłem to ale licznik niestety częściowy trup. Przyjżałem się i okazało się że ścieżki są częściowo przetarte. Załozyłem drugą folie (sprawna bo sprawdzana na innym liczniku) i byłem happy bo niby czemu miała by nie działac u mnie. Problem w tym że u mnie też nie działa a dodatkowo nie działa mi kontrolka od długich świateł. Założyłem że problem nie jest w foli. Rozebrałem obrotomierz ale nie jestem specem wiec nic niepokojącego nie zauwazyłem w nim. Możecie mi powiedzieć na co zwrócić uwagę. Nie działa mi obrotek, zearek, kontrolka od oleju, kontrolka od temperatury i kontrolka od długich świateł
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 17:54 przez Jajcek, łącznie zmieniany 1 raz.
Poza kontrolką od długich (bo ona jest bezpośrednio podłączona bez dodatkowego zasilania) to niedziałanie obrotka, zegarka itp "śmierdzi mi" uszkodzeniem stabilizatora w liczniku, ale piszesz, że wymieniałeś folię więc stabilizator raczej odpada. SPrawdź czy do zegarów dociera w ogóle zasilanie z bezpieczników.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Zasilanie dociera bo kontrolka kierunkowskazów i ładowania działa. Stabilizator też wymieniałem. Czy mozliwe że zakładając go odwrotnie i uruchamijac silnik na 10 sekund cos się w liczniku spaliło - przez pomyłke odworotnie go założyłem ale szybko poprawiłem. jak sprawdzic wogóle czy stabilizator działa i czy ścieżki nie są faktycznie poprzecierane??? Wizualnie wszystko OK
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 18:46 przez Jajcek, łącznie zmieniany 2 razy.
A jaki stabilizator włożyłeś, oryginalny czy zamiennik, bo nie jestem pewnien ale chyba oryginał ma inaczej wyprowadzone nogi niż typowy "sklepowy" stabilizator.
Włożenie stabilizatora odwrotnie nic nie uwali w desce (co najwyżej sam mioże suię uszkodzić ale nie sądzę).
Jak sprawdzić?
miernikiem względem masy, jedna noga to napięcie akumulatora, druga to masa (zero wskazań miernika), trzecia noga to napięcie stabilizowane 10-10.5V.
P.S
To że działają kontrolki ładowania i kierunków nie świadczy o zasilaniu zegarów. te kontrolki sterowane są niezależnie od głównego zasilania wskaźników.
Włożenie stabilizatora odwrotnie nic nie uwali w desce (co najwyżej sam mioże suię uszkodzić ale nie sądzę).
Jak sprawdzić?
miernikiem względem masy, jedna noga to napięcie akumulatora, druga to masa (zero wskazań miernika), trzecia noga to napięcie stabilizowane 10-10.5V.
P.S
To że działają kontrolki ładowania i kierunków nie świadczy o zasilaniu zegarów. te kontrolki sterowane są niezależnie od głównego zasilania wskaźników.
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 18:54 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
[quote]patrzac od lewej kolektor(wejscie +12) srodek to baza(masa-) trzeci, emiter wyjsciowe napiecie[/quote
baza, emiter i kolektor to są nazwy elektrod tranzystora, stabilizator ma wejście, masę i wyjście (taką kolejność podałeś prawidłowo dla "sklepowego" stabilizatora, ale nie jestem pewien czy oryginał na desce ma tak samo- jak ktoś "przerabiał" temat niech się wypowie.)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101632
Dobrze kojarzyłem, że nie jest identyczny (wyprowadzenia), 1 z 3 trzeba zamienić.
baza, emiter i kolektor to są nazwy elektrod tranzystora, stabilizator ma wejście, masę i wyjście (taką kolejność podałeś prawidłowo dla "sklepowego" stabilizatora, ale nie jestem pewien czy oryginał na desce ma tak samo- jak ktoś "przerabiał" temat niech się wypowie.)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101632
Dobrze kojarzyłem, że nie jest identyczny (wyprowadzenia), 1 z 3 trzeba zamienić.
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 19:08 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
zodiak, to przez te same obudowy TO....
patrzyłem teraz i ogólnie stabilizatory(te sklepowe) maja dwa rodzaje obudowy i w tej drugiej(innej niż ta o której rozmawialismy) jest od lewej wyjscie, masa, wejscie czyli odwrotnie.
vw mógłby wkładać tam coś jeszcze innego?
patrzyłem teraz i ogólnie stabilizatory(te sklepowe) maja dwa rodzaje obudowy i w tej drugiej(innej niż ta o której rozmawialismy) jest od lewej wyjscie, masa, wejscie czyli odwrotnie.
vw mógłby wkładać tam coś jeszcze innego?
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 19:13 przez artur1902, łącznie zmieniany 1 raz.
To że obudowy są identyczne nie oznacza, że wyprowadzenia są w takiej samej kolejności.artur1902 pisze:zodiak, to przez te same obudowy TO....
[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 19:20 ]
http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... M7810.html tu są pokazane wyjścia stabilizatora LM7810 (typowy ze sklepu), w VW siedzi TCA700Y i tam 1 i 3 są zamienione względem LM7810.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Zastanawiam się czy problem nie leży w samej wiązce. Kupiłem już 3 licznik i ogolnie lipa. Bezpieczniki (w skrzynce) wszystkie są ok - no chyba że gdzieś jeszcze są bezpieczniki. Stabilizator sprawdze jak dotrę do domu tj za kilka dni. Może gdzies masy nie ma??? A mozliwe by licznik z wersji 16V był inaczej zasilany i inaczej by szły dane do licznika??? Bo licznik+wiązka+skrzynka bezpieczników o którym mowa pochodzi z wersji 16V a ja mam wersję gaźnikową
Ma ktoś może schemat podłączeniowy takiego licznika i kostki w skrzynce bezpieczników. Jestem na etapie zakładania mfa do auta i dosłownie porażka. Manetka, licznik, czujnik temperatury oleju pozakładane. Pozostaje mi załozyć czujnik temperatury zewnetrznej, podłączyć wężyk podciśnienia i popodłączać to elektrycznie i powinno smigać. Narazie jedyne co to spadł mi zapał po problemach z licznikiem.
Ma ktoś może schemat podłączeniowy takiego licznika i kostki w skrzynce bezpieczników. Jestem na etapie zakładania mfa do auta i dosłownie porażka. Manetka, licznik, czujnik temperatury oleju pozakładane. Pozostaje mi załozyć czujnik temperatury zewnetrznej, podłączyć wężyk podciśnienia i popodłączać to elektrycznie i powinno smigać. Narazie jedyne co to spadł mi zapał po problemach z licznikiem.
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 19:28 przez Jajcek, łącznie zmieniany 1 raz.
Licznik od 16V różni się od pozostałych (no może poza g60) zakresem prędkości (260km/h) i obrotomierzem do 8tyś. Wyprowadzenia takie same. Sądzę że masz problem z instalacją w aucie i np. nie dociera "+".
Co do stabilizatora to na forum vectry wałkowali temat :
http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=345
Co do stabilizatora to na forum vectry wałkowali temat :
http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=345
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 345 gości