Wysokie obroty ?! (Dwa pytania )

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Wysokie obroty ?! (Dwa pytania )

Post autor: mirdek » śr wrz 02, 2009 11:35

Witam , mam dwa pytania do Formowiczów VW BORA 1,9 TDI (asz 130 km)

1. Czasem jak uruchamiam samochód silnik wychodzi na wysokie obroty a potem spada do normalnych . Czy to normalne , mam auto już 1,5 roku , zaczęło sie to robić od jakiś 2 m-cy ale nie zawsze tylko czasem.

2. Czasem wskazówka temperatury spada na 0 ( zimny silnik ) a czasem wskazuje normalna temperaturę na zagrzanym silniku. Coś nie tak ze wskaźnikiem czy może czujnik ?

proszę :pub: o rady


Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 02, 2009 11:43

objawy wchodzenia silnika na wysokie obroty po jego odpaleniu to uszkodzony czujnik G62 lub przerwa na kablu sygnałowym lub wtyczce z pinu nr 3 tego czujnika - trzeba sprawdzić styki i spryskać je spray'em do złącz elektrycznych - jeśli problem nie ustąpi - wymienić czujnik,
chwilowy brak wskazań temperatury na zegarach to usterka czujnika G2 lub przerwa na kablu od niego lub wtyczce - pin nr 4,
jeśli u Ciebie występują obydwa problemy to raczej obstawiam, że przerwy w dostawie info do ECU i na zegary z ww. czujników są spowodowane zaśniedziałymi pinami na czujniku lub gniazdami we wtyczce do niego.
Dla wiadomości : czujniki G62 i G2 znajdują się w jednej obudowie zwanej ogólnie czujnikiem temperatury płynu chłodzącego (czteropinowy, znajdujący się pod pompą tandem w kr~óćcu wodnym wychodzącym z głowicy od strony przegrody czołowej samochodu).

[ Dodano: 02 Wrz 2009 12:09 ]
Obrazek

czujnik jest 4-ro pinowy zabezpieczony w króćcu zawleczką.
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 11:46 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » śr wrz 02, 2009 12:18

wow dzięki stary :) czyli mam sie do niego dostać i wyczyścić styki :okej: . poradzę sobie z tym osobiście czy jechać na stacje ?!


Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 02, 2009 13:13

poradzisz sobie - tylko kup spray do złącz elektrycznych, czujnika nie wyjmuj na razie tylko psiknij na jego piny tym środkiem oraz na gniazda we wtyczce.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości