Problem z ciśnieniem oleju w TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
- Lokalizacja: Książki
Problem z ciśnieniem oleju w TD
Witam wszystkich jeszcze raz i w opcji szukaj rozwiązania nie znalazłem jeżeli istnieje to poprawcie mnie. Mam problem z silnikiem 1.6 td 60 km a mianowicie na rozgrzanym silniku przy obrotach 2100 do 2500 zapala się kontrolka ciśnienia oleju nie mniej i nie więcej tylko w tym przedziale , wymieniałem czujniki ciśnienia oleju obydwa ,pompę olejową no i ostatnio wymieniłem turbinę bo mojej nie opłacało się regenerować i nic problem pozostał a i jeszcze zdejmowałem głowice i zakładałem cieńszą uszczelkę , sprawdzałem także panewki wału i są ok. jedynej rzeczy jakiej nie ruszyłem to wałek od napędu pompy olejowej pomocy!
Ostatnio zmieniony ndz sie 30, 2009 16:50 przez sciemniacz, łącznie zmieniany 1 raz.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zmierz cisnienie manometrem mechanicznym jak radzi kolega wyżej ,zanim zmienisz silnik .Powodem może być uszkodzenie lub przerwa w obwodzie jednego z czujników . Też tak miałem ,powodem był zerwany przewód od czujnika alarmującego o zbyt niskim ciśnieniu .Tylko nie tego który powoduje gaśniecie lampki po odpaleniu tzn.działającego na rozłączenie styków . Ten drugi który działa odwrotnie czyli po odpaleniu silnika cisnienie zwiera styki .Weż sobie jakiś prubnik z żarówką 12v jeden biegun do plusa aku ,drugi do jednego z czujników .Przy włączonym zapłonie i nieodpalonym silniku na jednym z czujników lampka powinna swiecić na drugim nie .Przy odpalonym odwrotnie tzn.na tym na którym swieciła ma zgasnąć a na tym na którym się nie świeciła ma się zapalić i nie gasnąć ...no chyba że faktycznie ciśnienie po rozgrzaniu robi się za niskiesciemniacz pisze:na rozgrzanym silniku przy obrotach 2100 do 2500 zapala się kontrolka ciśnienia oleju
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
- Lokalizacja: Książki
ciśnienie byłem zmierzyć u mechanika w sobote i przy 900 obrotach ma 0,15 Mpa a przy 2000 obrotów 0,40 Mpa więc jest chyba ok. a z kabelkami powalczę jutro a w ogóle to który z czujników jest ten alarmujący?
kabelki są ok i czujniki działają na przemian tak jak napisał kolega
kabelki są ok i czujniki działają na przemian tak jak napisał kolega
Ostatnio zmieniony pn sie 31, 2009 21:30 przez sciemniacz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
- Lokalizacja: Książki
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Skoro zmierzyłeś ciśnienie u mechanika i jak widać jest ok.to czemu chcesz wymieniać panewki?Ciśnienie 0,15Mpa czyli 1,5bara na wolnych obrotach jest ok.sciemniacz pisze:ciśnienie byłem zmierzyć u mechanika w sobote i przy 900 obrotach ma 0,15 Mpa a przy 2000 obrotów 0,40 Mpa
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 10:49 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
To jeszcze i ja ze 2 grosze dorzucę.
Otóż ciśnienie oleju bardzo często lubi "uciekać",gdy jest wytarta przednia panewka wałka pośredniego.Dzieje się to zazwyczaj wtedy gdy pasek rozrządu jest zbyt mocno napinany i owa panewka uzyskuje kształt elipsy (wyciera się).Wałek pośredni w tym miejscu smarowany jest z kanału olejowego o dość pokaźnych rozmiarach i jak powstanie zbyt duży luz między wałkiem i panewką,to o ciśnieniu w układzie smarowania można zapomnieć.
Luz powstaje w kierunkach jakie przedstawia strzałka.
Otóż ciśnienie oleju bardzo często lubi "uciekać",gdy jest wytarta przednia panewka wałka pośredniego.Dzieje się to zazwyczaj wtedy gdy pasek rozrządu jest zbyt mocno napinany i owa panewka uzyskuje kształt elipsy (wyciera się).Wałek pośredni w tym miejscu smarowany jest z kanału olejowego o dość pokaźnych rozmiarach i jak powstanie zbyt duży luz między wałkiem i panewką,to o ciśnieniu w układzie smarowania można zapomnieć.
Luz powstaje w kierunkach jakie przedstawia strzałka.
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 15:23 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
- Lokalizacja: Książki
dlatego panowie proszę was o pomoc bo problem nie zniknął nadal przy obrotach 2100 do 2500 zapala mi się ciśnienie a panewki doradził mi wymienić mechanik jak on to ujął żeby mniej oleju uciekało na wale a co można zrobić z tym wałkiem pośrednim? jak to naprawić? czy można kupić samą panewkę tego wałka i wymienić?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Można.sciemniacz pisze:czy można kupić samą panewkę tego wałka i wymienić?
Ja wymieniałem.
Numer fabryczny VW-026 501
Numer zamiennika-07 3088 STD
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 22:32 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
- Lokalizacja: Książki
dzwoniłem do kolesia do sklepu i po numerze zamiennika powiedział mi że to panewka do silnika 1.8 benzyna ale to chyba to samo co bo koszt nie wielki 20 zł więc zamówiłem a jak się pytałem zanim weszłem na forum to mu się nie chciało szukać i powiedział że nie ma na razie wielkie dzięki MICHAŚ 1977 za numerki panewki , do wymiany tej panewki pewnie muszę wyjąć silnik co? czy da się to zrobić pod maską
- Michał_1977
- _
- Posty: 14228
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wyjmujesz poduszkę za silnikiem (tą przy pr.kole) i podnosisz skrzynię do góry w najdalszym punkcie.
Silnik opada (przechyla się) i wałek elegancko wysuwa się pod podłużnicą
Ta panewka pasuje także do silników 1Y,AAZ,1Z i chyba do AFN,oraz do wszystkich dieslowskich 1,6.Co do benzyn-nie wiem,ale w nich chyba nie ma wałków pośrednich.Nie kojarzę,bo benzyniaki mnie nie interesują.
Silnik opada (przechyla się) i wałek elegancko wysuwa się pod podłużnicą
Ta panewka pasuje także do silników 1Y,AAZ,1Z i chyba do AFN,oraz do wszystkich dieslowskich 1,6.Co do benzyn-nie wiem,ale w nich chyba nie ma wałków pośrednich.Nie kojarzę,bo benzyniaki mnie nie interesują.
Ostatnio zmieniony śr wrz 02, 2009 10:37 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: pt sie 28, 2009 22:06
- Lokalizacja: Książki
popytałem się troszkę i jestem na 99% pewny że innych wałków nie ma i nie ma znaczenia czy benzyna czy diesel MICHAŚ 1977 masz rację z tą poduszką właśnie wydostałem wałek z silnika a panewka istna tragedia luz był taki że prawie sama wyleciała z bloku po wyjęciu wałka luz między wałkiem a panewką miałem 1.6mm(zmierzyłem szczelinomierzem) mam nadzieję że to wymienię i będzie po problemie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości