Jakie turbo ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Alchemik_2006
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
- Lokalizacja: GDA
Jakie turbo ?
Podczas jazdy po wciśnięciu pod danym obiciążeniem silnika świszcze mi coś.... pewnie to turbina... świst jest taki czysty i ma wysoki ton.... mogę tak pedałować że cały czas mi świszcze tzn. jest takie samo obciążenie silnika czyt. turbiny. Jak wcisne pedał to zaświszczy przez chwilkę i dalej cisza... ciągnie ile fabryka dała... Czy to coś poważnego ?? Na razie oleju mi nie bierze...
Przy okazji lepiej jest kupić nową czy używaną turbosprężarkę ?? Słyszałem, że regeneracja daje efekty na pół roku, a później znowu to samo... .
Przy okazji lepiej jest kupić nową czy używaną turbosprężarkę ?? Słyszałem, że regeneracja daje efekty na pół roku, a później znowu to samo... .
VWManiak
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Jakie turbo ?
Na razie żadną, sam świst jeszcze o niczym nie musi świadczyć, moja świszcze od 200.000 km, zrób logi dynamiczne (statyczne też) i wrzuć do działu "diagnostyka"Alchemik_2006 pisze:
Przy okazji lepiej jest kupić nową czy używaną turbosprężarkę ??
- Alchemik_2006
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
- Lokalizacja: GDA
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Silnik: AHF
- Kontakt:
A moze kata wywaliłeś. Ja jak go wywaliłem to świszczy prawie w kazdym zakresie obrotów. I wiesz co jest najpiękniejsze w tym wszystkim jak jade. Właśnie ten świst. Tz ze turbo zyje i ma sie bardzo dobrze. Uwielbiam ten dzwięk. Nawet juz tyle radia nie słucham tylko tyle by silniczka posłuchać.Alchemik_2006 pisze:Jak ciągnąłem go z Niemiec to nie było tego co jest teraz... myśle o najgorszym... wiem, że turbina powinna troszkę grać... i grała tyle, że ostatnimi czasy pojawił się dodatkowy dźwięk...
Pozdro
ZC
P.S. A co do regenerowanych turbin to szukaj firm co regeneruja na częściach MELETT. Reszta to praktycznie chinole.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
A powinna od 1700rpm > na starcie pewnie niedoładowanie.mettenos pisze:moja świszcze od 200.000 km
Turbo działa cały czas! > Vnt na każdym biegu reguluje zawór N75.
Logi to podstawa:
(dynamiczne)
grupy - 003(przepływka), 008(dawki), 011(turbina)
do tego uzupełnienie >
statycznie (nie koniecznie log)
000 (na zablokowanych nastawach) i 004 > można spisać wartości
We własnym zakresie można>
zdiąć rurę z zimnej części turbo lub odkręcić z 3-ch nakrętek klucz 13 z goracej części wydech >>> moamy dojście do wirnika >>> luzy w pionie nie ma prawa ocierać o ściany turbo , w poziomie praktycznie nie może być luzu!!!
Dalej > na zablokowanych nastawach w grupie 011 sztanga ma chodzić góra dół co 11s > kontrola sprawności VNT >>>> reszte dowiemy się z logów!.
Wężyki od sterowań mają być całe i zdrowe > bo silnik jest sterowany podciśnieniem!
Kat out> jeżeli autko zrobiło więcej niż 150 tyś km > od tego etapu kat tylko odbija sadze. Odma out bo prawie zawsze leje > możliwy oil catch tank > trochę myślenia.
Po takich zabiegach to auto będzie śmigać przez grube lata!!!
Jak zdobyć wtyczkę i Vag-a (zwraca się po pierwszych 2 podpięciach):
- wersja z allegro około 130 zł (za tańsze nie ręcze)
- spot > pojechać na zlot vw w okolicy > koledzy pewnie mają i można się podpinać
- jechać do warsztatu i płacić od 50 do 100 zł za podpinanie (tylko odczytają błędy a jak powiesz o logu to im łysina wyskoczy na głowie!)
(ps wtyczka to niezbędnik do tego autka)
Błędy możesz tak samo nam podać > jak wolisz> skan wszystkich sterowników albo silnik, abs, airbag(nowe wersje vag-a, starymi można uszkodzić sterownik), moduł komfortu oraz zegary i immo > to by wystarczyło! >>>
Logi do działu diagnostyka > tak jakl pisał kolega mettenos, > i czekaj na odpisywanie! Pozdrowionka dla wszystkich!
- Alchemik_2006
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
- Lokalizacja: GDA
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
zależy od gościa, znam takich co za samą diagnostykę błędów biorą 30-40 zł, ale przeważnie biorą 50 zł, w ASO VW chcieli 100 zł, jeżeli chodzi o logi dynamiczne/statyczne to nie wiem, ja bym wziął flaszkę ale mieszkasz zdecydowanie za daleko
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 09:33 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.
- Alchemik_2006
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 00:59
- Lokalizacja: GDA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości