kierownica lekko krzywo
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
kierownica lekko krzywo
Prosze o pomoc jak samemu wyregulowac kierownice na drazkach kierowniczych ,to znaczy o ile jeden wkrecic a drugi wykrecic. nadmienie ze zbieznosc miałem ustawiana i po ustawieniu kierownica jest troche w lewo .Jak jade lewa strono drogi jak srodkiem jesty prosto, a jak polewej jest w lewa.zalezy to chyba od pochylenia drogi.
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 11:31 przez kosynier, łącznie zmieniany 1 raz.
po co skoro piszeszkosynier pisze:Prosze o pomoc jak samemu wyregulowac kierownice na drazkach kierowniczych ,to znaczy o ile jeden wkrecic a drugi wykrecic
a na tym polega właśnie ustawienie geometrii, może jakiś kiepski mechanik Ci to robił, bądź inaczej się nie dało, wtedy poprostu trzeba wyregulować kiere "ręcznie" czyli przez jej odkręceniekosynier pisze:nadmienie ze zbieznosc miałem ustawiana
- PIOTREK 86
- Grupa Tomaszowska
- Posty: 497
- Rejestracja: czw kwie 06, 2006 22:48
- Lokalizacja: Niewiadów okolice Tomaszowa Maz
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 58
- Rejestracja: sob sie 09, 2008 00:16
- Lokalizacja: Kłosowo, Trójmiasto
Sam drążków lepiej nie ruszać, ale kierownicę można dowolnie usytuować we własnym zakresie.
Nie wiem jaki masz samochód, ale w mk3 można odkręcić dwie śruby imbusowe za kierownicą. Wyjąć poduszkę i odkręcić śrubę mocującą kierownicę na wieloklinie. Przełożyć o ząbek albo dwa i założyć wszystko z powrotem. Może za 5 razem się uda prosto ustawić.
Nie wiem jaki masz samochód, ale w mk3 można odkręcić dwie śruby imbusowe za kierownicą. Wyjąć poduszkę i odkręcić śrubę mocującą kierownicę na wieloklinie. Przełożyć o ząbek albo dwa i założyć wszystko z powrotem. Może za 5 razem się uda prosto ustawić.
od kiedy to sie kierownice ustawia na drązkach kierowniczych co to za brednie jak ustawiasz zbieznosc to dopiero potem ustawiasz kierownice mósisz ja odkrecic i prosto założyć to powinni zrobić na warsztacie na którym byłes jak tego nie zrobili to jakis lipny warsztat
[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]
- Młoda
- KS KathStyle
- Posty: 13150
- Rejestracja: pn kwie 10, 2006 19:35
- Lokalizacja: PO
- Auto: Czarna Wdowa <3
samą zbieżność można o kant,... zbieżność i geometria
brat kiedyś sobie tak przestawiał samą kierownicę po jakimś czasie problem wrócił zrobił znowu, w końcu po którymś razie pojechał zrobić G i Z jak się okazało kierownica była o dobrą połowę skręcona teraz wsio jest gut
brat kiedyś sobie tak przestawiał samą kierownicę po jakimś czasie problem wrócił zrobił znowu, w końcu po którymś razie pojechał zrobić G i Z jak się okazało kierownica była o dobrą połowę skręcona teraz wsio jest gut
Squad Nocne Mary Enigmatycznie... "(...) Jeśli niebo - to siódme, jeśli piekło -to samo dno. Żadnych półśrodków(...)"
kto by odkrecal kierownice!!!Yaro1981 pisze:od kiedy to sie kierownice ustawia na drązkach kierowniczych co to za brednie jak ustawiasz zbieznosc to dopiero potem ustawiasz kierownice mósisz ja odkrecic i prosto założyć to powinni zrobić na warsztacie na którym byłes jak tego nie zrobili to jakis lipny warsztat
gadasz glupoty
kierownice wlasnie reguluje sie drazkami! a nie odkreca ja!
tylko mechanicy ktorym sie nie chce tak robia... lub gdy nie mozna juz wyregulowac drazkami albo ktos zle zalozyl kiere.. wiec nie
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 11:31 przez MAPET, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
MAPET, nie zawsze sie da dwoma drazkami pokręcic bo w moim przypadku było tak zapieczone, ze nie dało rady ruszyc nakrętki od koncówki, zeby poluzowac nawet.
Regulowane było jedną koncówką i kierownice trzeba było sobie przestawic
niemniej jednak zbieznosc zawsze jest do roboty jak była zmieniana koncówka drazka kierowniczego, nie trzeba robic kątów, jezeli nic nie było ruszane przy MC personie lub zwrotnicy
geometria kompletna to są kąty + zbieznosc, sama zbieznosc tak jak sie koncówki wymienia, kątów sie nie rusza, a jak sie ruszy kąty to zbieznosc tez leci zazwyczaj , wiec trzeba robić komplet.
widocznie brat miał juz wczesniej zwalone kąty, bo ja nie spotkalem sie, zeby propblem przestawiania kierownicy powracał wiele autek juz prowadzilem na diagnostyke, zdazyło sie ze trzeba bylo kiere czasem przekręcic , ale nic sie pozniej nie działo,
mam dobrego znajomego na stacji diag,geomtria kosztuje okolo 60 zł i co lepsze to lubi auta na glebie juz paru kumpli na mega glebie podeslalem do niego i nigdy nie krecił nosem nawet sie cieszy, ze widzi jakies ciekawie zrobione autko Sorka za OT
[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 11:48 am ]
jak autko ma poduche to wypadałoby jednak odkrecic zapieczona koncówke, zeby to miało ręce i nogi, ale czasem naprawde sie nie da bez jej popsucia, a klient czasem nie chce kupic nowej, i chce tylko jedna wymienic
Regulowane było jedną koncówką i kierownice trzeba było sobie przestawic
niemniej jednak zbieznosc zawsze jest do roboty jak była zmieniana koncówka drazka kierowniczego, nie trzeba robic kątów, jezeli nic nie było ruszane przy MC personie lub zwrotnicy
masło maslane,Młoda pisze:samą zbieżność można o kant,... zbieżność i geometria
geometria kompletna to są kąty + zbieznosc, sama zbieznosc tak jak sie koncówki wymienia, kątów sie nie rusza, a jak sie ruszy kąty to zbieznosc tez leci zazwyczaj , wiec trzeba robić komplet.
widocznie brat miał juz wczesniej zwalone kąty, bo ja nie spotkalem sie, zeby propblem przestawiania kierownicy powracał wiele autek juz prowadzilem na diagnostyke, zdazyło sie ze trzeba bylo kiere czasem przekręcic , ale nic sie pozniej nie działo,
mam dobrego znajomego na stacji diag,geomtria kosztuje okolo 60 zł i co lepsze to lubi auta na glebie juz paru kumpli na mega glebie podeslalem do niego i nigdy nie krecił nosem nawet sie cieszy, ze widzi jakies ciekawie zrobione autko Sorka za OT
[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 11:48 am ]
jak autko ma poduche to wypadałoby jednak odkrecic zapieczona koncówke, zeby to miało ręce i nogi, ale czasem naprawde sie nie da bez jej popsucia, a klient czasem nie chce kupic nowej, i chce tylko jedna wymienic
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
tez napisalem ze jak sie nie da to wtedy sie kiere odkreca ale normalnie reguluje sie drazkami blokujac kierownice idealnie na srodku i korygujac ustawienie drazkamiguti pisze:MAPET, nie zawsze sie da dwoma drazkami pokręcic
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
PopieramMAPET pisze: tez napisalem ze jak sie nie da to wtedy sie kiere odkreca ale normalnie reguluje sie drazkami blokujac kierownice idealnie na srodku i korygujac ustawienie drazkami
kosynier, trafiles na goscia ktory patrzył w monitor krecac drazkami i jak zaswiecilo mu sie zielone pole to powiedzial ze jest okey.
Moje zdanie - zaplaciles to wiec wroc i zareklamuj tę robote!
a co do kierownicy - moj golf ma oryginalnie jeden drążek staly wraz z końcówką (nie ma regulacji) po zbieżnosci odkręca sie kiere i przestawia. To jako ciekawostka.
Ostatnio zmieniony czw wrz 03, 2009 22:48 przez Mieniu_69, łącznie zmieniany 1 raz.
to stare auta czasem tak sie robi ale w nowych wez odpinaj poduche zdjemuj kiere pozniej jakies bledy itd...
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Czy ktoś z was kiedykolwiek ustawiał geometrię samodzielnie?
kosynier, to co opisujesz niestety się zdarza, szczególnie jak ktoś robił geometrię na dwóch głowicach, czyli na skróty, lub starszym sprzętem albo jedno i drugie na raz, a samochód ma np. tzw. nierównomierność osi. Ta nierównomierność to nic strasznego bo ma ją większość samochodów szczególnie dłużej używanych, i przy ustawianiu trzeba ją uwzględnić, bo robi kawały jak u Ciebie . Można wolant wyprostować bez przyrządów, ale to wymaga nieco wprawy i doświadczenia, oraz szczęścia, które polega na tym, że nie masz zapieczonych gwintów po obu stronach.
Kierownicą takich korekt kategorycznie robić nie wolno. Przy braku farta i kilku takich korektach wykonanych przez niby fachowców kończy się na tym, że auto ma dwa zdecydowanie różne promienie zawracania. Przekrzywiona kierownica po regulacji to podstawa do reklamacji. A swoją drogą dziwi mnie dla czego nie wysłali Cię na jazdę próbną aby sprawdzić czy wszystko oki.
kosynier, to co opisujesz niestety się zdarza, szczególnie jak ktoś robił geometrię na dwóch głowicach, czyli na skróty, lub starszym sprzętem albo jedno i drugie na raz, a samochód ma np. tzw. nierównomierność osi. Ta nierównomierność to nic strasznego bo ma ją większość samochodów szczególnie dłużej używanych, i przy ustawianiu trzeba ją uwzględnić, bo robi kawały jak u Ciebie . Można wolant wyprostować bez przyrządów, ale to wymaga nieco wprawy i doświadczenia, oraz szczęścia, które polega na tym, że nie masz zapieczonych gwintów po obu stronach.
Kierownicą takich korekt kategorycznie robić nie wolno. Przy braku farta i kilku takich korektach wykonanych przez niby fachowców kończy się na tym, że auto ma dwa zdecydowanie różne promienie zawracania. Przekrzywiona kierownica po regulacji to podstawa do reklamacji. A swoją drogą dziwi mnie dla czego nie wysłali Cię na jazdę próbną aby sprawdzić czy wszystko oki.
JaroW
wszystko jest niby ok jak jade sam,jak wezme pasazera to mi sie lekko kierownica krzywi w lewo.przeprowadzałem jazde próbna i jest niby ok tak w ogóle to chyba jestem nadwrażliwy
Ostatnio zmieniony pt wrz 04, 2009 18:57 przez kosynier, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości