VW GOLF 1.3 G40 MK2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » sob sie 29, 2009 19:06

punkvw przecież gołym okiem widać, że w Polo jest mniej miejsca na kompresor dlatego zastanawiałem się czy wejdzie, ale teraz wiemy, że wejdzie, bez nerwów :pub:


Obrazek

Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » sob sie 29, 2009 20:14

Lukassso, kolefa od poczatku pisze ze ma golfa z przeswapowanym g40


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » sob sie 29, 2009 20:29

Lukassso pisze:punkvw przecież gołym okiem widać, że w Polo jest mniej miejsca na kompresor dlatego zastanawiałem się czy wejdzie, ale teraz wiemy, że wejdzie, bez nerwów :pub:
wszystko dobrze, tylko Mamy doczynienia z Golfem. co nie zmienia faktu ze do polo tez wchodzi.................................... :pub:


T4 Doka ACV 130ps..................

RybaG40MK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: RybaG40MK2 » ndz sie 30, 2009 04:54

widze temat sie rozwija i chcialbym wszystkim bardzo podziekowac - ulatwiacie mi zycie :D ewentualnie oprocz zegarow z innego vw i climatronica co jeszcze mozna ciekawego wcisnac do mk2? pozdrawiam :D



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » ndz sie 30, 2009 08:41

przejrzyj tematy w działach AUTA [ nasze auta, projekty]
tylko jeżeli chcesz latać na ćwiartkę to moim zdaniem auto powinno być jak najlżejsze wiec klima i dodatkowe wypasy nie są wskazane :chytry:


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » ndz sie 30, 2009 11:57

wasiak pisze:przejrzyj tematy w działach AUTA [ nasze auta, projekty]
tylko jeżeli chcesz latać na ćwiartkę to moim zdaniem auto powinno być jak najlżejsze wiec klima i dodatkowe wypasy nie są wskazane :chytry:
dokladnie tak. i powinienes raczej zadac pytanie co mozna z niego wyciagnac
poza tym "jeżeli chcesz latać na ćwiartkę" to golfem z 1.3 kariery nie zrobisz.....................


T4 Doka ACV 130ps..................

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz sie 30, 2009 17:09

punkvw pisze:powtarzam odnosnie Ad.2 da sie !!!!!!!!!!!!!! nietrzeba nic mierzyc i sprawdzac czy wejdzie,skoro PG jest wiekszy i ma wiekszy kompresor byl w orginale to jakim cudem w 1.3 ma sie nie dac.........................................
A zwróciłeś uwagę na to w jaki sposób montowany i nachylony jest silnik G60 a jak G40? Różnica w kącie montażu jest zasadnicza (1,3 jest mocno pochylony w stronę chłodnicy i jednocześnie ma wydech skierowany w stronę chłodnicy). Ja bym nie zaryzykował stwierdzenia, że da się to zrobić całkowicie bezproblemowo.

Na pewno się da, ale moim zdaniem jest ryzyko, że będzie potrzebne trochę rzeźby.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » ndz sie 30, 2009 21:59

bugalon pisze:
punkvw pisze:powtarzam odnosnie Ad.2 da sie !!!!!!!!!!!!!! nietrzeba nic mierzyc i sprawdzac czy wejdzie,skoro PG jest wiekszy i ma wiekszy kompresor byl w orginale to jakim cudem w 1.3 ma sie nie dac.........................................
A zwróciłeś uwagę na to w jaki sposób montowany i nachylony jest silnik G60 a jak G40? Różnica w kącie montażu jest zasadnicza (1,3 jest mocno pochylony w stronę chłodnicy i jednocześnie ma wydech skierowany w stronę chłodnicy). Ja bym nie zaryzykował stwierdzenia, że da się to zrobić całkowicie bezproblemowo.

Na pewno się da, ale moim zdaniem jest ryzyko, że będzie potrzebne trochę rzeźby.

bez rzeźby to sie auta w salonie kupuje............... :pub:

pewnie ze trzeba troche rzezbic ale to nie takie trodne...................

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 30 Sie 2009 22:04 ]
no i ciagle mamy do czynienia z golfem a nie polo......................


T4 Doka ACV 130ps..................

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz sie 30, 2009 22:31

Moze zamiast kompresora zamontuj turbo?? albo i jedno i drugie :helm: :bajer:

[ Dodano: 30 Sie 2009 22:32 ]
a jak chcesz włożyć z G60 to licz się z koniecznością zmiany softu



Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » ndz sie 30, 2009 22:43

dlatego najlepsza i najtansza opcja to Eaton M45.................troche spawania i auto zap......a


T4 Doka ACV 130ps..................

Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » pn wrz 21, 2009 08:46

montuj oryginalny kompresor


One Man Crew

Awatar użytkownika
tomek0o7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 238
Rejestracja: pn maja 01, 2006 00:03
Lokalizacja: NEL \ BI \ DW

Post autor: tomek0o7 » pn wrz 21, 2009 19:17

Czy ktoś zakładał wałek 3f do NZ'a :?: z czym się wiąże jeszcze taka wymiana czyli co jeszcze trzeba byloby zmienic i jakie osiągi można przez to uzyskać :?: :)



Jedras1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Jedras1991 » śr wrz 23, 2009 23:57

Panowie jestem nowy ale muszę rozwiać pewien mit... To jest blok zwykłego 1.3, spójrzcie na łapę silnika... na 3 śróby. jest to jakaś rzeźba z osprzętem od PY żeby z turbo ładnie chodził. tak to wygląda.
2. jasne jeśli chcesz mieć ponad 200ps, potrzebny jest haltplat pod G60 i koła pasowe. jakieś 150euro
6.jeśli w ogóle się da to niema reguły, za G40 po regeneracji wołają od 2500 do 3500zł za G60 nawet 5-6tyś.
9.w zależności od tego co chcesz zrobić to możliwe że mogę pomóc. gg 9240945
Eaton sprawia wrażenie jak byś miał pod machą wiertarkę. Poza tym ile on nadmucha? bo mp90 w 2-3l silniku to jakies 0,5 bara. wydaje mi się że 45tka to max 0.8 dmuchnie jak g40 na kółku 70mm.
Zamontuj turbo-ale to nie tak hop siup, to ze turbo daje max moc niby większą to wcale nie znaczy że ta moc jest do wykorzystania, a kompresor jednak ciągnie z dołu.
Generalnie pomysł rasowania 1.3 nie jest głupi bo ten silnik jest sporo lżejszy od np 9A czy KR a moc całkiem zbliżona, zresztą 1.3 jest znacznie prostszą konstrukcją.
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2009 00:06 przez Jedras1991, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » czw wrz 24, 2009 02:36

Jedras1991 pisze:Panowie jestem nowy ale muszę rozwiać pewien mit... To jest blok zwykłego 1.3, spójrzcie na łapę silnika... na 3 śróby. jest to jakaś rzeźba z osprzętem od PY żeby z turbo ładnie chodził. tak to wygląda.
2. jasne jeśli chcesz mieć ponad 200ps, potrzebny jest haltplat pod G60 i koła pasowe. jakieś 150euro
6.jeśli w ogóle się da to niema reguły, za G40 po regeneracji wołają od 2500 do 3500zł za G60 nawet 5-6tyś.
9.w zależności od tego co chcesz zrobić to możliwe że mogę pomóc. gg 9240945
Eaton sprawia wrażenie jak byś miał pod machą wiertarkę. Poza tym ile on nadmucha? bo mp90 w 2-3l silniku to jakies 0,5 bara. wydaje mi się że 45tka to max 0.8 dmuchnie jak g40 na kółku 70mm.
Zamontuj turbo-ale to nie tak hop siup, to ze turbo daje max moc niby większą to wcale nie znaczy że ta moc jest do wykorzystania, a kompresor jednak ciągnie z dołu.
Generalnie pomysł rasowania 1.3 nie jest głupi bo ten silnik jest sporo lżejszy od np 9A czy KR a moc całkiem zbliżona, zresztą 1.3 jest znacznie prostszą konstrukcją.
mity to wlasnie przeczytalem...........
czym sie roznia bloki, bardzo chcialbym wiedziec.........
MP 90 dmucha 1 bara+, a MP45 dmucha tyle co G40 (ori-0,65 bar, 68mm-0,8 bar, 65mm- 1,2 bar i co 10 000 km regeneracja)..............
G40- 115 ps, 9a lub KR doladowany +/- 200 ps... moc zblizona ????? NA 1,3- 55/75 ps, NA 9a,KR- 136/139ps.............moc zblizona ?????
i na koniec, w czym 1,3 jest prostsza konstrukcja ..........................."Generalnie pomysł rasowania 1.3 nie jest głupi" generalnie z tym sie tylko zgodze...


T4 Doka ACV 130ps..................

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości