Problem z wspomaganiem kierownicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukaszmacher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw cze 19, 2008 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Problem z wspomaganiem kierownicy

Post autor: lukaszmacher » sob sie 29, 2009 00:30

Witam!
Mam problem z vw golfem 4 1.9TDI mianowicie od wczoraj niema wspomagania gdy skrecam w prawo i wtedy cos syczy jakby na tym przewodzie co idzie od pompy w kierunku wnetrza samochodu,gdy krece w lewo to wspomaganie jest i nic nie syczy,co to może byc???prosze o pomoc i z góry dziekuje
Ostatnio zmieniony sob sie 29, 2009 00:31 przez lukaszmacher, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pawex
Golfiarz
Golfiarz
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 11, 2006 23:56
Lokalizacja: Sandomierz

Re: Problem z wspomaganiem kierownicy

Post autor: pawex » sob sie 29, 2009 01:25

lukaszmacher pisze:Witam!
Mam problem z vw golfem 4 1.9TDI mianowicie od wczoraj niema wspomagania gdy skrecam w prawo i wtedy cos syczy jakby na tym przewodzie co idzie od pompy w kierunku wnetrza samochodu,gdy krece w lewo to wspomaganie jest i nic nie syczy,co to może byc???prosze o pomoc i z góry dziekuje
a czy kolega sprawdzał poziom płynu wspomagania, możliwe że gdzieś jest jakaś nieszczelność... jeśli nie nieszczelność to całkiem możliwe, że coś nie tak z maglownicą.



lukaszmacher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw cze 19, 2008 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: lukaszmacher » sob sie 29, 2009 08:05

Witam!!
płyn w spomaganiu jest,a jak sprawdzic ta maglownice i pompe???chciałbym podkreslic ze wspomagania niema tylko wtedy gdy krece w lewo i wtedy słychac głosne syczenie jakby przy maglownicy,przy skrecaniu w prawo wspomaganie działa i nie syczy,co to moze byc??
Ostatnio zmieniony sob sie 29, 2009 08:32 przez lukaszmacher, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob sie 29, 2009 09:33

nic innego jak nieszczelność cylindra maglownicy , zaworek przesuwny w maglownicy przy skręcaniu , puszcza ciśnienie płynu w jeden lub drugi cylinder maglownicy , wspomagając w ten sposób obrót kierownicą jednocześnie płyn który pozostał w drugim cylindrze wraca do zbiorniczka przewodem powrotnym , w którym nie ma ciśnienia , masz po prostu nieszczelność w jednym cylindrze maglownicy , a tam niestety ciśnienie dochodzi do 60 atmosfer



lukaszmacher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw cze 19, 2008 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: lukaszmacher » sob sie 29, 2009 10:37

A czy ten zaworek da sie wymienic czy całą listwe trzeba wymieniac????



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob sie 29, 2009 10:51

to nie będzie wina zaworka , zaworek przesuwny jest w środku maglownicy i jest połączony mechanicznie z z układem kierowniczym , ale on tylko odpowiada za otwarcie danej strony maglownicy w zależności w którą stronę kręcisz kierownicą , u Ciebie będzie raczej nieszczelność między cylindrem maglownicy , a tłokiem listwy zębatej



lukaszmacher
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw cze 19, 2008 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: lukaszmacher » sob sie 29, 2009 11:10

czyli jedynym wyjsciem jest wymiana całej maglownicy prawda???



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob sie 29, 2009 11:45

można , rozebrać , sprawdzić i zregenerować , w najgorszym przypadku wymiana



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 395 gości