[mk3]OBD1

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » czw sie 11, 2005 17:14

dobra chłopaki a powiedzcie mi gdzie znalezc poslkie oprogramowanie i moze ma ktos jakas instrukcje jak tym oprpgramowaniem sie obsługiwac itd


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
KRIS77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:21
Lokalizacja: CT
Kontakt:

Post autor: KRIS77 » czw sie 11, 2005 17:19

ćwikła pisze:dobra chłopaki a powiedzcie mi gdzie znalezc poslkie oprogramowanie i moze ma ktos jakas instrukcje jak tym oprpgramowaniem sie obsługiwac itd

No właśnie, mam ten cały interfejs OBDII i mam program VWTOOL i VAG i nie wiem gdzie tam kliknąć żeby podkręcić obroty biegu jałowego, może ktoś wie? :chytry:



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » czw sie 11, 2005 18:32

Z tego co się orientuję to nie da rady zwiększyć obrotów biegu jałowego za pomocą VAGa :(



Awatar użytkownika
KRIS77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:21
Lokalizacja: CT
Kontakt:

Post autor: KRIS77 » czw sie 11, 2005 19:03

PitrekT pisze:Z tego co się orientuję to nie da rady zwiększyć obrotów biegu jałowego za pomocą VAGa :(
To mnie zmartwiłeś, bo śruby do kręcenia nie ma przy przepustnicy :( No ale jakaś możliwość regulacji chyba jest?



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » czw sie 11, 2005 19:50

Nic nie znalazłem na temat adaptacji biegu jałowego w silniku 1.6 AEE.Prawidłowo powinno być w zakresie 820-870 obr/min.



Awatar użytkownika
KRIS77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr gru 22, 2004 17:21
Lokalizacja: CT
Kontakt:

Post autor: KRIS77 » czw sie 11, 2005 21:13

PitrekT pisze:Nic nie znalazłem na temat adaptacji biegu jałowego w silniku 1.6 AEE.Prawidłowo powinno być w zakresie 820-870 obr/min.
No ja mam 650 obr/min, wydaje mi się że powinno być więcej, znalazłem jakąś instrukcję do AEE i podają zakres 550-750 obr/min czyli się mieszczę w granicach ale na moje oko to silnik mi się męczy na jałowym i dlatego chciałbym to podkręcić.

PS. Takie obroty ma chyba od wyjazdu z fabrkyki bo mam dokumentację od Niemca i w 1999 roku na badaniu technicznym (mam wydruk) jest właśnie też 650 obr/min.



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » czw sie 11, 2005 21:24

Informację tą zaczerpnełem z instrukcji serwisowej.Tak więc moze tam jest błąd :(



Awatar użytkownika
maxi900
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 14:18
Lokalizacja: LW
Kontakt:

Post autor: maxi900 » wt wrz 20, 2005 09:15

Witam! Ja właśnie mam złącze OBD2 do mojego Golfa 3 1.6 AEA. Tyle że nie mam dobrego oprogramowania. Poza tym udało mi się na Allegro dorwać mnóstwo informacji od kolesia który sprzedał mi te materiały na płycie za chyba około 15 zł (szkoda że nie jako txt tylko skany jakichś xerówek ale jest tego za to masa). Niestety robił to nielegalnie i zaraz go zablokowali ale materiały mam:-). Z tego co tam kiedyś czytałem to z tego złącza OBD1 można błędy "zczytać" zwykłą żarówką-wysyłane są sygnały (chyba 5V) odpowiadające błyskom na żarówce. Rozpiske tych kodów też mam do większości VW. Natomiast OBD2 jest złączem pracującym w trybie cyfrowym i wymaga urządzenia do komunikacji (np. odpowiedniego złącza i kompa). Z tego co pisał KRIS77 to posiada owe oprogramowanie. Dodatkowo posiadam serwer i moge na nim umieścić około 800 MB rzeczy.... KRIS77 daj znać czy chcesz sie podzielić swoim softem! :-)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt wrz 20, 2005 09:51

Z tego co się orientuję to nie da rady zwiększyć obrotów biegu jałowego za pomocą VAGa
W niektórych można :P


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

czester
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: sob sty 15, 2005 11:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: czester » czw wrz 22, 2005 12:37

maxi900 pisze:Z tego co tam kiedyś czytałem to z tego złącza OBD1 można błędy "zczytać" zwykłą żarówką-wysyłane są sygnały (chyba 5V) odpowiadające błyskom na żarówce. Rozpiske tych kodów też mam do większości VW
mógłbyś coś więcej na ten temat zapodać, chętnie bym se poodczytywał


http://www.polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES_250/78761

Awatar użytkownika
maxi900
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 14:18
Lokalizacja: LW
Kontakt:

Post autor: maxi900 » pn paź 03, 2005 22:28

Jeśli ktoś ma kabel do swojej fury a potrzebuje dokumentacji bądź programów to polecam stronke http://www.epg.host.sk/datasheet/index. ... allfiles=1 . Jest tam tego wiele... radze się spieszyć bo nie za bardzo to zgodne z licencjami więc nie wiadomo ile ona postoi zanim to administratorzy usuną...

[ Dodano: Czw Paź 06, 2005 10:24 ]
A jeśli ktoś chce mieć wszystko łącznie z ustawianiem biegu jałowego, pełnym schematem elektrycznym i masą rysunków to polecam ściągnąć na eMULE albo eDONKEY program WORKSHOP wklejając w nim link ed2k://|file|WORKSHOP--PL--dla mechanika.rar|530541573|42324a1ba8b704e1c139f3e066a0116d| . Oczywiście wymagana jest do niego licencja którą znajdziemy w spreparowanym pliku (link: ed2k://|file|Vivid WorkShopCD 2003 Crack File.zip|3455|0b43dcec22b6797e8974f2d1a6bcd333| ). Po wrzuceniu tego pliku licencyjnego mam wszystko o wszystkich samochodach które wyszły do 2001 roku.... jednego samochodu nie mogłem tam znaleźć- Malucha :). Program zajmuje około 500 MB a crack około 4 KB. POLECAM!! Mi bardzo pomógł.....



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32766
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob lut 04, 2006 21:45

Godzinę temu wszedłem w posiadanie najnowszego Workshopa w wersji PL. Kopara opadła... Mam nadzieję że będę mógł teraz pomóc wielu osobom...


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » sob lut 04, 2006 22:21

djtom a możesz go jakoś udostępnić?



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32766
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob lut 04, 2006 22:39

Mam oficjalny zakaz od @ydg na podawanie namiarów. Szukajcie a znajdziecie - dla mechaników - amatorów i ludzi chcących wesprzeć się profesjonalną wiedzą podczas domowych napraw to prawdziwe cudeńko :D

[+]
Zakaz obejmuje również prv.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 342 gości