wymiana łożyska w kole przednim
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
wymiana łożyska w kole przednim
nie znalazłem jakiegos konkretnego tematuo wymianie łożysk w przodzie wiec pytam tutaj.
wysiadło mi przednie prawe i kupilem nowe, lecz nie wiem czy dam radde wybic stare i włożyć nowe. Ciężko to idzie? może macie jakies fotki, bardzo by to pomogło
wysiadło mi przednie prawe i kupilem nowe, lecz nie wiem czy dam radde wybic stare i włożyć nowe. Ciężko to idzie? może macie jakies fotki, bardzo by to pomogło
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=247928 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=99868 nie jest to proste ale możliwe /jak coś to gg /
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 16:45 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 2 razy.
Chodzi taka niepisana zasada, że łożyska powinno wymieniać się parami.
Co do wymiany to jest pytanie zasadnicze. Można to zrobić wyciągając całą kolumnę resorująca tzn. odkręcając zwrotnicę od drążka kierowniczego i przegubu kulistego wahacza i na końcu mocowanie górne amortyzatora w kielichu. Więcej jest roboty ale plus jest taki, że nie traci się ustawień kątów. Bo drugi sposób polega na odkręcaniu całkowitym zwrotnicy, tak jak wyżej od drążka i przegubu kulistego ale już nie odkręca się całej kolumny resorującej tylko zwrotnice od amortyzatora (dwie śruby).
Ja robiłem na pierwszej zasadzie, później tylko ustawiałem zbieżność (bo i wymieniałem przeguby kuliste wahacza). Ustawienia kątów są drogie a i w moich terenach nie ma zakładu który to ustawia dlatego też wolałem owy sposób.
Całość roboty jest dość trudna trzeba przyznać, pasuje mieć dobre narzędzia jak i trochę wiedzy i umiejętności manualnych.
Z zasady nie powinno się nic przy łożyskach robić na siłę. Wybijać oczywiście można ale tak aby nie uszkodzić najpierw piasty a później powierzchni wewnętrznej zwrotnicy. Przy montażu powinno się wciskać łożysko, przydała by się prasa lub większe imadło. Ja osobiście wbijałem poprzez miękką deseczkę nie bijąc po wewnętrznej części łożyska (bo tak nie wolno) a po zewnętrznej krawędzi, później zaś przy użyciu starego łożyska. Samo wybicie jak i wbicie nie było takie ciężkie a niektórzy straszyli, że prasa 10 ton nieraz nie może sobie dać rady
Co do wymiany to jest pytanie zasadnicze. Można to zrobić wyciągając całą kolumnę resorująca tzn. odkręcając zwrotnicę od drążka kierowniczego i przegubu kulistego wahacza i na końcu mocowanie górne amortyzatora w kielichu. Więcej jest roboty ale plus jest taki, że nie traci się ustawień kątów. Bo drugi sposób polega na odkręcaniu całkowitym zwrotnicy, tak jak wyżej od drążka i przegubu kulistego ale już nie odkręca się całej kolumny resorującej tylko zwrotnice od amortyzatora (dwie śruby).
Ja robiłem na pierwszej zasadzie, później tylko ustawiałem zbieżność (bo i wymieniałem przeguby kuliste wahacza). Ustawienia kątów są drogie a i w moich terenach nie ma zakładu który to ustawia dlatego też wolałem owy sposób.
Całość roboty jest dość trudna trzeba przyznać, pasuje mieć dobre narzędzia jak i trochę wiedzy i umiejętności manualnych.
Z zasady nie powinno się nic przy łożyskach robić na siłę. Wybijać oczywiście można ale tak aby nie uszkodzić najpierw piasty a później powierzchni wewnętrznej zwrotnicy. Przy montażu powinno się wciskać łożysko, przydała by się prasa lub większe imadło. Ja osobiście wbijałem poprzez miękką deseczkę nie bijąc po wewnętrznej części łożyska (bo tak nie wolno) a po zewnętrznej krawędzi, później zaś przy użyciu starego łożyska. Samo wybicie jak i wbicie nie było takie ciężkie a niektórzy straszyli, że prasa 10 ton nieraz nie może sobie dać rady
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 23:12 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
gailbraith pisze:Chodzi taka niepisana zasada, że łożyska powinno wymieniać się parami.
Wierudna bzdura, tylko amortyzatory i sprężyny wymienia się parami na osi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ Dodano: 26 Sie 2009 23:20 ]
Miałeś dużo szczęścia kolego , czasami faktycznie to prasa 10 ton i grzanie palnikiem i jest co robić.gailbraith pisze:Samo wybicie jak i wbicie nie było takie ciężkie a niektórzy straszyli, że prasa 10 ton nieraz nie może sobie dać rady
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
raczej nie tylko trzeba wcisnąć w odpowiednim kierunku / ta tulejka pracuje przy ruszaniu i hamowaniu / i jeszcze tulejka centrująca /taki kawałek blaszanej rurki/matisim pisze:z ta guma sa jakieś problemu zeby wymienic?
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Tej z lewej jak masz dobrą to nie wymieniaj / jest ciężko a poza tym rzadko się zużywa / a ta z prawej musi być właśnie wciśnięta w odpowiednim kierunku względem samochodu / nie piszę jak bo nie pamiętam / bo inaczej szybko się wytłucze , tulejka jest potrzebna przy montażu na samochodzie .
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 17:24 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Tomasz Bis pisze:a ta z prawej musi być właśnie wciśnięta w odpowiednim kierunku względem samochodu / nie piszę jak bo nie pamiętam
myślę że stara bedzie dobrze włożona to wg niej włożę
[ Dodano: 31 Sie 2009 20:32 ]
gume w wachaczu wymieniłem, troche stawaiła opór ta nowa ale poszła
łozyska nie wymieniłem bo sie okazało że było cos grzebane. niby zwrotnice mam od jakiejś polówki..hmm nie wiem czy ktos przerabiał pod to zawieszenie czy co. łozysko które mi dał na początku bylo w całoścy tzn, w sodku nie bylo dwóch półówek bierzni tylko byla cała- jak tojest w golfach??
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 19:19 przez matisim, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 49 gości