wymiana łożyska w kole przednim

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

wymiana łożyska w kole przednim

Post autor: matisim » śr sie 26, 2009 13:37

nie znalazłem jakiegos konkretnego tematuo wymianie łożysk w przodzie wiec pytam tutaj.
wysiadło mi przednie prawe i kupilem nowe, lecz nie wiem czy dam radde wybic stare i włożyć nowe. Ciężko to idzie? może macie jakies fotki, bardzo by to pomogło :)



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » śr sie 26, 2009 16:31

Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 16:45 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 2 razy.



gailbraith

Post autor: gailbraith » śr sie 26, 2009 23:11

Chodzi taka niepisana zasada, że łożyska powinno wymieniać się parami.

Co do wymiany to jest pytanie zasadnicze. Można to zrobić wyciągając całą kolumnę resorująca tzn. odkręcając zwrotnicę od drążka kierowniczego i przegubu kulistego wahacza i na końcu mocowanie górne amortyzatora w kielichu. Więcej jest roboty ale plus jest taki, że nie traci się ustawień kątów. Bo drugi sposób polega na odkręcaniu całkowitym zwrotnicy, tak jak wyżej od drążka i przegubu kulistego ale już nie odkręca się całej kolumny resorującej tylko zwrotnice od amortyzatora (dwie śruby).

Ja robiłem na pierwszej zasadzie, później tylko ustawiałem zbieżność (bo i wymieniałem przeguby kuliste wahacza). Ustawienia kątów są drogie a i w moich terenach nie ma zakładu który to ustawia dlatego też wolałem owy sposób.

Całość roboty jest dość trudna trzeba przyznać, pasuje mieć dobre narzędzia jak i trochę wiedzy i umiejętności manualnych.

Z zasady nie powinno się nic przy łożyskach robić na siłę. Wybijać oczywiście można ale tak aby nie uszkodzić najpierw piasty a później powierzchni wewnętrznej zwrotnicy. Przy montażu powinno się wciskać łożysko, przydała by się prasa lub większe imadło. Ja osobiście wbijałem poprzez miękką deseczkę nie bijąc po wewnętrznej części łożyska (bo tak nie wolno) a po zewnętrznej krawędzi, później zaś przy użyciu starego łożyska. Samo wybicie jak i wbicie nie było takie ciężkie a niektórzy straszyli, że prasa 10 ton nieraz nie może sobie dać rady ;)
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 23:12 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » śr sie 26, 2009 23:16

gailbraith pisze:Chodzi taka niepisana zasada, że łożyska powinno wymieniać się parami.

Wierudna bzdura, tylko amortyzatory i sprężyny wymienia się parami na osi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 26 Sie 2009 23:20 ]
gailbraith pisze:Samo wybicie jak i wbicie nie było takie ciężkie a niektórzy straszyli, że prasa 10 ton nieraz nie może sobie dać rady
Miałeś dużo szczęścia kolego :grin: , czasami faktycznie to prasa 10 ton i grzanie palnikiem :crazy: i jest co robić.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

gailbraith

Post autor: gailbraith » czw sie 27, 2009 10:01

mariusz75 pisze:Wierudna bzdura, tylko amortyzatory i sprężyny wymienia się parami na osi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No cóż ja tam nie stwierdziłem, że tak jest ale niektórzy tak mówią. Na pudełku z łożyskami (firma FAG) też było napisane aby wymieniać w obydwu kołach ale to może naciągnięcie klienta.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » czw sie 27, 2009 18:21

jak bedw wymienial łożysko to zaraz muszy wymienic gume na wachaczu- ostatio zauwazylem ze kolo ruszasie do przodu i do tylu po jakies 5cm :P za jednym razem wymienie to i to.

z ta guma sa jakies problemu zeby wymienic?



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » czw sie 27, 2009 18:49

matisim pisze:z ta guma sa jakieś problemu zeby wymienic?
raczej nie tylko trzeba wcisnąć w odpowiednim kierunku / ta tulejka pracuje przy ruszaniu i hamowaniu / i jeszcze tulejka centrująca /taki kawałek blaszanej rurki/


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » pt sie 28, 2009 17:08

kupiłem takie coś Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 17:13 przez matisim, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz Bis » pt sie 28, 2009 17:23

Tej z lewej jak masz dobrą to nie wymieniaj / jest ciężko a poza tym rzadko się zużywa / a ta z prawej musi być właśnie wciśnięta w odpowiednim kierunku względem samochodu / nie piszę jak bo nie pamiętam / bo inaczej szybko się wytłucze , tulejka jest potrzebna przy montażu na samochodzie .
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 17:24 przez Tomasz Bis, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2650
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » pt sie 28, 2009 19:10

Tomasz Bis pisze:a ta z prawej musi być właśnie wciśnięta w odpowiednim kierunku względem samochodu / nie piszę jak bo nie pamiętam

myślę że stara bedzie dobrze włożona to wg niej włożę :)

[ Dodano: 31 Sie 2009 20:32 ]
gume w wachaczu wymieniłem, troche stawaiła opór ta nowa ale poszła :)
łozyska nie wymieniłem bo sie okazało że było cos grzebane. niby zwrotnice mam od jakiejś polówki..hmm nie wiem czy ktos przerabiał pod to zawieszenie czy co. łozysko które mi dał na początku bylo w całoścy tzn, w sodku nie bylo dwóch półówek bierzni tylko byla cała- jak tojest w golfach??
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 19:19 przez matisim, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 60 gości