Terkotanie w skrzyni
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Terkotanie w skrzyni
Mam Golfa 5 1.6 8v Mój problem polega na tym że w momencie przyspieszania coś terkocze w skrzyni biegów. Po puszczeniu pedału gazu,wciśnięciu sprzęgła lub wrzuceniu luzu terkot ustaje. Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni i było tylko ok 1.5l oleju. Czy to mogło doprowadzić do tego terkotania. Olej już uzupełniłem i to nie pomogło.
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 21:28 przez kierzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale jeżeli to by były przeguby to czy nie byłoby słychac tego dźwięku cały czas podczas jazdy?
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 10:33 przez kierzi, łącznie zmieniany 1 raz.
- krisss.79
- Użytkownik
- Posty: 422
- Rejestracja: wt mar 17, 2009 11:40
- Lokalizacja: GRUNBERG- ZIELONA GORA
kierzi ja po wymianie skrzyni mam to samo,skrzynia terkocze,po wcisnieciu sprzegla jest cisza.Tez myslalem na poczatku ze to sprzeglo,zdjelem skrzynie i docisk byl wporzadku.Nie oplaca sie tego robic,w kazdym badz razie w moim przypadku,znam ludzi kturzy maja ten sam problem ,smigaja tysiace km i nic sie nie dzieje.
Zapraszam do ogladania mojej czerwonej strzaly
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279221
Witam. Podepnę się pod temat bo dotyczy także mojego problemu. Posiadam Golfika 1,9 D kombi z 95r. kilka miesięcy temu zauważyłem głośne stuki z układu napędowego. Później na kilka miesięcy ustały i teraz znowu się pojawiły, gdy mocno przyciąłem po hamulcach bez sprzęgła.
1. Stuki są regularne i zależą od prędkości obrotowej koła, wzrastają z prędkością.
2. stuki występują gdy silnik „ciągnie” lub gdy się hamuje silnikiem na wciśniętym sprzęgle wszystko znika.
3. stuki pojawiają się dopiero po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik (skrzynia) się rozgrzeje
4. są naprawdę głośne jak by ktoś małym młotkiem uderzał w metalową rurkę czasami nawet ludzie odwracają się na ulicy.
5. stuki występują przy jeździe na wprost jak i przy skręconych kołach.
Przeguby zewnętrze są ok. do wewnętrznych nie zaglądałem. Tak więc mam pytanko… co to może być?? Czy to przeguby wewnętrzne?? czy może dyfer?? lub coś głębiej w skrzyni?? A jeśli to przeguby wewnętrzne to jaki może być ich koszt i jak skomplikowana była by wymiana….. nie jestem mechanikiem ale sporo rzeczy przy aucie robię sam. Czy aby wymienić przeguby wewnętrzne trzeba wyjmować skrzynię??
Pozdrawiam.
1. Stuki są regularne i zależą od prędkości obrotowej koła, wzrastają z prędkością.
2. stuki występują gdy silnik „ciągnie” lub gdy się hamuje silnikiem na wciśniętym sprzęgle wszystko znika.
3. stuki pojawiają się dopiero po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik (skrzynia) się rozgrzeje
4. są naprawdę głośne jak by ktoś małym młotkiem uderzał w metalową rurkę czasami nawet ludzie odwracają się na ulicy.
5. stuki występują przy jeździe na wprost jak i przy skręconych kołach.
Przeguby zewnętrze są ok. do wewnętrznych nie zaglądałem. Tak więc mam pytanko… co to może być?? Czy to przeguby wewnętrzne?? czy może dyfer?? lub coś głębiej w skrzyni?? A jeśli to przeguby wewnętrzne to jaki może być ich koszt i jak skomplikowana była by wymiana….. nie jestem mechanikiem ale sporo rzeczy przy aucie robię sam. Czy aby wymienić przeguby wewnętrzne trzeba wyjmować skrzynię??
Pozdrawiam.
U mnie w skrzyni nie ma terkotania tylko równomierne stuki dosłownie jak by ktoś małym młotkiem uderzał w metalową rurkę. I czuć te uderzenia na kierownicy. Stuki są cykliczne jedno uderzenie na jeden obrót koła ( tak przynajmniej mi się wydaje) tak jak by był kamyk w oponie i czym szybciej jadę tym szybciej stuka.
Powiedzcie mi czy trudno wymienić przeguby wewnętrzne i czy trzeba do tego wyciągać skrzynię??
Powiedzcie mi czy trudno wymienić przeguby wewnętrzne i czy trzeba do tego wyciągać skrzynię??
w moim Mk5 stuki występowały w trakcie ciągu na 1-3 bieg w zakresie obr 1500-3000 po odwiedzeniu wszystkich mi znanych mchaników tylko jedeń potwierdził uszkodzenie skrzyni, po wymianie nastąpiła cisza.
PS
stuk dchodziły z okolic elementów odpowiedzialnych za zmianę biegów
do djagnozy trzeba auto podnieśc na podnośniku zdjąć osłonę jedna osoba musi siedzieć w aucie włączyć jedynkę gaz ijednocześnie chamować aby wymusić ciąg, a druga pod autem najlepiej ze stetoskopem
PS
stuk dchodziły z okolic elementów odpowiedzialnych za zmianę biegów
do djagnozy trzeba auto podnieśc na podnośniku zdjąć osłonę jedna osoba musi siedzieć w aucie włączyć jedynkę gaz ijednocześnie chamować aby wymusić ciąg, a druga pod autem najlepiej ze stetoskopem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 208 gości