Witam,
Mam Golfa III kombi Joker, o ile się nie mylę jest to model VARIANT 1H5. Ponad miesiąc temu najechałem na krawężnik i oprócz opony do wymiany wygięła mi się tarcza od abs ( ta z której sczytuje czujnik ABS przy piaście). Zdjąłem czujnik żeby mi się ABS nie włączał, ale mam teraz problem bo wygląda na to że ta tarcza ( zgrzana do piasty???) się obluzowała i zahacza mi o osłonę tarczy hamulcowej)
Jeżdżę już tak parę tygodni ale z układu jezdnego zaczęły się wydobywać dziwne głuche cykliczne dźwięki, które znikają przy hamowaniu ( oprócz wcześniejszego klekotania tarczy o osłonę)
Byłem u mechanika i krzyknął mi 600 zł za wymianę piasty i łożyska.
Pytanie brzmi:
1. Czy dobrze rozumuje że muszę wymienić całą piastę czyli kupić taką z tarczą ABS ???
2. Podobno przy zdejmowaniu piasty rozwala się łożysko i też trzeba nowe kupić ???
3. Czy można jeździć codziennie do pracy i z powrotem 150 km z taką usterką ???
4. Możliwe żeby pompa od ABS się zepsuła od jeżdżenia z zapaloną kontrolką ABS ???
Co proponujecie, kupić jakieś używane i samemu wymienić, czy da się coś innego z tym zrobić?
Wygięta tarcza od ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wygięta tarcza od ABS
Ostatnio zmieniony czw sie 27, 2009 22:44 przez ufol22, łącznie zmieniany 1 raz.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
1. Czy dobrze rozumuje że muszę wymienić całą piastę czyli kupić taką z tarczą ABS ???
Tarcza koło 60 zł piasta płaciłem 30 zł- wymieniałęm sam
2. Podobno przy zdejmowaniu piasty rozwala się łożysko i też trzeba nowe kupić ???
Tak nie olaca się zakłądać starego 35 zł łożysko
3. Czy można jeździć codziennie do pracy i z powrotem 150 km z taką usterką ???
Bał bym się
Jeżdżę już tak parę tygodni ale z układu jezdnego zaczęły się wydobywać dziwne głuche cykliczne dźwięki, które znikają przy hamowaniu ( oprócz wcześniejszego klekotania tarczy o osłonę)
1.łożysko mówi dość
2.przegub mówi kończe się
3.obstawiam na 80% że skrzywiłeś połoś
Tarcza koło 60 zł piasta płaciłem 30 zł- wymieniałęm sam
2. Podobno przy zdejmowaniu piasty rozwala się łożysko i też trzeba nowe kupić ???
Tak nie olaca się zakłądać starego 35 zł łożysko
3. Czy można jeździć codziennie do pracy i z powrotem 150 km z taką usterką ???
Bał bym się
Jeżdżę już tak parę tygodni ale z układu jezdnego zaczęły się wydobywać dziwne głuche cykliczne dźwięki, które znikają przy hamowaniu ( oprócz wcześniejszego klekotania tarczy o osłonę)
1.łożysko mówi dość
2.przegub mówi kończe się
3.obstawiam na 80% że skrzywiłeś połoś
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Tarcze abs można wyprostować młotkiem w domowych warunkach (tylko sprawdzić czy czujnik nie oberwał >> łożysko na bank do zmiany ale samo > bez piasty > kulki przerobiły się na elipse > zbadać czy tarcza hamulcowa nie ma bicia i to tego opona> mogły druty polecieć albo wyząbkuje w najbliższym czasie > o feldze nawet nie mówie, bo to rzecz jasna!
[ Dodano: 28 Sie 2009 00:49 ]
[ Dodano: 28 Sie 2009 00:49 ]
>>> a wahacz???grandi pisze:3.obstawiam na 80% że skrzywiłeś połoś
Opona była do wywalenia i kupiłem już nową,
Przy naciąganiu na felgę koleś mówił że felga nie jest skrzywiona.
Czujnik ABS był zmiażdżony i póki co go wymontowałem.
Jak sprawdzić czy mam skrzywioną półoś ???
Mechanik mi powiedział że trzeba kupić taką piastę z tarczą ABS i nie można tego oddzielnie kupować ...???
O jaki przegub chodzi i jak to sprawdzić??
Mógłbym prosic o instrukcję po kolei co odkręcac żeby dostac się do piasty i łożyska.
Zdejmuje koło -> odkręcam tarczę hamulcowoą ( jedna mała śrubka )-> i tu się gubię bo wszystko jest trzymane przez szczęki hamulcowe i nie wiem za bardzo co teraz mam odkręcic .
Nie jestem też pewien czy mam wszystkie potrzebne narzędzia do tego bo piasta jest jakąś śrubą w środku dużą przymocowana - to muszę odkręcic ??
Przy naciąganiu na felgę koleś mówił że felga nie jest skrzywiona.
Czujnik ABS był zmiażdżony i póki co go wymontowałem.
Jak sprawdzić czy mam skrzywioną półoś ???
Mechanik mi powiedział że trzeba kupić taką piastę z tarczą ABS i nie można tego oddzielnie kupować ...???
O jaki przegub chodzi i jak to sprawdzić??
Mógłbym prosic o instrukcję po kolei co odkręcac żeby dostac się do piasty i łożyska.
Zdejmuje koło -> odkręcam tarczę hamulcowoą ( jedna mała śrubka )-> i tu się gubię bo wszystko jest trzymane przez szczęki hamulcowe i nie wiem za bardzo co teraz mam odkręcic .
Nie jestem też pewien czy mam wszystkie potrzebne narzędzia do tego bo piasta jest jakąś śrubą w środku dużą przymocowana - to muszę odkręcic ??
Ostatnio zmieniony pt sie 28, 2009 09:23 przez ufol22, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 230 gości