[mk3] silnik 2.0 2E > co zrobic z filtre powietrza?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

[mk3] silnik 2.0 2E > co zrobic z filtre powietrza?

Post autor: Lukbro » sob lut 04, 2006 13:29

chcialem uzyskac Wasze opinie nt takiego problemu:

czeka mnie wymiana filtru powietrza w mk3 2.0 2E i mam takie opcje:

- nowy filtr
- wkladka
- stozkowy filtr

co bedzie najlepsze?
autkiem jezdze na codzien i nie zalezy mi na wzroscie mocy, nie chce tez aby zaczal wiecej palic dla 2PS :)

co polecacie i dlaczego ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 04, 2006 13:35

Lukbro pisze:ezdze na codzien i nie zalezy mi na wzroscie mocy
to sam sobie odpowiedziałeś. Standardowy filtr i tyle.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » sob lut 04, 2006 13:44

Ale jednocześnie spalanie nie wzrasta. Sportowe filtry, czy to wkładka czy stożek charakteryzują się zmniejszonym oporem filtrowanego powietrza, tyle że stożek nie jest obudowany więc powietrze ma nieograniczony dostęp do niego. W takich przypadkach oczywiście błędem jest liczyć na drastyczny przyrost mocy, jednak odczuwalnie poprawia się kultura pracy silnika i jego elastyczność.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lut 04, 2006 13:53

dragon5555 pisze:odczuwalnie poprawia się kultura
pod pewnymi warunkami i wcale niekoniecznie. Dolot jest obliczony na określone opory i długość i bez innych ingerencji niewiele to może dać, lub np właśnie pogorszyć harmonijne wchodzenie na obroty. Poza tym są jednak wątpliwości co do skuteczności oczyszczania powietrza przez takie filtry. Niech każdy robi jak uważa, ale np ja zamierzam autem zrobić z 500 000km i wzrost mocy takimi środkami mnie nie interesuje. POza tym jest dział tuningu. Ogólnie bym stwierdził że albo staramy sie poprawić osiągi i robimy to kompleksowo i porządnie, ale zostawiamy "fabrykę".


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1002
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » sob lut 04, 2006 14:07

Paweł Marek pisze:dragon5555 napisał/a:
odczuwalnie poprawia się kultura

pod pewnymi warunkami i wcale niekoniecznie
Odczuwalnie, jednak nie mam na myśli drastycznie. Długość dolotów się nie zmienia więc nie ma ingerencji w obliczony fabrycznie układ. Inna sprawa jest gdy zmienimy miejsce mocowania filtra, wtedy może być lepiej lub gorzej.


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 109 gości