Spalanie oleju - ponad 1,5L/1000km - 1.6 AKL
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Spalanie oleju - ponad 1,5L/1000km - 1.6 AKL
Witam, mam problem...od dłuższego czasu zmagam się z problemem spalania oleju. Początkowo robiło się również masło pod korkiem oleju tak więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą i dałem do splanowania głowicę. Po tym zabiegu z masłem jest ok jednak olej dalej ucieka...miałem powymieniane wszystkie możliwe uszczelki (tak stwierdził mechanik) i dalej jest problem...mówił że może są do wymiany pierścienie ale stwierdził, że to dużo roboty i dużo kosztuje...czy to prawda?? Czy po prostu nie chce mu się robił i ściemniał?? Mam silniczek 1,6AKL a więc 8V...
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
sprawdź kompresję na każdym cylindrze... porównaj wszystkie 4 wyniki ze sobą i z wartością książkową... wtedy na 100% będziesz wiedział czy to pierścienie czy nie...
[ Dodano: 25-08-09, 17:15 ]
[ Dodano: 25-08-09, 17:15 ]
wszystkie uszczelki?? tzn które, może niech palcem pokaże... zostają uszczelnienia wału, miski olejowej - wyciek może powodować również nie dokręcony filtr oleju... sam zabiłem tak silnik właśnie...ziomek1988 pisze:miałem powymieniane wszystkie możliwe uszczelki (tak stwierdził mechanik) i dalej jest problem
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
A jak to sprawdzić :> Każdy mechanik ma taki sprzęt czy muszę podjechać do jakiegoś renomowanego?:)
Problem w tym że wycieku nie ma...mówił coś o uszczelce wydechu, pokrywy silnika, coś koło odmy powymieniał, uszczelkę pod korkiem oleju...dotatkowo wymieniłem świece i olej razem w filtrem
Problem w tym że wycieku nie ma...mówił coś o uszczelce wydechu, pokrywy silnika, coś koło odmy powymieniał, uszczelkę pod korkiem oleju...dotatkowo wymieniłem świece i olej razem w filtrem
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 17:17 przez ziomek1988, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
większość ma nawet ty możesz sobie taki kupic na allegro.ziomek1988 pisze:Każdy mechanik ma taki sprzęt czy muszę podjechać do jakiegoś renomowanego?
nie masz żadnych wycieków na silniku?? a z rury wydechowej nie wali niebieski dym przy wyższysch obrotach?? a czy przy odpalaniu zimnego silnika nie kopci troszkę z rury a potem przestaje jak się rozgrzeje????
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Niebieski dym walił przed planowaniem głowicy i wszystkimi wymianami...teraz może troszeczkę jak mu mocno przygazuje. Wycieku żadnego nie ma...suchutki silnik...mechanik wymienił mi olej na mineralny, stwierdził że on może gdzieś lekko przystopuje jakiś wyciek
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 17:29 przez ziomek1988, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Proste pytanie: a uszczelniacze zaworów wymieniał pan mechanik?
- zużycie oleju wskazuje na taki właśnie mankament.Dotyczy to przede wszystkim zaworów ssących!!!
Mogę przyjąć że w 9 przypadkach na 10(dotyczy benzynowców) - uszczelniacze zaworów są powodem.
- zużycie oleju wskazuje na taki właśnie mankament.Dotyczy to przede wszystkim zaworów ssących!!!
Mogę przyjąć że w 9 przypadkach na 10(dotyczy benzynowców) - uszczelniacze zaworów są powodem.
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 21:07 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
U mnie bierze 0.5 litra oleju na 1000km;żadnych wycieków na silniku;wymieniłem uszczlniacze zaworowe-nic nie pomogło;zostaje jedna możliwośc-wymiana pierścieni tłokowych ,co w najbliższym czasie muszę zrobić....
U Ciebie może być to samo.......
U Ciebie może być to samo.......
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 13:07 przez Gregory11, łącznie zmieniany 1 raz.
przyczyną są pierścienie olejowe - ponieważ jest to wersja pierścieni składanych - pierścienie olejowe składają się z 3 elementów - które wg mnie to porażka - w swoim teraz z powodu rozwalenia 8 zaworów - miałem okazję zerknąć na pierścienie i przy okazji je wymienić - założyłem innego typu też od silnika vw ale 2-częściowe tj pierścień i sprężynkaGregory11 pisze:zostaje jedna możliwośc-wymiana pierścieni zaworowych ,co w najbliższym czasie muszę zrobić....
[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 9:18 am ]
jak ktoś chce mogę dołączyć foto takich pierścieni
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Jeśli okazałoby się, że przyczyną są pierścienie to ile będe musiał wybulić u mechanika? Tak mniej więcej...czy są to koszty bliżej 300-500 a może 1000zł.
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Zanim będziesz rozbierał to postaraj się odpowiedzieć na pytania:
-czy dymi na niebiesko i w jakim momencie.
a)z rana po uruchomieniu przy czym po np.dwudniowym postoju - mocniej.
b)ujęcie gazu/hamowanie silnikiem i po dodaniu dymi...
c)brak reguły
d)nie dymi
Od siebie mogę dodać - zżerał ok.6ltr/10kkm na 15W-40.Po wymianie uszczelek zaworów - praktycznie zero.Przeszedłem na 10W-40 podbiera ok.200gram/10kkm.
Przejdę na 5W-40 i zobaczę co dalej.
Jest tylko jedno "ale" w tym wszystkim i aby mnie nie posądzano o kryptoreklamę - pozostaje prive.
Zanim rozbierzesz...
-czy dymi na niebiesko i w jakim momencie.
a)z rana po uruchomieniu przy czym po np.dwudniowym postoju - mocniej.
b)ujęcie gazu/hamowanie silnikiem i po dodaniu dymi...
c)brak reguły
d)nie dymi
Od siebie mogę dodać - zżerał ok.6ltr/10kkm na 15W-40.Po wymianie uszczelek zaworów - praktycznie zero.Przeszedłem na 10W-40 podbiera ok.200gram/10kkm.
Przejdę na 5W-40 i zobaczę co dalej.
Jest tylko jedno "ale" w tym wszystkim i aby mnie nie posądzano o kryptoreklamę - pozostaje prive.
Zanim rozbierzesz...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 216 gości