Jetta 1.6 z blokiem silnika 1.8 ? Szukam wyjaśnień
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- RebeL_VW
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 15:04
- Lokalizacja: FSU - Fanatycy Sulęcińskiej Ulicy
- Kontakt:
Jetta 1.6 z blokiem silnika 1.8 ? Szukam wyjaśnień
serwus...
Cały czas mnie to teraz zastanawia i dlatego postanowiłem napisać....
Zmieniając tarcze sprzęgła w Jettixie 1.6CL 91r. wybrałem trochę inną metodę gdyż wyciągnąłem silnik na wielokrążku do góry... (operacja przebiegła poprawnie, pacjent żyje ) ale nie o tym...
leżąc pod autem i rozkręcając wszystkie wymyślone przez VW śrubki zobaczyłem, że na bloku jest wybite " 1.8 "... Bardzo mnie to zdziwiło gdyż wiem, że to jest 1.6. Więc jest to silnik 1.8 z całym osprzętem od 1.6?? możliwe to??
Szukam więc jakichś objaśnień/wyjaśnień/czy cokolwiek na ten temat...
Bardzo byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informacje.
Cały czas mnie to teraz zastanawia i dlatego postanowiłem napisać....
Zmieniając tarcze sprzęgła w Jettixie 1.6CL 91r. wybrałem trochę inną metodę gdyż wyciągnąłem silnik na wielokrążku do góry... (operacja przebiegła poprawnie, pacjent żyje ) ale nie o tym...
leżąc pod autem i rozkręcając wszystkie wymyślone przez VW śrubki zobaczyłem, że na bloku jest wybite " 1.8 "... Bardzo mnie to zdziwiło gdyż wiem, że to jest 1.6. Więc jest to silnik 1.8 z całym osprzętem od 1.6?? możliwe to??
Szukam więc jakichś objaśnień/wyjaśnień/czy cokolwiek na ten temat...
Bardzo byłbym wdzięczny za jakiekolwiek informacje.
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 21:30 przez RebeL_VW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Jest to silnik 1.6 z blokiem od 1.8RebeL_VW pisze:Więc jest to silnik 1.8 z całym osprzętem od 1.6?? możliwe to??
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 20:30 przez wojtas4589, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
G60 podobno ma nabite 2,0....
z pewnością 1,6 i 1,8 mają te same bloki...z wyjątkiem 1,8 16V i G60...tam jest inny, dolną odmą.1,6 od 1,8 różni się tak naprawdę skokiem tłoka...reszta jest ta sama...nawet GTI można zrobic nna gaźnik bo jest na pompę przeponową miejsce.
To jest VOLKSWAGEN...to magia...
z pewnością 1,6 i 1,8 mają te same bloki...z wyjątkiem 1,8 16V i G60...tam jest inny, dolną odmą.1,6 od 1,8 różni się tak naprawdę skokiem tłoka...reszta jest ta sama...nawet GTI można zrobic nna gaźnik bo jest na pompę przeponową miejsce.
To jest VOLKSWAGEN...to magia...
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 21:23 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
maja widzialem tłumaczylm kolesiowi ze to jest G60 , a on ze nie bo to jst 2.0 i tyle pacan na szrocie, nie dał sie przkonac , ze to jest miejsce na G , itd, on wie swoje, nawet to ze na klapie passata z ktorego było to wytargane napisane było g60 kolesia nie przekonywaloLeon_Wechtel pisze:G60 podobno ma nabite 2,0....
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
guti, ja też na szrocie chciałem kupic silnik 1,8 i gośc się upierał ,że to 1,8 tylko dlatego ,że miał na bloku wybite 1,8,ale dowodu nie chciał pokazac jak powiedizałem ,że 1,6 też ma wybite na loku 1,8 to spojrzał na mnie jakbym cały świat mu zmienił....
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
No ok, ale jak w takim razie to przerobic? trzeba chyba zmienic jakis walek na taki od 1,8 zeby tylko skok byl wiekszy? no i wyregulowac gaznik,,, ?Bonio_MS pisze:RebeL_VW, z tego co mi o uszy sie obilo to jest tak ze jak bys chcial bawic sie z tym silnikiem to mozna go przerabiac na max 1.8
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ogólnie z tego co zauważyłem, to VW kombinował tak, żeby zaoszczędzić na kosztach. Zauważcie, że chyba wszystkie silniki 1.6 i 1.8 8V (także diesle!) - mają bardzo podobną głowicę i blok. Podejrzewam, że w fabryce robili jeden odlew głowicy i jeden bloku do każdego z tych silników, a różnica tkwiła w obróbce. Np. silniki 1.6 i 1.8 mają w głowicy miejsca na świece żarowe, tak, jak w dieslu, ale nie są one przewiercone po prostu - jest specjalny nadlew, miejsce itp. - tak, jakby wystarczyło tylko przewiercić, nagwintować i tyle. Podobnie z innym osprzętem. Po prostu różnice wynikają tylko i wyłącznie jak dany blok, czy głowica zostały obrobione po odlaniu - gdzieś mocniej coś zeszlifowano, zebrano więcej materiału, coś wywiercono, nagwintowano i powstały różne silniki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 219 gości